Frankiee napísal:
Ono je hezke napsat "libi se mi Mazda 6 v benzinu, doporucite mi ji ?" Ale take by bylo dobre napsat kolik penez do toho chci investovat a jak chci stare auto, protoze Mazda 6 uz jezdi ve trech generacich, prvni byla 2002-2007 a da se sehnat uz celkem levne (bohuzel tomu odpovida i stav karoserie - rezne), druha generace 2008-2012 by na tom mela byt o dost lepe (odpovidaji tomu i ceny), no a treti generace Mazdy 6 je na trhu teprve rok. A uplne nejlepsi by bylo napred pouzit funkci "hledat" protoze o Mazde 6 se zde uz psalo dost.Ja osobne Mazdu 6 mam, benzinovy dvoulitr, kombik, rok 2008 a jsem s ni zatim maximalne spokojeny , jestli bude hnit jako jeji predchudce, se ukaze az casem...
Koukám že můj jmenovec se ptá na stejnou Mazdu 6 jakou jsem před týdnem a půl prodal
Mazdu 6 kombi 2.0i benzín 104 kW jsem měl 6 let, najel s ní 65 tkm, rok výroby 2002. Visí tu ještě na Tipcars za 79 tisíc s poznámkou prodáno.
Auto je ideální pro 4 člennou rodinu, 5 autosedaček rozumě instalovat nejde, vnitřní isofixy jsou od sebe jen 45 cm tak jako ve většině aut, krom MPV. Velikost kufru je víc než dostatečná a tím že kufr v kombi má robustní vertikální roletu, tak se dá naplnit po střechu a nehrozí padání věcí do kabiny. Párkrát do roka sme to využili, např. při převozu dětských kol na stojato.
Co se týče koroze 1. generace, tak problém jsou zadní lemy. Oba jsem nechal opravit v autorizáku Mazda Zeman. Jeden vybrousit a přestříkat, druhý vyměnit. Krom toho jsem nechal opravit zatuhlé zadní brzdy co se zadrhávaly při použití ruční brzdy. Jeden brzdič výměna, druhý stačilo promazat a rozhýbat. Dál se měnily zadní brzdové kotouče a destičky. Přední byly pořád OK, stejně jako třeba výfuk. Jinak to auto bylo naprosto spolehlivé. Krom těchto oprav jsem absolvoval jen standardní garančky po cca 15 tkm.
Pokud má tazatel zájem o benzín pak co se týče ročníků 2002-2007 tak doporučuju 2.0i. 1.8i je slabší, ale hlavně měl jen nejnižší výbavu, i když ta nebyla tak špatná. 2.0i má dost slušnou výbavu "Touring" nebo lepší. Motor 2.3i prý žere olej a navíc má malou kapacitu oleje, tuším 3,5L, takže se prý stávalo že uživatelé motor zadírali.
Reálná spotřeba motoru 2.0i 104 kW 7,7 L na 100 km jako průměr po 6 letech je celkem pěkná, viz. https://www.spritmonitor.de/en/detail/370746.html
Přeju tazateli štěstí, aby našel slušný kousek, o který se jeho předchozí majitel doložitelně staral.