0
späť
 

diskuze k tématu: Mazda 3 nebo Citroen C4?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
Adam_
počet príspevkov2
dátum registrácie06.12.2017
Streda 06.12.2017 23:45, Mazda 3 nebo Citroen C4?
Zdravím všechny. Chci si pořídit ojeté auto. Představoval bych si to ideálně cena do max. 180 tisíc, motor 1,4 nebo 1.6, palivo mě je celkem jedno, buď benzín nebo nafta. Nájezd bude cca 15 - 20 tis. km. Musím říct že jsem vybíravý, líbí se mi z této kategorie sportovněji vyhlížející Mazda 3, na druhém místě je u mě Citroen C4. Našel jsem bazarovou Mazdu, nechal ji prověřit automechaniky a bohužel po zakoupení by mě čekaly nové rozvody, filtry, pumpa, řemen a celková investice navíc by šla k 20 tisícům. Kromě toho se jim zdálo minimálně podezřelé vstřikování. Moje otázka zní: Dá se sehnat takové auto za uvedený budget ? Jaká jsou rizika ojetých Mazd3 (kromě koroze) a citroenů C4. Jaké auto byste mi doporučili? Z hlediska jízdních vlastností a poruchovosti. Případně alternativa? Do 180 tis. kč, nájezd ideálně kolem stovky tisíc. Děkuji
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Štvrtok 07.12.2017 08:48, Re: doporučení
V první řadě bych doporučil přestat hledat auta podle nájezdu - je to cesta ke stočenině.
Co se týče ponákupního servisu za 20 tisíc kč - to mi přijde naprosto normální a tak akorát. Při tomhle nájezdu bych osobně hledal spíš benzín. Při tomhle budgetu by pro mě byla volbou Mazda 3 první generace za nějakých cca 130tkč. To už bude slušný udržovaný kousek. Zbytek peněz bych nacpal do prvního servisu - náplně, filtry, rozvody, brzdy a pořádného ošetření podvozku a kastle...
Proti C4 nic nemám, je to hezký auto, co se týče motoru, existují spolehlivé verze 1,6HDi a atmosférické benzíny by snad měly být taky v pořádku, to snad doplní jiní...
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Štvrtok 07.12.2017 13:46, rozvody
Přesně tak - pokud prodejce nedá ruku do ohně za nedávnou výměnu rozvodů, tak to bude první investice po nákupu v podstatě každé ojetiny. Těch 20 tisíc mi teda přišlo poměrně dost, ale neznám ceny dílů Mazdy.
reagovať
Kornaz
počet príspevkov65
dátum registrácie15.04.2017
Štvrtok 07.12.2017 17:11, RE: Mazda 3 nebo Citroen C4?
citácia:
reakcia na: Adam_, 06.12.2017 23:45 (Zdravím všechny. Chci si poříd ...)


Ber naftu v tdi. Mazda shnije do 5 rokov.
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 08.12.2017 06:48, mazda vs C4
Obe auta jsou moc hezka, a prestoze jsem majitelem Citroenu tak bych asi zvolil Mazdu. Sice bude o trosku drazsi nez C4 nebo za stejnou cenu o něco starsi, ale libi se mi vice interier a v dobře barve je to opravdu krasne auto. Servis za 20 tis je absolutne ok. To date asi do jakekoliv ojetiny všech zancek nezavisle na tom, jestli jsou 4 roky stare nebo 14 let stare. Servis typu kapaliny, filtry, rozvody, pneu, brzdy proste k autu patri. A nebo si musite dat vetsi praci s vyberem a najit auto, které ma prokazatelne rozvody vyplnene, ma dve sady pneu s rozumnym vzorkem a třeba i nedavno vymeneny olej, ale stejne se na aute objevi něco (pokud chcete mit jistotu a klid) co budete muset opravit. Ja koupil C5 po oleji i rozvodech a stejne jsem do ni hned nasypal skoro 25 tis. Vymena oleje v automatu 6500, zimaky 8tis, a komplet kotouce i desticky ATE. Takze auto nemelo zadnou zavadu, rozvody a olej byly delane, a presto me vetsi servis neminul. S vasim najezdem by bylo asi lepsi volba benzin, hlavne u Mazdy. Ale i ta 1,6 nafta by mohla dobře poslouzit, ale tam hrozi o něco vetsi rizika servisu, která by vas mohla překvapit ještě vic, nez "rozvody", takze berte radeji benzin.
reagovať
Adam_
počet príspevkov2
dátum registrácie06.12.2017
Piatok 08.12.2017 07:52, mazda 3
Děkuji všem za rady. Tu investici 20 tisíc bych ještě nějak zkousl, ale jak jsem psal, bylo tam podezření na odcházejicí vstřiky. Jejich výměna je poměrně komplikovaná a hrozilo nasypání dalších 4x8000 Kč. Moc těch Mazd není, budu ještě čekat a počkám až se něco dalšího najde.
reagovať
wumpy
počet príspevkov72
dátum registrácie26.02.2010
Piatok 08.12.2017 09:53, To se jedná o naftu?
Pokud se jedná o naftu, což tak vypadá, jdi rovnou do benzínu.To se ti může ještě podělat turbo a všechno kolem. Rozvody tě jak u benzínového, ale i naftového motoru neminou. Nechat si peníze bokem na prvotní servis rozhodně doporučuju. Pokud chceš auto se zárukou, kup si jedině nové. Jedině tam máš 100% jistotu, že ti nehrozí prvotní servis. Dnešní doba je taková, že ceny ojetin jsou poměrně vysoko. Hlavně nechod do AAA apod. pro ověřené vozy se zárukou, kde ti ještě snaží prodat auto na předražené splátky. Známý si koupil tak výhodně, že za ty peníze mohl mít pomalu funglovku.
reagovať
zeneva
počet príspevkov75
dátum registrácie24.08.2009
Piatok 08.12.2017 16:20, Mazda
Ahoj, rozhodne pri tomto najezdu benzin, a mazdu - japonci umi benziny. Koroze je otazkou, i kdyz nektere modely korozi hodne trpely
reagovať
zeneva
počet príspevkov75
dátum registrácie24.08.2009
Piatok 08.12.2017 16:22, TDI? aktualni zkusenost
Svagr mel skvele TDI, ktere mu pred mesicem ve 140 tis km umrelo... Passat 2,0tdi z roku tusim 2011... skvela vybava, mozna i bez koroze, ale motor v pr..li, diky
reagovať
zeneva
počet príspevkov75
dátum registrácie24.08.2009
Piatok 08.12.2017 16:23, RE: Mazda 3 nebo Citroen C4?
Kornaz napísal:
citácia:
reakcia na: Adam_, 06.12.2017 23:45 (Zdravím všechny. Chci si poříd ...)
Ber naftu v tdi. Mazda shnije do 5 rokov.


Kolik Mazd jste mel?

reagovať
leyland
počet príspevkov2
dátum registrácie24.12.2017
Pondelok 25.12.2017 16:17, Nedoceněn
Dám Vám pár postřehů k C 4 II . Užívám tento model od roku 2012 ,koupeno jako nové, momentálně najeto 90t km ,motor 1.6 VTi 88kw, benzín, spotřeba delší trasy ( zde mám na mysli dovolená nájezd kolem 2000 km ) průměr 5,8 několikrát ověřeno , jinak běžné trasy spotřeba 6 až 6,2 ve městě se pohybuju kolem 7 litrů. Motor je vybaven řetězem servis neuvádí nutnost výměny,ani nějakou zvláštní péči či kontrolu. Zatim o něm nevím ,šlape jak hodinky. Jezdívám s ním občas hodně svižně ( 170-185) aby nezlenošil,ale hlavně abych pročistil systém spalování. Vidím to jako nutnost jelikož s ním přes týden jezdím do firmy 5km tam a 5km zpět. Desky ,čepy vše origoš,měnín jen oleje (max. do 12 ti km) z důvodu již jmenovaných krátkých vzdáleností kdy olej hlavně v zimě dostává záhul.A kdo maže ten jezdí.Dodržuji a absolvuji vše co je třeba dle servisních prohlídek. Jen ten olej z vlastní zkušenosti měním v krátkých intervalech. Auto je pohodlné,interier na vysoké úrovni NIC mě NEVRŽE i po těch km co má zasebou. Naprosty ticho jen motor a hluk od pneu. Rez žádná,parkuji venku a auto jezdi denně.Tenkrát jsem měl v hledáčku Aurise, Megana,Aastru H30i a jen tak jsem zabloudil do Citroena a ten mě oslovil vnitřním prostorem a na nižší stř. tř. i nejlepší interier. Dostal jsem vícenež supr cenovou nabídku tak jsem šel do toho. Ani jsem se s ním před kupen neprojížěl. Dnes toho nelituji . Myslím si že za prachy 180 tisíc se dá najít slůšný Citron i s mladším rokem výroby a né s velkým nájezdem. K Mazdě se vyjadřovat nemohu,ještě jsem ji neměl.
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov562
dátum registrácie16.11.2012
Štvrtok 28.12.2017 10:34, RE: Nedoceněn
leyland napísal:
Dám Vám pár postřehů k C 4 II . Užívám tento model od roku 2012 ,koupeno jako nové, momentálně najeto 90t km ,motor 1.6 VTi 88kw, benzín, spotřeba delší trasy ( zde mám na mysli dovolená nájezd kolem 2000 km ) průměr 5,8 několikrát ověřeno , jinak běžné trasy spotřeba 6 až 6,2 ve městě se pohybuju kolem 7 litrů. Motor je vybaven řetězem servis neuvádí nutnost výměny,ani nějakou zvláštní péči či kontrolu. Zatim o něm nevím ,šlape jak hodinky. Jezdívám s ním občas hodně svižně ( 170-185) aby nezlenošil,ale hlavně abych pročistil systém spalování. Vidím to jako nutnost jelikož s ním přes týden jezdím do firmy 5km tam a 5km zpět. Desky ,čepy vše origoš,měnín jen oleje (max. do 12 ti km) z důvodu již jmenovaných krátkých vzdáleností kdy olej hlavně v zimě dostává záhul.A kdo maže ten jezdí.Dodržuji a absolvuji vše co je třeba dle servisních prohlídek. Jen ten olej z vlastní zkušenosti měním v krátkých intervalech. Auto je pohodlné,interier na vysoké úrovni NIC mě NEVRŽE i po těch km co má zasebou. Naprosty ticho jen motor a hluk od pneu. Rez žádná,parkuji venku a auto jezdi denně.Tenkrát jsem měl v hledáčku Aurise, Megana,Aastru H30i a jen tak jsem zabloudil do Citroena a ten mě oslovil vnitřním prostorem a na nižší stř. tř. i nejlepší interier. Dostal jsem vícenež supr cenovou nabídku tak jsem šel do toho. Ani jsem se s ním před kupen neprojížěl. Dnes toho nelituji . Myslím si že za prachy 180 tisíc se dá najít slůšný Citron i s mladším rokem výroby a né s velkým nájezdem. K Mazdě se vyjadřovat nemohu,ještě jsem ji neměl.


Dobrý den, napište prosím o své C4 samostatnou recenzi https://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost . Děkujeme
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.