0
späť
 

diskuze k tématu: Mazda 6 GJ - na motoru záleží

kategórie zaradenia témy: japonská vozidla
PavelKeprt
počet príspevkov121
dátum registrácie28.10.2015
Utorok 29.08.2017 09:20, do japonce jedině benzín
Trochu s nadsázkou řečeno - jezdit japonským autem v naftě je barbarství A tohle je trest za něj. Ale hlavně že to moc nežere a jede to votspodu žejo.
reagovať
*autofans*
počet príspevkov159
dátum registrácie21.11.2008
Utorok 29.08.2017 09:32, Olej a brzdy ?
Mohu poprosit nějaký technický popis jak se dostane ten olej s pilinami do brzd ?
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Utorok 29.08.2017 10:31, .... ..... .... ..... . m..
presne tak, japonci se kupuji v benzinu, ktere maji nadstandartni spolehlivost, diesely az na vyjimky neumi. Tou vyjimkou je treba 1.4 d-4d od toyoty
reagovať
stormwitch
počet príspevkov9
dátum registrácie13.02.2016
Utorok 29.08.2017 10:33, Mazda 6 tuhnutí brzd
Autor píše, že mu tuhne brzdový pedál a nic o pilinách v soustavě. To je dáno chybou motoru, která se projevuje dále i do posilovače brzd.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 29.08.2017 11:41, RE: Mazda 6 tuhnutí brzd
stormwitch napísal:
Autor píše, že mu tuhne brzdový pedál a nic o pilinách v soustavě. To je dáno chybou motoru, která se projevuje dále i do posilovače brzd.


U benzínového auta, kde se bere podtlak v sání a jakákoliv netěsnost v sání se projeví na účinku brzd bych to bral, ale u naftového motoru se podtlak vytváří mimo motor pomocí vývěvy, na kterou by neměl mít stav motoru vliv nebo se pletu a dnes už se posilovače brzd realizují jinak?

Mě toto spojení v článku taky "zaujalo".
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Utorok 29.08.2017 17:34, RE: Mazda 6 tuhnutí brzd
stormwitch napísal:
Autor píše, že mu tuhne brzdový pedál a nic o pilinách v soustavě. To je dáno chybou motoru, která se projevuje dále i do posilovače brzd.


Ale píše o leji v brzdové soustavě, chce to skutečně přečíst: " Problémem je slabý materiál ze kterého je vačka. Ta se díky své měkkosti časem (třeba během i jen 10 000 km) obrousí natolik, že její kovové piliny začnou zvedat hladinu oleje a skrz něj se dostanou do brzdové soustavy a k turbům."
Už podle citované části je tahle recenze blábol nebo minimálně velmi pochybná.
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Sobota 02.09.2017 10:59, s
trošku nerozumím tomu,proč kupvoat mazdu v naftě...když koukám na sprimonitor tak pro 125kw naftu GJčko je real spotřeba 6,9 průměr od 180lidí...a 141kw benzín má spotřebu cca 8 průměr

to se jako někomu vyplatí připlatit si 80 000kč za naftu aby pak šetřil na 100km 1 litr (30kč) ?
tzn.při ročním nájezdu 30 000 šetřit nějakých zanedbatelných 9000 kč ?
reagovať
robinx
počet príspevkov9
dátum registrácie19.04.2009
Nedela 03.09.2017 09:41, Mazda6 benzín / nafta
Honza Koubek, test v létě 2013: "Je mi jasné, že většina prodejů nové Mazdy6 v Česku bude s naftovým motorem. Ale vůbec by tomu tak být nemuselo. A podle mne, ani být NEMĚLO." Samozřejmě, že to přesně podle jeho prognózy dopadlo. V benzinu se prodalo snad jen takových 15%. Přitom rozdíl ve spotřebě mu v jeho testu vycházel možná okolo nějakých 3-4 deci, a to s benzinem jezdil dost svižně. Nehledě na krásný jízdní projev nové řady zážehových motorů SkyActive.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Nedela 03.09.2017 11:30, .... .... . m. mv...
tady je proste ve zvyky kupovat diesely, krome malych aut, bohuzel si o tom ty lidi asi predem nic nezjisti
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Pondelok 04.09.2017 20:38, RE: Mazda6 benzín / nafta
robinx napísal:
Honza Koubek, test v létě 2013: "Je mi jasné, že většina prodejů nové Mazdy6 v Česku bude s naftovým motorem. Ale vůbec by tomu tak být nemuselo. A podle mne, ani být NEMĚLO." Samozřejmě, že to přesně podle jeho prognózy dopadlo. V benzinu se prodalo snad jen takových 15%. Přitom rozdíl ve spotřebě mu v jeho testu vycházel možná okolo nějakých 3-4 deci, a to s benzinem jezdil dost svižně. Nehledě na krásný jízdní projev nové řady zážehových motorů SkyActive.


s 6kou v 125kw naftě jsem jel a musím opravdu říct,že ten automat perfektně funguje a motor krásně tahá....ale na benzínovou linearitu to prostě nemělo...
reagovať
hafhaf
počet príspevkov2
dátum registrácie30.06.2018
Sobota 30.06.2018 08:17, RE: Olej a brzdy ?
citácia:
Mohu poprosit nějaký technický popis jak se dostane ten olej s pilinami do brzd ?
piliny z vačky napadají do oleje a olejové čerpadlo je nažene do vývěvy (brzy) a turba ...
stalo se mi to u jedné z prvním mazd v CZ; netušil jsem, že je vačka porušená, objevili to při standard prohlídce; dostal jsem vše nové (turba, vačka, vývěva, palivové trubky, ...) i náhradní auto; takže v zásadě v pohodě; pak bez problémů, pořídil jsem další dvě auta, bez poruchy

a spotřeba, ta je 5.3l/100km ...
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Streda 08.08.2018 13:50, RE: RE: Olej a brzdy ?
Nasiel som tuto recenziu, ale pride mi dost odflaknuta. Ako cerstvy vlastnik tohto auta s 2.5i motorom a automatom citim potrebu to trochu rozsirit. Mam mazdu 6 GJ sedan v cervenej perleti. Zacnem pozitivami. Na prvom mieste je samozrejme dizajn. Mne z boku jemne pripomina starsi jaguar. Vsade, kde pridem, sa rozhovor zacina tym, ake mam pekne auto. Je to len mazda, ale naozaj budi pozornost. Najme v tej cervenej farbe. Keby mala na predku modru vrtulku, bolo by to asi najkrajsie auto v ich ponuke a ponukalo by sa za ovela vyssie peniaze.. Vsak aj vyhrala svetovu cenu za dizajn. Motor. Fakt neviem, preco by si to niekto kupoval v dieseli. Ja jazdim 90% dialnice, tacho 140km a viac (kvoli legislative= samozrejme v nemecku :) , tu sa to nesmie). Spotreba priemer podla pocitaca 7.2. Realne 6.8-7.4. Automat mam este bez tlacidla sport, ale zvykol som si nan, a radi celkom obstojne. Samozrejme ako vacsina automatov, aj tento si berie dan v podobe vyssej spotreby najme na okreskach. Preto som si vsimol, ze na okreskach ma auto nepatrne vyssiu spotrebu ako na dialnici. To sa ale da pripisat aj jeho dalsiemu plusu: jazdnym vlastnostiam. Zacnem tym klise: auto sedi ako pribite a dava neskutocnu istotu v zakrutach. Riadenie pocuva na slovo a auto poslusne odbocuje. Aj na dialnici clovek rad ostrejsie zatoci do pruhu, lebo ho to jednoducho bavi :) No a teraz negativa. Chtiac nechtiac, budem ho porovnavat s poslednym autom ktore som mal, a to bol citroen C5 2 2.0i. Ocakavane zhorsenie: auto je o dost tvrdsie, co nie je prekvapenim :) Ale na 19 palcovych gumach po betonovej dialnici clovek zisti, co je to odtrhnuty krk na hlave. Je to az nedostojne. No a prejdeme na vybavu. Auto ma potrebne moderne veci (adaptivny tempomat, drzanie v pruhu, sledovanie mrtveho uhla, automaticke dialkove atd), ale nema zakladne veci. Chcete zatvorit okna pomocou dialkoveho ked odchadzate z auta? Smola. Sklopenie spetakov pri zamknuti? Nie. Chcete predne parkovacky? Zapnite si ich manualne. Dalej sa casto spomina odhlucnenie auta. To zhrniem jednoducho: ziadne nie je. Ak aj auto date niekomu odhlucnit, jeho okna su tak tenke, ze to moc nepomaha. Comu to ale pomaha, je audio bose, ktore potom nie je pripojene priamo o plechy dveri a asi o 100% sa zlepsi jeho zvuk. Na druhej strane to zas nie je take strasne s tymto motorom, lebo ten nepocujete ani na dialnici. A v mazde Vam radi povedia, ze sa predsa setrilo na vahe kvoli jazdnym vlastnostiam a spotrebe. Ok. Prejdime teraz k palubnemu pocitacu. Niekde som pisal, ze to, co sa podarilo zobrazit v citroene, je hanba programatorov. Musim to zial vziat spat. Tu vycet veci, co mi vadia na pocitaci mazda (pripominam, je asi o 10 rokov novsi):
- ukazovatel priemernej spotreby- da sa odmerat jedna spotreba, pri ktorej ale ani nepise, kolko km ste vlastne presli. Citroen mal jednu celkovu + 2 nastavitelne podla km..
- radio si nepamata, kde skoncilo pri prehravani usb. Vzdy Vas teda privita ta ista piesen (dobre si ju teda vyberte, po case ju budete nenavidiet..)
- Navigacia ma odozvu zariadeni z 90 rokov. Pri jej spusteni musite vzdy prejst mensim kvizom, kedy odpovedam 'no' a 'continue'
- Vypnutie navigacie do nejakeho bodu sa da v jednoduchych 5 krokoch hladanim v spomalenom menu..
- telefon funguje bez problem. Ale vzdy, ked sa sparuje, si stahuje cely zoznam kontaktov opat, co nie je na kratsie trasy..
Celkovo som si ale na auto zvykol, a jazda na nom je navykova. Len musim kupit nove radio, standardne (je to mazda) spravit celopolep priesvitnou foliou, a nastriekat podvozok. Potom budem uplne spokojny.
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov562
dátum registrácie16.11.2012
Štvrtok 09.08.2018 09:05, RE: RE: RE: Olej a brzdy ?
citácia:
reakce na: Citroenak, 08.08.2018 13:50 (Nasiel som tuto recenziu, ale ...)


Dobrý den, budeme rádi, když za nějaký čas užívání napíšete recenzi na Váš vůz: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
reagovať
Ales1
počet príspevkov3
dátum registrácie16.01.2013
Pondelok 15.04.2019 22:00, tak to určitě není
kovové piliny začnou zvedat hladinu oleje - to jako vážně?? Kolik těch pilin je aby olej nabyl na objemu??

Můžou poničit kdeco a olej se vám začne mísit s naftou a ztrácí svou mazací schopnost - ale to vůbec není pravda, nafta v oleji souvisí s nedokončenou regerenací DPF a má to, bohužel, i řada jiných aut.

Je pravda že tam tahle výrobní vada je, u českých aut zhusta řešeno v záruce. Ale ta interpretace je opravdu strašná a naivní.
reagovať
jannov
počet príspevkov21
dátum registrácie25.06.2016
Sobota 09.05.2020 10:54, RE: tak to určitě není
Dobrý den, chci se zeptat. Koupil jsem si novou Mazdu 6 2,2d rok 2015. Po 20tis km se to začalo sypat. Po cca 10 až 12 tis km červená kontrolka tlak oleje, odtah do servisu výměna 6tis. Tak stále dokola celkem 9 odtahu do servisu, pokaždé mi bylo sděleno, že je to způsobem jízdy. Po mém dotazu jak mám tedy jezdit my bylo odpovězeno, že to mi říct nemohou. V 88tis odešlo celé turbo. Jelikož jsem do dneška nenavštívil jiný než autorizovaná servis Mazda a dokonce si stále držím záruku mobility tím že vše nechávám dělat pouze u mazdy. ( nechal jsem si vyjet servisní historii plateb a investoval jsem za 4 roky provozu 170 tis do oprav) Jaké bylo moje překvapení když se mi před týdnem ve 161 tis km rozsvítil nápis nutná kontrola tlaku oleje. Po návštěvě servisu mi bylo sděleno, že motor je přidřený, málo maže, je zakarbovaný, zasáhlo to turbo a sání, že nedoporučují auto nadále užívat a oprava prý cca 150 až 250tis. Řekl jsem že to asi nemyslí vážně, ale byl jsem ujištěn, že to vtip není. Že mi auto vlastně vydrželo strašně moc. Zeptal jsem se jestli je normální že auto za 800tis Kč je po 160tis na vyhození a odpovědí bylo pokrčení ramen. S tímto se nehodlám smířit. Na netu jsem zjistil, že rozhodně nejsem sám. Vše mohu doložit fakturama , výpisem z knihy a mailovou komunikací. Pomozte mi prosím. Jaký by jste navrhovali další postup? Budu rád za každou radu. Molnár

Více na: https://www.mazdaclub.cz/forum-tema/mazda-6-2-2d-rok-2015-pridreny-motor-190361
reagovať
Sevcamazda6
počet príspevkov2
dátum registrácie04.12.2020
Piatok 04.12.2020 22:28, RE: RE: tak to určitě není
citácia:
reakce na: jannov, 09.05.2020 10:54 (Dobrý den, chci se zeptat. Kou ...)

Dobrý den,
koupil jsem Mazdu 6 2,2 l naftu , 2015 facelift od 1. majitele , kde bylo najeto 100 tis. km,
jediná závada, kterou řeším je nízký průtok vzduch v sání , auto se přepne do nouzového režimu, po vypnutí opět jede. Bylo vyčištěno sání, eger ventil, vyměněna váha vzduchu ale stále je to stejné, již nevím co tím mám dělat, pokud je zde někdo , kdo již tuto závadu řešil, budu moc vděčný za kažnou radu, jsem již u konce sil
děkuji Milan
reagovať
Sevcamazda6
počet príspevkov2
dátum registrácie04.12.2020
Piatok 04.12.2020 22:31, Mazda 6 , chyba - nízký průtok vzduch v sání
Dobrý den,
koupil jsem Mazdu 6 2,2 l naftu , 2015 facelift od 1. majitele , kde bylo najeto 100 tis. km,
jediná závada, kterou řeším je nízký průtok vzduch v sání , auto se přepne do nouzového režimu, po vypnutí opět jede. Bylo vyčištěno sání, eger ventil, vyměněna váha vzduchu ale stále je to stejné, již nevím co tím mám dělat, pokud je zde někdo , kdo již tuto závadu řešil, budu moc vděčný za kažnou radu, jsem již u konce sil
děkuji Milan
reagovať
hafhaf
počet príspevkov2
dátum registrácie30.06.2018
Sobota 05.12.2020 20:03, RE: Mazda 6 , chyba - nízký průtok vzduch v sání
citácia:
reakce na: Sevcamazda6, 04.12.2020 22:31 (Dobrý den,koupil jsem Mazdu 6 ...)


to by mohly být saze na klapce v sání, zasekává se, musí se vyměnit; to znám, i svolávačka na to byla :)
p.

Takto to popisovali:
U některých vozidel se může uzavírací klapka sání zasekávat v uzavřené poloze, což je způsobeno nahromaděnými sazemi okolo ventilu. Z tohoto důvodu je možná nesprávná regulace úhlu klapky. Poté se za určitých podmínek může rozsvítit MIL a nuceně otevřít uzavírací klapka silou vratné pružiny. Může ale zůstat neotevřená z důvodu zablokování pohybu a nedostatečné vratné síly pružiny klapky. V nejhorších případech dochází k zhasnutí motoru. Váš autorizovaný opravce Mazda zkontroluje uzavírací klapku sání a realizuje odpovídající akce v závislosti na výsledku kontroly, které zahrnují výměnu nové uzavírací klapky sání nebo ...
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Sobota 05.12.2020 21:22, RE: RE: tak to určitě není
citácia:
reakce na: jannov, 09.05.2020 10:54 (Dobrý den, chci se zeptat. Kou ...)


Zial mazda na slovensku a v cesku sa k problemu postavili tak, ze ziadny problem neexistuje :) Nove auta pokial viem od zakaznikov odkupovali a predavali ich dalej ako jazdene.. V niektorych statoch boli nuteny auta menit, u nas to ale nebolo. Skuste fora mazdy, mozno sa vam podari niekoho najst. Popripade napiste na europsku centralu mazdy ze to zverejnite. Mozno sa nieco pohne.
reagovať

Mazda 6 GJ - na motoru záleží

Za prvé, Mazda je nádherné auto. Vypadá dobře z většiny úhlů....
29.08.2017, recenzie užívateľov
hodnocení článku: 72% (27x)
přečteno: 34822x


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.