0
späť
 

diskuze k tématu: Vybrat Mazdu 6 nebo BMW E46

kategórie zaradenia témy: japonská vozidla, německá vozidla, německá vozidla
BMW528i
počet príspevkov372
dátum registrácie07.01.2013
Piatok 08.11.2013 09:09, Těžké rozhodování
Dobrý den,
vybrali jste si poměrněodlišná auta, ale obě jsou kvalitní a spolehlivá. základní rozdíly jsou v pohonu - BMW 6válců, zadní náhon, Mazda 4válce přední náhon. z hlediska spolehlivosti ani s jedním není problém, ale chce to zajít do bazaru a zkusit si co Vám bude více vyhovovat, každé auto se bude chovat jinak. Mazda bude potřeba víc točit a mín pojede a bude nedotáčivá, BMW není potřeba točit, pokud si zrovna nechcete závodit, BMW bude přetáčivé, ale pokud necháte zapnuté stabilizační systémy, tak Vám nic auto nedovolí a sedí jako přibité.

z hlediska nákladů bude na servis o trochu lepší BMW, budou i díly lépe dostupné pro neautorizované servisy. Spotřeba při městském provozu bude asi lehce hrát pro Mazdu (BMW město 10-12l okresky a dálnice 7l - všechny 6válce si vezmou zhruba stejně, ale jinak jedou, tak bych bral ten největší). Jízdní vlastnosti a motor zase pro BMW.

U Mazdy doporučiji dávat pozor na korozi, mazdy 6 s ní docela bojují. U BMW pozor na vytlučenou přední nápravu, originál vydrží přes 200tkm.

Nejde říct které auto je lepší nebo spolehlivější, obě jsou dobrá, takže bych se rozhodoval podle toho kterré Vám líp sedne.
reagovať
hrop1
počet príspevkov22
dátum registrácie15.08.2013
Sobota 09.11.2013 17:16, Mazda 3
Určitě bych Vám doporučil se svézt Mazdou3 2.0l . 150koníku v lehkém autě a výborný podvozek +brzdy. Za ty peníze už se dá sehnat. Hlídal bych pouze korozi zadních lemů
reagovať
Cannibal
počet príspevkov7
dátum registrácie22.02.2013
Nedela 10.11.2013 17:09, Taky kupuji Mazdu
Otec má Mazdu 6 2.0i, rok 2008, ale ještě ten starší model po faceliftu v roce 2006, a nemuže si ji vynachválit. Já s ní taky občas jezdím a po novém roce ji od něj budu kupovat, protože mu už stačí měnší auto, tak to bude asi novější trojka.

Jinak co se týče koroze, tak s tou byly problémy do toho roku 2006, po faceliftu byl tento problém vyřešen a ani my s tím nemáme žádný problém.

Spolehlivé budou určitě obě auta, nemyslím si ovšem, že díly na Mazdu by musely být podstatně dražší než na BMW. U Mazdy jsou díly dražší, protože se vozí z Japonska, u BMW zase proto, že je to BMW, takže si myslím, že ceny budou plus mínus podobné.

Spotřebu máme u Mazdy nějakých 7,4l, protože otec jezdí docela na spotřebu. Na druhou stranu jezdí do práce asi 5km, takže si myslím, že taková spotřeba je perfektní, když si uvědomím, že je to jednoduchý a nenáročný benzínový motor, který bez problému vydrží přes půl milionu kilometrů.

Takže já osobně budu mít raději o něco vyšší spotřebu, samozřejmně nebudu mít takový "zátah" jako v nějakém dieslu, ale to mi vůbec nevadí, protože chci auto hlavně takové, které mi dlouho vydrží a samozřejmně taky chci, aby mě bavilo s ním jezdit a musím říct, že s Mazdou je radost jezdit, ikdyž to bude platit určitě i pro BMW.

Asi bude nejlepší se v těch autech projet. Oboje budou určitě dobré a zábavné pro řidiče, mě je ale blížší Mazda
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1247
dátum registrácie08.09.2009
Štvrtok 14.11.2013 09:51, Koroze a Mazda
Koroze u M6 - toť otázka a problém. Na dotaz u prodejce jsem dostal odpověď typu: pane, tohle je už minulost a byly provedeny úpravy. Když jsems e zeptal jaké, tak nikdo neví
Stačí mi, abych se ohnul a podíval se na provedení zadních lemů u MY2006 a třeba 2012. Prašť jak uhod´. Na lemu nějaký tmel sice je, ale rozhodně ne v kritické pozici, tedy na hraně a lak resp. eho tloušťa je opravud mizerná (šetří se všude a Mazda má s cenovou olitiko vážné problémy, protože je proti konurenci o dost dražší). Čili já, jakožto optimistický pesimista, rozohndě po odpovědích prodejců nejsem přesvědčen o tom že Mazdy z roku dejme tomu 07,08 nebudou po 3-5 letech kvést jak jarní louky u nás v Jeseníkách. Shnilých šetsek jezdí kupy, což u aut této kategorie a třídy není zrovna obvyklé. Na druhou stranu, než letité vylítané báwo po 8. 20tiletém majiteli, to radši tu Mazdu, která je aspoň hezčí a bude celkově spolehlivější a hlavně, neprošla takovou bohatou historií, jako modla naší mládeže - stoleté báwo e46.
reagovať
eTeflon
počet príspevkov173
dátum registrácie04.11.2008
Piatok 15.11.2013 01:50, BMW vs. Mazda
Dobrý den,

za prve je potřeba si uvědomit, na co přesně to auto chcete a v jaké klimatické oblasti bydlíte. Pokud plánujete velmi často navštěvovat hory, popřípadě tam bydlíte, vemte Mazdu. BMW e46 mám, sice 4x4, ale vím o čem mluvím, kamarád má jen zadek a když auto jede je to OK, ale rozjezdy v kopcích atd. jsou fakt problém a to auto bylo v perfektním stavu s novými pneumatikami. Dalé si myslím, že na údržbu je to v dnešní době +- nastejno a Mazda bude mít více vnitřního prostoru, menší spotřebu (ale asi né o moc). Za to BMW má lepší image, má perfektní podvozek (Mazda ho má teké dobrý) a užijete si s ním opravdu hodně radosti Chce to ale dobře vybírat, dejte pozor jak na přední tak na zadní nápravu, klepání od kardanu atd. Take si dejte pozor u BMW na praskající karoseii v místech uchycení zadní nápravy (po Faceliftu vyřešeno, problém převážně u Dieselů). A určitě je velkou výhodou doložený servis Ale jinak platí vše obecné, aktuální stav konkrétního vozu. Za mě BMW, mám již druhé a hodlám u značky zůstat
reagovať
TOM
počet príspevkov58
dátum registrácie10.12.2007
Piatok 15.11.2013 06:43, Upřesnění
Jestli se nepletu systém transaxle je s motorem vpředu a převodovkou vzadu - to BMW nemá.
Ještě jedna oprava či zpřesnění - za 110tis nebudou vozy BMW atakovat 15 let a nebudou z minulého století.
Asi nebude problém sehnat za ty peníze vozy z let 2002-2003.
Tím samozřejmě nepopírám, že za stejné peníze bude vždy možné sehnat Mazdu i Ford mladší než BMW.
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Piatok 15.11.2013 08:09, transaxle
Hned úvodem bych chtěl osvětlit autorův překlep. BMW E46 nemá transaxle (tedy motor vpředu, převodovka vzadu spolu s pohonem). Má klasickou koncepci - motor vpředu i s převodovkou a pohon zadních kol! Pokud vím, tak poslední sériové vozy s transaxlem dělala Alfa Romeo (75) a Porsche (944 a deriváty) . Dál jsem ani nečetl, ale píšu, protože mám osobní zkušenost s oběma vozy. Před X lety jsem právě řešil dilema na sedan s benzínem kolem 2 litrů, se kterým mě bude bavit jízda a bude se mi líbit. Do užšího klání postoupili tito: BMW E46 (favorit od začátku), Lexus IS (líbil se mi design a koncepce) a Mazda 6 (má ji soused). První vypadl Lexus, protože kromě exteriéru mně ničím nepřesvědčil, pak Mazda - přece jen přední náhon a už na ní šly vidět první známky koroze, což do budoucna nevěstilo nic dobrého. Takže vyhrál Bawor a vůbec toho nelituji, i když si myslím, že u Mazdy by byly menší servisní náklady. Bawora doporučuji ale chce to dobře vybírat a nechat si na STK zkontrolovat podvozek, který v našich podmínkách nemá extra výdrž. Ale zase nerezne a to s ním jezdím celou zimu (jedná se o model po faceliftu z r. 2003).
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Štvrtok 21.11.2013 00:12, Mazda 6
Mazda 6 neatakuje 15 let, začala se prodávat v roce 2002. Mám právě tento rok výroby. Nechal jsem opravit už oba lemy v autorizovaném servisu. První jen vybrousit a přelakovat za 5 tisíc. Druhý servis navrhl nechal vyříznout a vyměnit za 13 tisíc. Ne že by ty lemy nevydržely dalších pár let, ale iritovalo by mě koukat na rezavé plochy. Takže oba lemy mě vyšly suma sumárum na 18 tis. Zase jsem neřešil nic na motoru, spojce apod. No teď mi doufám auto pár let vydrží, protože jsem investoval přebytečné peníze radši do stavebního pozemku než do nového auta. Vzhledem k inflaci, která brzo nejspíš přijde mi to přišlo jako rozumnější volba.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 22.11.2013 09:30, RE: Upřesnění
TOM napísal:
Jestli se nepletu systém transaxle je s motorem vpředu a převodovkou vzadu - to BMW nemá. Ještě jedna oprava či zpřesnění - za 110tis nebudou vozy BMW atakovat 15 let a nebudou z minulého století. Asi nebude problém sehnat za ty peníze vozy z let 2002-2003. Tím samozřejmě nepopírám, že za stejné peníze bude vždy možné sehnat Mazdu i Ford mladší než BMW.


Jo, trnsaxle ze mě vypadlo a nemá to tam co dělat! Jde o klasiku. Ani ve snu mě nenapadlo, že by E46 měla převodovku vzadu. Tuhle jsme tady řešili, že řadicí páka vede přímo do almary. Až budu mít chvilku, tak to v článku opravím.
Co se týká věku, tak jsem se po opětovné kontrole až takového lapsusu nedopustil. V požadované motorizaci a relativně slušném stavu se ve zlaté střední cestě skutečně bavíme o autech z přelomu tisíciletí. To že se tam sem tam vyskytne auto z roku 2003 na tom nic nemění. Většinou, pokud se mladé auto prodává levně, má to i důvod...
reagovať
TOM
počet príspevkov58
dátum registrácie10.12.2007
Piatok 22.11.2013 17:28, RE: Upřesnění
David V napísal:
TOM napísal:
Jestli se nepletu systém transaxle je s motorem vpředu a převodovkou vzadu - to BMW nemá. Ještě jedna oprava či zpřesnění - za 110tis nebudou vozy BMW atakovat 15 let a nebudou z minulého století. Asi nebude problém sehnat za ty peníze vozy z let 2002-2003. Tím samozřejmě nepopírám, že za stejné peníze bude vždy možné sehnat Mazdu i Ford mladší než BMW.
Jo, trnsaxle ze mě vypadlo a nemá to tam co dělat! Jde o klasiku. Ani ve snu mě nenapadlo, že by E46 měla převodovku vzadu. Tuhle jsme tady řešili, že řadicí páka vede přímo do almary. Až budu mít chvilku, tak to v článku opravím. Co se týká věku, tak jsem se po opětovné kontrole až takového lapsusu nedopustil. V požadované motorizaci a relativně slušném stavu se ve zlaté střední cestě skutečně bavíme o autech z přelomu tisíciletí. To že se tam sem tam vyskytne auto z roku 2003 na tom nic nemění. Většinou, pokud se mladé auto prodává levně, má to i důvod...


Dík za reakci.
S tou dostupností vozů za daný cenový limit je to asi na diskuzi (nejlépe osobní) o konkrétních kusech.
Určitě souhlasím, že vždy nejlevnější vozy daného ročníku a typu jsou podezřelé.
Já to myslel tak, že za dané peníze lze určitě sehnat kusy po faceliftu (říjen 2001) a potom bych já osobně ani nevylučoval inovovanou 318i (2 l obsah - 105 kW). Samozřejmě , že šestiválec je lepší, ale tato verze 318i by nezklamala.
Ty jaks to napsal to vypadalo, že dosáhne na první kousky z roku 1998. Ty jsou ale dnes již od nějakých 60tis Kč a hledat mezi nimi takový, který by dělal přiměřenou radost by bylo skutečně těžké.
A ještě jeden postřeh k tomu cena/rok - tyto starší vozy už lze lépe sehnat od soukromníků než z bazaru a při hledání je vhodné využívat jiné servery než tipcars - v podstatě jen bazary. Potom lze najít kousky levnější - vlastní zkušenost.
reagovať
Ne321
počet príspevkov196
dátum registrácie02.07.2013
Štvrtok 28.11.2013 10:49, RE: Taky kupuji Mazdu
Cannibal napísal:
Spolehlivé budou určitě obě auta, nemyslím si ovšem, že díly na Mazdu by musely být podstatně dražší než na BMW. U Mazdy jsou díly dražší, protože se vozí z Japonska, u BMW zase proto, že je to BMW, takže si myslím, že ceny budou plus mínus podobné.

Tak to si myslite velmi spatne. Dily na BMW specialne na E46 jsou mnohem levnejsi nez na Mazdu 6. Je to dane tim, ze zijeme v sousedstvi Nemecka a E46 byla vyrabena dlouhou dobu v obrovskych poctech. Takze existuji mraky dilu z alternativnich distribucnich kanalu at uz jde o neoriginalni kopie nebo dily z vrakacu. To drzi ceny dilu extremne nizko i vuci bezne evropske konkurenci natoz predrazenym Japoncum. Japonce jsem mel parkrat a dily byly vzdycky drazsi nez na jakoukoliv evropskou konkurenci vcetne luxusnich znacek.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.