Streda 08.08.2018 13:50,
RE: RE: Olej a brzdy ?
Nasiel som tuto recenziu, ale pride mi dost odflaknuta. Ako cerstvy vlastnik tohto auta s 2.5i motorom a automatom citim potrebu to trochu rozsirit. Mam mazdu 6 GJ sedan v cervenej perleti. Zacnem pozitivami. Na prvom mieste je samozrejme dizajn. Mne z boku jemne pripomina starsi jaguar. Vsade, kde pridem, sa rozhovor zacina tym, ake mam pekne auto. Je to len mazda, ale naozaj budi pozornost. Najme v tej cervenej farbe. Keby mala na predku modru vrtulku, bolo by to asi najkrajsie auto v ich ponuke a ponukalo by sa za ovela vyssie peniaze.. Vsak aj vyhrala svetovu cenu za dizajn. Motor. Fakt neviem, preco by si to niekto kupoval v dieseli. Ja jazdim 90% dialnice, tacho 140km a viac (kvoli legislative= samozrejme v nemecku :) , tu sa to nesmie). Spotreba priemer podla pocitaca 7.2. Realne 6.8-7.4. Automat mam este bez tlacidla sport, ale zvykol som si nan, a radi celkom obstojne. Samozrejme ako vacsina automatov, aj tento si berie dan v podobe vyssej spotreby najme na okreskach. Preto som si vsimol, ze na okreskach ma auto nepatrne vyssiu spotrebu ako na dialnici. To sa ale da pripisat aj jeho dalsiemu plusu: jazdnym vlastnostiam. Zacnem tym klise: auto sedi ako pribite a dava neskutocnu istotu v zakrutach. Riadenie pocuva na slovo a auto poslusne odbocuje. Aj na dialnici clovek rad ostrejsie zatoci do pruhu, lebo ho to jednoducho bavi :) No a teraz negativa. Chtiac nechtiac, budem ho porovnavat s poslednym autom ktore som mal, a to bol citroen C5 2 2.0i. Ocakavane zhorsenie: auto je o dost tvrdsie, co nie je prekvapenim :) Ale na 19 palcovych gumach po betonovej dialnici clovek zisti, co je to odtrhnuty krk na hlave. Je to az nedostojne. No a prejdeme na vybavu. Auto ma potrebne moderne veci (adaptivny tempomat, drzanie v pruhu, sledovanie mrtveho uhla, automaticke dialkove atd), ale nema zakladne veci. Chcete zatvorit okna pomocou dialkoveho ked odchadzate z auta? Smola. Sklopenie spetakov pri zamknuti? Nie. Chcete predne parkovacky? Zapnite si ich manualne. Dalej sa casto spomina odhlucnenie auta. To zhrniem jednoducho: ziadne nie je. Ak aj auto date niekomu odhlucnit, jeho okna su tak tenke, ze to moc nepomaha. Comu to ale pomaha, je audio bose, ktore potom nie je pripojene priamo o plechy dveri a asi o 100% sa zlepsi jeho zvuk. Na druhej strane to zas nie je take strasne s tymto motorom, lebo ten nepocujete ani na dialnici. A v mazde Vam radi povedia, ze sa predsa setrilo na vahe kvoli jazdnym vlastnostiam a spotrebe. Ok. Prejdime teraz k palubnemu pocitacu. Niekde som pisal, ze to, co sa podarilo zobrazit v citroene, je hanba programatorov. Musim to zial vziat spat. Tu vycet veci, co mi vadia na pocitaci mazda (pripominam, je asi o 10 rokov novsi):
- ukazovatel priemernej spotreby- da sa odmerat jedna spotreba, pri ktorej ale ani nepise, kolko km ste vlastne presli. Citroen mal jednu celkovu + 2 nastavitelne podla km..
- radio si nepamata, kde skoncilo pri prehravani usb. Vzdy Vas teda privita ta ista piesen (dobre si ju teda vyberte, po case ju budete nenavidiet..)
- Navigacia ma odozvu zariadeni z 90 rokov. Pri jej spusteni musite vzdy prejst mensim kvizom, kedy odpovedam 'no' a 'continue'
- Vypnutie navigacie do nejakeho bodu sa da v jednoduchych 5 krokoch hladanim v spomalenom menu..
- telefon funguje bez problem. Ale vzdy, ked sa sparuje, si stahuje cely zoznam kontaktov opat, co nie je na kratsie trasy..
Celkovo som si ale na auto zvykol, a jazda na nom je navykova. Len musim kupit nove radio, standardne (je to mazda) spravit celopolep priesvitnou foliou, a nastriekat podvozok. Potom budem uplne spokojny.
reagovať