0
späť
 

diskuze k tématu: LPG – levnější provoz stále táhne (2. díl)

kategórie zaradenia témy:
ivan2
počet príspevkov118
dátum registrácie11.11.2010
Štvrtok 24.11.2016 10:23, NOx
Vyšší produkce NOx u LPG? Tady uvádí něco jinýho:
http://www.cnguh.cz/vse-o-lpg/vyhody
Stejně i jiné zdroje na internetu to uvádí podobně. Jinak ohledně studených startů - auto vždy startuje na benzín, takže toto je mimo. A ohledně zatížení auta nádrží, tam bych problém neviděl, ta váha není zase taková.
reagovať
lukas.01
počet príspevkov10
dátum registrácie23.12.2008
Štvrtok 24.11.2016 14:47, Nový ventil?
"při montáži nové nádrže je nutno vyměnit také kompletní příslušenství včetně víceúčelového ventilu"
To je dáno nějakým předpisem? Jinak je to nesmysl, nové těsnění pod ventil ano, ventil nechat původní.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Štvrtok 24.11.2016 18:59, To je teda materiál:-)))))
Měl bych jeden dotaz:
odkudpak se ve spalinách propanu a butuanu berou oxidy dusíku?
A dále, jak vysvětlit tvrzení, že výfuk koroduje (nebo že by rezavěl??) rychleji, neb ve spalinách není karbon? Nechám se poučit. Myslí se tím saze? No, tak to pán nikdy neviděl hořet propan nebo butan s malým poměrem plyn: vzduch))
K té korozi - já dodnes myslel, že to je tím, že hořením PB vzniká daleko více H2O....

Snůška blábolů. celej článěk

Liquifield?? WTF???
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Štvrtok 24.11.2016 20:54, RE: To je teda materiál:-)))))
Zdeny60 napísal:
Měl bych jeden dotaz: odkudpak se ve spalinách propanu a butuanu berou oxidy dusíku?A dále, jak vysvětlit tvrzení, že výfuk koroduje (nebo že by rezavěl??) rychleji, neb ve spalinách není karbon? Nechám se poučit. Myslí se tím saze? No, tak to pán nikdy neviděl hořet propan nebo butan s malým poměrem plyn: vzduch)) K té korozi - já dodnes myslel, že to je tím, že hořením PB vzniká daleko více H2O....Snůška blábolů. celej článěk Liquifield?? WTF???


Výjimečně s tebou plně souhlasím.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Piatok 25.11.2016 00:40, Hm, pánové
Nevznikají náhodou NOx vysokými teplotami v motoru? Ve směsi paliva se vzduchem vždy zůstane určité procento nespáleného kyslíku a ten v případě velmi vysokých teplot ve spalovací komoře zreaguje s plynným dusíkem za vzniku NOx. U LPG by mi to dávalo smysl, jelikož jeho spalování probíhá mám dojem za vyšších teplot než v případě benzínu, nemýlím-li se?
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Piatok 25.11.2016 04:50, RE: Hm, pánové
brin napísal:
Nevznikají náhodou NOx vysokými teplotami v motoru? Ve směsi paliva se vzduchem vždy zůstane určité procento nespáleného kyslíku a ten v případě velmi vysokých teplot ve spalovací komoře zreaguje s plynným dusíkem za vzniku NOx. U LPG by mi to dávalo smysl, jelikož jeho spalování probíhá mám dojem za vyšších teplot než v případě benzínu, nemýlím-li se?


tak to fakt ne
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 25.11.2016 09:28, RE: Hm, pánové
Zdeny60 napísal:
brin napísal:
Nevznikají náhodou NOx vysokými teplotami v motoru? Ve směsi paliva se vzduchem vždy zůstane určité procento nespáleného kyslíku a ten v případě velmi vysokých teplot ve spalovací komoře zreaguje s plynným dusíkem za vzniku NOx. U LPG by mi to dávalo smysl, jelikož jeho spalování probíhá mám dojem za vyšších teplot než v případě benzínu, nemýlím-li se?
tak to fakt ne


Tak to Tě bohužel zklamu, ten mechanismus popsaný výše je pravdivý. NOx opravdu vznikají při spalování za vysokých teplot za předpokladu, že je dostupný kyslík. První primitivní blokace vůbec vzniku těchto oxidů byla instalace EGR ventilu, který snižoval teplotu spalování tím, že do spalovacího prostor zavedl část spalin, které už v motoru nevykonaly žádnou práci. Proto naftové motory pracující s přebytky vzduchu mají ve většině režimů s tímto problém. Momentálně bohužel dochází k tomuto jevu i u benzínových, zejména přímovstřikových umožňujících spalování chudé směsi.

U LPG bych očekával podobné chování jako u klasického nepřímého vstřiku, tedy, že v omezené míře NOx vznikají podle aktuálního přebytku vzduchu (při správné lambda regulaci mluvíme o cca 2% ). Čerpám ze znalostí ještě za školy, nic jsem nikde nehledal ani neověřoval...
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Piatok 25.11.2016 10:11, Nicméně
Nicméně jsem na internetu našel studii uvádějící, že LPG má i NOx údaje poloviční. Takže to by naznačovalo, že výše uvedený mechanismus v něčem nefunguje.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 25.11.2016 10:59, RE: Nicméně
brin napísal:
Nicméně jsem na internetu našel studii uvádějící, že LPG má i NOx údaje poloviční. Takže to by naznačovalo, že výše uvedený mechanismus v něčem nefunguje.


Může být, pokud jedna z podmínek uvedených výše není splněna, tedy kupříkladu LPG jako plynná fáze má lepší smíchání se vzduchem než čerstvě odpařený benzín, a tedy lépe využije všechen nasátý kyslík, takže na dusík prostě nezbydou žádné volné molekuly kyslíku. Ve skutečnosti totiž ve válci nedochází k úplnému homogennímu vytvoření směsi, ale jsou jádra s lokálně chudou a bohatou směsí. V jádrech s bohatou směsí vznikají CO a HC a v jádrech s chudou právě zmíněné NOx a u LPG a CNG je směs lépe promíchána.
reagovať
ivan2
počet príspevkov118
dátum registrácie11.11.2010
Piatok 25.11.2016 13:49, NOx
Na netu se nejčastěj uvádí u LPG cca o 20% nižší produkce NOx oproti nepřímovstřikovýmu benzínovýmu motoru a o 90% oproti dieselu.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Sobota 26.11.2016 06:37, Spalování benzínu a LPG - teplota
----

původně jsem chtěl trochu zabrousit do chemie, ale nemá cenu zdejším vysvětlovat, jak a kdy může enmže vznikat směs oxidů dusíku. Stačí, když se smíříte s tím, že při spalování LPG se NOx tvoří opravdu méně, než při spalování benzínu a nafty.

Kdyby někdo chtěl detaily, tak mu napovím, že NOx vzikne z molekulárního dusíku při teplotách nad 2500°C a ty ve válcích fakt nejsou. Zbytek probelmatiky nesouvisí ani tak s dusíkem, ale s tím, co se po a při hoření směsi ve válci s ostatními prvky.
reagovať
Zvirak
počet príspevkov459
dátum registrácie09.09.2012
Sobota 26.11.2016 08:18, .
Zdeny, mě by to docela zajímalo. Ty teploty tam nejsou, za to je tam vysoký tlak. Co jsem četl tehdy já, ty NOx jsou LPG řádově nižší než u benzinu a hlavně nafty.
reagovať
Martin72
počet príspevkov82
dátum registrácie30.09.2016
Sobota 26.11.2016 13:41, tak jak je to s tím dusíkem
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Sobota 26.11.2016 18:29, RE: Spalování benzínu a LPG - teplota
Zdeny60 napísal:
----původně jsem chtěl trochu zabrousit do chemie, ale nemá cenu zdejším vysvětlovat, jak a kdy může enmže vznikat směs oxidů dusíku. Stačí, když se smíříte s tím, že při spalování LPG se NOx tvoří opravdu méně, než při spalování benzínu a nafty.Kdyby někdo chtěl detaily, tak mu napovím, že NOx vzikne z molekulárního dusíku při teplotách nad 2500°C a ty ve válcích fakt nejsou. Zbytek probelmatiky nesouvisí ani tak s dusíkem, ale s tím, co se po a při hoření směsi ve válci s ostatními prvky.


Zdeny, nezlob se, ale zase meleš blbosti. Obdobné, jako při naší diskusi na téma CO2.
Buď si myslíš, že něco víš, pak to vybal nebo si to nech celé bez toho náznaku přezírání.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.