Phate1x napísal:
jenoff napísal:
Chlapče chlapče....taky jsem byl student, taky jsem chtěl pěkné auto, taky jsem měl naftového Peugeota 205....potud dobrý....ale zkus si přečíst svůj dotaz jako čtenář, který čte příspěvek někoho jinýho! Vždyť Ty nevíš co chceš a jen střílíš názvy aut, který jsi viděl projíždět kolem školy....Nesnažím se tě nijak urazit, ale mezi Fabií, Citroenem C5 a LR Freelanderem je pořádný rozdíl..navíc cenové rozpětí do 70.000....Přeji šťastnou ruku při výběru, mnoho šťastných kilometrů a přeci jen jedna rada na závěr - Nikdy si nekupuj škodovky! Nejezdi ve škodovkách! Nebuď průměr! Jestli jsi jednou začal jezdit na zahraničním autě tak u nich zůstaň a do těch českých pekáčů který jsou snem každýho průměráka ani nestrkej nos natožpak peníze!
Neurazil jste mě, ale ani neporadil... Ano, vím, že mezi těmito vozy je rozdíl a věřte mi, že jsem je neviděl jen projet kolem školy. Fabií jsem toho dost najezdil a C5kou ještě víc, s Freelanderem jsem to štěstí zatím neměl (pouze s Discovery II)... Fabie je průměr, kterým člověk asi nic nezkazí a nebude vyčnívat z davu. Citröen C5 je zejména o komfortu, který jiné auto v podobné cenové relaci rozhodně nenabídne. A LR Freelander? To je auto, jehož značka má duši, ale spotřebou bude někde jinde. Konkrétně u těchto tří budou zřejmě diametrálně odlišné náklady na vše, ale proto se ptám... Vzal bych LR i za cenu vyšší spotřeby, ale ptám se na spolehlivost a nákladnost servisu. Vzal bych i C5, kde je riziko poruchy hydropodvozku, ale ten komfort... A je to riziko opravdu tak vysoké? A Fabii bych vzal jen proto, že je to auto ověřené a s relativně levným a dostupným servisem, ale za cenu vyššího zájmu zlodějů, zapadnutí mezi běžnou šeď a nulové výhody... A ano, nevím co chci, protože kdybych věděl, tak sem nepíšu, ale sleduji inzeráty na konkrétní značku a typ a pro ten nejlepší kousek si po pár týdnech hledání jedu...
Petr-Tipcars:
Pardon za OT, ale zajímala by mne Vaše motivace vedoucí Vás k volbě (atmo) dieselu (nájezd, s dovolením i věk hovoří spíš pro benzín...). Pokud na něm trváte, tak asi vzít to, co píše David, neoturbené diesely. Nicméně za dané peníze to bude trochu loterie a je radno připlatit si pár korun za někoho v montérkách...Náklady na servis budou obecně u neoturbeného dieselu a benzínu podobné (možná přední náprava bude pod těžším motorem trochu víc trpět), rozdíl ve spotřebě samozřejmě bude 2 a víc litrů v neprospěch benzínu, na druhou stranu jít do dnešního provozu a vůbec na silnici hned takto rezignovaně, mi přijde Škoda (a to i Fábie SDi). Nebudu Vám radit svá oblíbená auta, ty lze i v této cenové relaci dohledat tady na stránkách, spíš jen abyste se projel více vozy a pobavil se s více lidmi, než do toho praštíte a koupíte si super úsporné auto, které Vás začne nudit ještě cestou domů...
Petr-Tipcars:
Jinak abych se jen neptal, tak i něco doporučím: vyloučil bych i starší prémii, starší prémie se musí servisovat jako jiná auta a přece jen ty věci stojí drobátko víc, než na starší mainstream, low end...tzn. ne německou trojku, ne LR, raději ani ne Volvo. Nebo jít do rizika ale nechat si polovinu ceny auta na mimořádný servis (to již po provedení řádného ponákupního: náplně, filtry, rozvody, atd.). Takže jsme vlastně pak u aut za 40t...jen pro představu. Naproti tomu běžný mainstreamový hatch lze koupit i za 55, zaservisovat za cca 6-10 a nechat si v rezervě již jen 5 pro případ potřeby...a koukejte i na gumy na nichž auto stojí, ať hned nemusíte objíždět pneuservisy a hledat, kde mají "jen trochu jeté" za 400/ks s rokem výroby 1999-2004.