brin napísal:
Celkem by mě zajímalo, kolik činí obvyklá roční investice do oprav takového normálně provozovaného auta? Vejde se člověk do 50000 Kč ročně?
já dal za servis 50.000 za sedm let. možná ani to ne. ale měl jsem v podstatě funglovku. bratránkovi jsem sehnal před skoro třemi lety FX45 po FL najeto skoro 200.000km, jezdí 10-15 ročně a investice byly olej co rok vč. filtru 1500 (castrol 10w60) jednou svíčky Beru Ultra pro LPG (vydrží cca 30k) za 1000,-, jedna sada zimáků za 15.000,-, plyn 27.000,-, zadní brzdy komplet necelých 5.000,- (desky, pakny, kotouče), KN filtr za 1500,-a nějaké čepy za dvojku. no a to je vše. jinak za sebe-jedny 1000km jeté zimáky Conti 15 (275/40/20) jedny nové letní Yokohamy 12 (265/50/20), na podzim mě čekají druhé zimní a za rok druhé letní. prvních 2 1/2 rok jsem jezdil na orig. univerzálech GY Eagle RS-A, na léto ok, na zimu ani omylem. olej jsem psal, největší servis byla výměna řemenů, zavaření spony u posledního dílu výfuku, přední brzdy a ložiska a jeden čep, a s materiálem jsem se vešel do 15ti. a loni plyn za 24.000,- a výměna oleje v AT 4.000,-, letos zadní brzdy za 5 vč. práce. najeto mám 100tis. km, při koupi 11tis. mil. nechápu známého který jel na garančku s pětiletým ML a nechal tam jen za brzdy a olej 80. a to nemá 63AMG ale V6 naftu.
pokud ti neodejde něco speciálního, osobně nevím co přesně by to muselo být, tak je to servisně ufinancovatelné opravdu pro každého. druhovýroba na FXka první generace je obrovská, po Mustangu to bylo druhé nejodváženější auto do Evropy z US, podívej se na allegro.pl, tam koupíš všechno, a mají to skladem, na eBay to samé. už nežijeme v době kdy se něco musí shánět, jen stačí vybrat co chci a koupit to. a pro ty co nevládnou cizími jazyky či nechtějí něco hledat je tu Denker, Simix... a každý servis Nissan ti udělá servis do 500/hod., do každého pár FXek jezdí.