Štvrtok 31.05.2018 10:25,
W124 poznámky k článku
Za ten rozpočet by se pěkný sedan dal koupit, kombi ale rozhodně ne. Udané kilometry jsou však iluzórní. To bude chtít docela štěstí. Také bych doporučil nechat si 50 000 na servis. Auto je odolné, tedy hodně maskuje opotřebení, ale až dojde na opravy, je to stále Mercedes třídy E. Směrování na atmosférické motory je rozumné, přeplňované varianty totiž bývají kolem 400 000 až 650 000km unavené. A obvykle to už tyhle auta najeto mají. Z toho jasně vyplývá, že automat ubírající točivý moment se k doporučovaným motorům tak úplně nehodí. Auto je s atmosférickým dieselem a automatem dost líné i když to je šestiválec. Ten je jinak určitě nejlepší volbou. Ale i těch je poměrně málo vybavených, dnes i v segmentu nákupních tašek už samozřejmou, klimatizací. Zvláštní charakteristiku mají pětiválce 2,5 20V a šestiválce 3,0 24V se čtyřventilovou hlavou. Jsou vysloveně vysokootáčkové, což třeba na dálnici nevadí, ale všude jinde je potřeba si zvyknout, že do 3000 otáček se jim dost nechce a červené pole je až za hranici 5000 kam se motor nechá docela s chutí vytáčet, aby do 5500 otáček umřel = řadit, řadit, řadit. K článku, přeplňovaný šestiválec měl 105 a později 108kW. 100kW má až modernější 24V atmosférický diesel.
reagovať