Loui napísal:
V článku Františka Vonderky je hned v úvodu zásadní omyl v informaci o zákonném limity 8 let pro dovoz ojetých automobilů. Samozřejmě lze bez problému dovážet i vozidla starší, u kterých je pouze mít na zřeteli nutnost jejich evropské globální homologace. Mnoho výrobců ji mají již od roku 1993 a prakticky všichni od roku 1996. Možná neuškodí zákon skutečně přečíst a nešířit bludy!
Máte pravdu, dovézt si můžete i starší ojetý automobil. V článku šlo ale především o to, jak dovézt oejetý automobil bez probémů (tzn. i bez následného vyřizování potřebných protokolů v pověřené zkušebně). A tady ten limit 8 let skutečně existuje. Jednoznačně ho definuje právě zákon 56/2001 a to v hlavě III, paragrafu 34, kde se říká, že dovážené vozidlo musí splňovat normu EURO 2. Těch osm let je pro kategorie L, O1, O2, T a S, pro další kategorie (např. S, N) je limit ještě kratší - 5 let. Pokud chcete dovézt vozidlo starší, musíte si bezpodmínečně ověřit , že má globální evropskou homologaci vyznačenou jak v technickém průkazu, tak i na štítku. A po dovozu s ním musíte na kontrolu.
Takže: dovážet lze skutečně i starší ojetá auta, ale je třeba si dávat pozor a počítat s tím, že doma čeká kontrola. Bezproblémové je to skutečně jen u vozidel, od jejichž první registace neuplynula delší doba než osm let.
Jinak děkuji za konstruktivní kritiku, tohle doplnění díky mé poněkud zjednodušující formulaci článek potřeboval.