Citroenak napísal:
Predstavte si situaciu: idete 90km/h po okreske za autom. Auto zrazu na rovinke dupne na brzdu...
Ano i v takovem pripade ma mit kazdy dostatecnou vzdalenost aby zabrzdil.
Není až tak pravda o "vzdálenosti aby zabrzdil"... Zákon jasně mluví o "aby se mohl VYHNOUT srážce" - vybočení je taky možnost, pokud se vyhne srážce a zároveň neohrozí a neomezí řidiče v protisměru a řidiče jedoucí za ním ... Což jsou zase další zákony
(1) Řidič vozidla jedoucí za jiným vozidlem musí ponechat za ním dostatečnou bezpečnostní vzdálenost, aby se mohl vyhnout srážce v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení vozidla, které jede před ním. Pritom ja som pocas predbiehania nemohol brzdit, aj to je protizakonne..
(4) Řidič předjížděného vozidla nesmí zvyšovat rychlost jízdy ani jinak bránit předjíždění.Nikde jsem neviděl zákon, že nikdo nemůže jakkoliv brzdit při předjíždění
který to je ? Vím jen, že předjížděné auto nesmí zvyšovat svou rychlost...
Nebo snad kdyz autu predemnou skoci pred kapotu srna a dupne na brzdu, tak je uplne v poradku to do nej natankovat?Lenze to sa v praxi neda vzdy dodrzat. Priemerna reakcna rychlost je ak sa nemylim 2s. Pri 90 km/h to znamena odstup aspon (90000m/1800s=) 50m. Ak si budem drzat v kolone za autom odstup 50 metrov, hned na dalsej malej rovinke ma predbehnu dalsie auta. A ak a ked ma predbehne, a vtedy ten pred nim zabrzdi a on spravi to iste, opat nemam sancu (to je vlastne ten treti pripad :) ). .... Když jedete na maximální povolené rychlosti maximální rychlostí, tak to odpovídá tomu, že jste nejspíš zkušený řidič. Pokud mne někdo bude předjíždět, tak zpozorním a připravím se na možné komplikace. A věřte, že jich může být spousta. Spousty řidičů brzdí čistě pomocí brzdy mechanické a neuvědomují si, že brzdění "mechanicky" v kombinaci s "motorem" je mnohem efektivnější.
(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.(3) Řidič, který se po předjetí zařazuje před vozidlo, které předjel, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče vozidla, které předjel.Vina je na viníkovi, díky presumpci neviny to odnáší často 1. osoba na kterého jsou jasné důkazy - nehoda... Špatně se dokazuje, že někdo neblikal, nebo že někdo změnil rychlost, aniž by to vyžadovaly okolnosti... Každý zná výmluvy (a nemusí to být výmluvy) "mě ta SPZ upadla po cestě, ještě ráno mi svítili všechny žárovky, viděl jsem na krajnici psa a lekl jsem se ho, atd ..." těžko se pak dokazuje jakýkoliv opak, když mezi důkazy je takováto výpověď - ano, podle zákona hrozí za křivou výpověď 6 měsíců až 3 roky, ale prokazovat to nikdo většinou nebude - je to velmi složité, leckdy nemožné... Už jen z toho důvodu, že prokazování viny a neviny není na Vás
A pro lidi, kteří diskutují nad tímhle doporučuji podívat se na videa ze zahraničí, kde jsou vidět NÁSLEDKY :) Pár příkladů z běžné praxe...
1. 70km/h vozidlo A náhle změní rychlost jízdy, vozidlo B se ho z jakéhokoliv důvodu rozhodne předjet v konstantní rychlosti...A zabrzdilo před přechodem, který byl na silnici značně vybledlý, řidič vozidla B neviděl dopravní značku přechod pro chodce, neboť u krajnice vykládali zásobování do krámu a značka byla vidět na poslední chvíli. Což byl i důvod rychlé změny rychlosti vozidla A...
Vozidlo B v rychlosti 70 Km/h srazí a usmrtí 2 chodce 2. 50km/h vozidlo A náhle změní rychlost jízdy, vozidlo B do něho zezadu vrazí, neboť se mu nestihne vyhnout a ani zastavit...A zabrzdilo před dítětem, které vběhlo do silnice. Po nárazu zezadu od vozidla B je vozidlo A posunuto, sráží dítě a to zůstává zaklíněné pod autem.
Vozidlo A, díky chybě řidiče z vozidla B připravuje adolescenta o jeho nohy - viník je řidič vozidla B3. Vozidlo A náhle ubere rychlost jízdy a začne odbočovat vlevo bez varovných světel, vozidlo B do něj při předjíždění narazí.shodou okolností bylo vozidlo A vozidlem do 9t a vozidlo B bylo jednostopým vozidlem. Po nárazu řidič vozidla B
zemřel4. A odbočuje vpravo nesvítí mu 1 žárovka na celém autě, konkrétně pravá zadní směrovka vpravo je přechod pro chodce, vozidlo A zabrzdí, aby umožnil přejít. vozidlo B do něj lehce ťukne, tím se vozidlo A posune o 1 metr vpřed, srazí člověka a ten nešťastnou náhodou spadne na obrubník, rozsekne si hlavu a
zemře ...
...