Sobota 18.02.2017 21:35,
LPG
freebike1 napsal :
LPG je vždy zásah do konstrukce vozu a vždy !!! je to nějaký problém. Svítí diagnostika z důvodu špatného spalování a poruchy třeba lamda sondy, špatné starty a vůbec nejzásadnější je, že šetřílkové co si toto pořizují samozřejmě šetří i na servisu
Děkuji pánovi za vysvětlení, jak hrozná jsou auta s pohonem na LPG. Najezdil jsem za posledních 12 let x-set tisíc km s auty na LPG ( zhruba 80tkm za rok ), vždy kupována jako ojetá se 150-200tkm na hrbu a prodávána 300tkm + , většinou po dvou letech. To samé kolega z firmy. Až na první výjimky jako byla Omega 2.0 z 97 a Shuttle 2.3 z 98 a Accord 2.4 '05, to byly vždy šestiválcové benzíny, u mě i kolegy.
Auta jsme nechávali přestavět, nejdřív ve Strakonicích, kde zapůjčili auto zdarma a druhý den bylo hotovo, pak u místního plynaře, ovšem nikoliv ex-bazarníka s dvoutýdenním kurzem, ale pána s inženýrským titulem z elektrotechniky.
A z mých zkušeností, NIKDY na autě nic nesvítilo a ani svítit nemá. Pokud ano, systém je špatně nastavený...z mých zkušeností nejvíc laborování bylo s 2.5V6 v Mondeu a 3.0V6 v Citroenu C5. Naopak nejvíc bezproblémově vycházela japonská auta, obzvlášť Honda. Jinak kolega momentálně už 150tkm na LPG v Infiniti FX35 ˇ07 a dva roky neví co je problém, a samozřejmě nic mu nikde nesvítí a nic se nerozpadá a startuje normálně. Já na Legendu KB1 najel bezmála 200tkm na LPG , auto šlo do světa a mělo hodně přes 300tkm a prodalo se během dvou týdnů...
Tak nevím, jaké jsou Vaše zkušenosti...já i kolega měníme olej v motoru po 10.000km max. Olej v automatu po 30.000km, a to vždy, u všech aut.
Momentálně, kvůli častým cestám Zurich a Berlín, jezdím kombíkem v naftě, je to koncernový čtyřválec v automatu a čtyřkole, za pár měsíců najeto 70tkm, a nejvíc ze všeho mi život otravuje chlazení turba na německých benzinkách :(. Tankuju Aral Ultimate, jezdím dlouhodobě za 8,5 a finanční úspora proti LPG žádná, jediné plus je v dojezdu...na LPG jsem většinou najel okolo 450km, s naftou okolo 700. I u nafty měním olej po 10tkm, a v DSG a haldexu po 30tkm, jak jsem byl zvyklý z bezínových aut...
Takže vaše tvrzení, jak majitlé aut na lpg na všechno kašlou asi vypovídá o dost specifické sortě klientů...mě naopak přijde normální se o auto starat a pak ho prodat bez problémů i s 350tkm na tachometru...všechny faktury si vždy schovávám, vše doložím, a když pak člověk vidí, že za poslední dva roky auto mělo patnáckrát vyměněný olej a filtry a šestkrát olej v automatu, neřeší stav tachometru, pochopí, že o auto bylo řádně staráno...
Takže opět pokoukávám po vhodných adeptech na koupi a přestavbu až to bude za rok aktuální, mezi nejvážnější kandidáty patří Subaru Outback 3.6, Infiniti M37 a pořád nesmyslně drahý Accord Crosstour 3.5...u Infiniti i Hondy vím, že zvládnou LPG úplně bez problémů, s 3.6 v Subaru zkušenost nemám, ale nebojím se toho- stejně jako u H6 stačí nastavit vypínání LPG u 3500 otáček a jezdit aspoň 20% na benzín, jak mi kdysi poradil jeden moudrý starý automechanik...a H6 co najely přes 200tkm na LPG jsem v německu už viděl pár viděl a fungovaly normálně..
Ano, pak samozřejmě není tak velká úspora jako při full jízdě na plyn, ale spíš řeším spolehlivost než úsporu za každou cenu...už jsem tu psal o kamarádovi s Foresterem 2009, co najel na LPG 550tkm, ovšem to byla tovární přestavba a ten tankoval benzín za pár stovek dvakrát za rok, tam už samozřejmě úspora byla markantní...A propo, toto auto vykoupil dealer Subaru zpět a velmi rychle prodal i s těmito kilometry...
Takže s Vámi nesouhlasím...lidi co se o auta nestarají je pak nemůžou prodat...Člověk, co se o auto stará, doloží to, prodá auto na LPG jako kterékoliv jiné...A je to asi dva týdny zpátky, na benzíně mezi Varama a Prahou jsem potkal pána s Civicem kombi, na LPG, tři roky starý...Pán byl také starší, motor byl 1,8 manuál, LPG od novoty, najeto asi 70tkm, jediný servis třikrát výměna oleje a filtrů a jezdí do 80hal na kilometr...pán říkal, že auto není žádný závodník, ale tři roky nic neřeší a jezdí za srandovní peníze, a tohle mi dává větší smysl než nějaký elektroauta a jiný ekonesmysly...
reagovať