0
späť
 

diskuze k tématu: Lancia Kappa JTD – Velké překvapení

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, italská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 05:49, 3.0 V6
Ojta jojta, pan Vaculík se snaží pět chválu na italskou Lancii, ale celé mi to po přečtení přijde trošku dementované. Jednou je skvělý podvozek, nezničitelný, potom je perfektní antikorozka, což je snad to jediné čím si lancie udržela kvalitativní odstup nad fiatem (podvozek se mezitím někam ztratil) pak je zase skvělá kastle a zase aspoň v tomto je to slušný vůz.
Úsměvné čtení - myslím, že takovýto článek by se měl psát ve větším klidu a ne ve spěchu, kdy je výsledkem to, co si můžeme právě přečíst....
Jinak ke zmíněnému čtyřválci 16V turbo - nevím, pokud mi něco vytahuje olej z motoru a já nejsem otupělý ignorant - knížepán buřt - co se jen vozí jako manažerské čuně, tak prostě olej pravidelně doleju a pokud tedy motor maže, mám naději, že se mi nemusí hned zadřít = nemíchal bych do problematického motoru ještě navíc neschopnost motoristů postarat se se o svůj motor...proboha.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 06:04, Hehe
To je dobré, čtu si recenzi Kappy od vaculíka z roku 2005 a tam tento pán mluví zcela jinou řečí - auto by prý doporučil omezeně a zmiňje (mimo prfláklého 16V turbo) o řadě jiných závad na voze.
Druhovýroba tehdy neexistuje, všechno je pekelně drahé, ale dne už je to prý pohoda a auto je najednou skvělé - téměř lidové.
No věřmě tomu - myslím že pokud si čtenáři porovnají např. tyto 2 hodnocení stejného vozu, budou brát Vaculíka tak seriozně jak zasluhuje :)))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 08:11, RE: 3.0 V6
3.0 V6 napísal:
Ojta jojta, pan Vaculík se snaží pět chválu na italskou Lancii, ale celé mi to po přečtení přijde trošku dementované. Jednou je skvělý podvozek, nezničitelný, potom je perfektní antikorozka, což je snad to jediné čím si lancie udržela kvalitativní odstup nad fiatem (podvozek se mezitím někam ztratil) pak je zase skvělá kastle a zase aspoň v tomto je to slušný vůz.
Úsměvné čtení - myslím, že takovýto článek by se měl psát ve větším klidu a ne ve spěchu, kdy je výsledkem to, co si můžeme právě pře...
Za svůj motoristický život jsem měl asi deset, jenom italských aut.Nevím, ale vše co bylo napsáno cítím podobně jako p. Vaculík.Ještě technická poznámka ke spotřebování oleje přes turbo.Problém je v tom, že spotřebování celé náplně olejové náplně je skutečně dílem několika okamžiků.Ještě než stačíš na dálnici zastavit motor je KO....Neplést spotřebu oleje přes netěsnící uložení hřídele turba s doslova a do písmene vysátím oleje přes odvětrání...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 08:19, RE: kvalita
anonym napísal:
Za svůj motoristický život jsem měl asi deset, jenom italských aut.Nevím, ale vše co bylo napsáno cítím podobně jako p. Vaculík.Ještě technická poznámka ke spotřebování oleje přes turbo.Problém je v tom, že spotřebování celé náplně olejové náplně je skutečně dílem několika okamžiků.Ještě než stačíš na dálnici zastavit motor je KO....Neplést spotřebu oleje přes netěsnící uložení hřídele turba s doslova a do písmene vysátím oleje přes odvětrání...
A tím,že s Deltou to bylo o jiné kvalitě je pravda.Čím to bude? Asi tím,že Delta je přenechaný projekt automobilky SAAB,s označením SAAB 600.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 08:28, Kappa
Jsem sice na japonce, ale Lancia se mi moc líbí. Dokonce uvažuji, že bych si další auto místo Mazdy koupil právě Lancii. Kappa je velký kočár a Lybra je zase hezčí, tak nevím. Každopádně jsem rád, že autor v recenzi vyvrátil mítus o Lancii, že je to největší šmejd.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 09:36, RE: kvalita
anonym napísal:
A tím,že s Deltou to bylo o jiné kvalitě je pravda.Čím to bude? Asi tím,že Delta je přenechaný projekt automobilky SAAB,s označením SAAB 600.
Prenechany projekt? A to jsi asi upad, ne? Saab a Lancia, SPOLUPRACOVALI,a nejen na delte, vetsi vyvoj byl v tomhle pripade na Lancii, ktera vytvorila na svou dobu vynikajici auto. Proto taky dostala Delta titul auto roku jen co vylezla z bran tovarny. Dalsi projekt: Uvedomujes si, ze treba Saab 9000 je prevlecena Thema nebo Fiat Croma? Asi ne, co? To ze lancia byla napric historii jedna z automobilek s nejvetsim poctem invoaci ruku v ruce s Fiatem uz ti asi nedoslo, nez zacnes placat nesmysly. Saab 600 neni jenom projekt, ale ve svedsku se opravdu prodaval. Mam rad tadyty paka, ktery najdou nekde obrazek, zjisti, ze to vypada stejne jako, neco co uz znaji a automaticky je to podle nich prenechany projekt.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 09:45, RE: Kappa
PV napísal:
Jsem sice na japonce, ale Lancia se mi moc líbí. Dokonce uvažuji, že bych si další auto místo Mazdy koupil právě Lancii. Kappa je velký kočár a Lybra je zase hezčí, tak nevím. Každopádně jsem rád, že autor v recenzi vyvrátil mítus o Lancii, že je to největší šmejd.
Na forum lanciaklubu najdes mnoho informaci jak o Kappe tak o Lybre, Kappa je o tridu vis, a je to vynikajici kocar. Kazdopadne jsem rad, ze pan Vaculik konecne dostava rozum.

Z vlastni zkusenosti muzu 2.0 20 Turbo jen doporucit, na to jaky vykonnosni potencial to auto ma - 220 koni, je prumerna spotreba stale okolo 10 litru, coz na muj styl jizdy je uplne nadhera, kdybych nelital po dalnicich 160 a vice, tak bych se bez problemu dostal pod 10 litru. Ale ten zatah .. neni na ekonomickou jizdu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 09:53, RE: Hehe
3.0 V6 napísal:
To je dobré, čtu si recenzi Kappy od vaculíka z roku 2005 a tam tento pán mluví zcela jinou řečí - auto by prý doporučil omezeně a zmiňje (mimo prfláklého 16V turbo) o řadě jiných závad na voze.
Druhovýroba tehdy neexistuje, všechno je pekelně drahé, ale dne už je to prý pohoda a auto je najednou skvělé - téměř lidové.
No věřmě tomu - myslím že pokud si čtenáři porovnají např. tyto 2 hodnocení stejného vozu, budou brát Vaculíka tak seriozně jak zasluhuje :)))
To je úplně jednoduché: První recenzi na Kappu jsem psal někdy v roce 2001, v katalogu ojetin však vyšla až v roce 2005, zde myslím také. Bohužel bez dodatečných úprav. Mezitím jsme se s kappami naučili žít a zacházet, dílů na ně jsou plná vrakoviště, Fiat začal dodávat čepy, motory 2,4 tds někde v tichosti dožily atd. V každém případě pro běžného motoristu platí, že kappa 2,0i 16V Turbo je v souladu s původní recenzí jedním z nejméně spolehlivých aut, jaké se může pořídit. K vytažení oleje skrz odvětrání klikové skříně dochází, pokud ho někdo nalije nadstav, dokonce i stav přesně na horní risce už znamená riziko. Jediná rada je olej přesně mezi riskami a kontrolovat při každém tankování. To není u přeplňovaných motorů nic neobvyklého, dokonce ani u dieselových, třeba 2,2 dCi od Renaultu rádo dělá to samé. Redakce Tipcars by mohla odstranit původní recenzí a nahradit jí touto. V době rozpadajících se podvozků podle mne opravdu kappa není špatný nápad, zvlášť za ty peníze, za které se prodává. Jaký jiný pohodlný commonrailový diesel s klimatizací a kompletní výbavou koupíte za 90 tisíc Kč? Ještě k dvoulitru: V minulé recenzi zmíněné dva typy převodovek - dlouhá ekonomická a krátká sportovní - jsou skutečně věcí, na kterou třeba dávat pozor. Ta dlouhá v praxi ušetří nanejvýš půl litru, ale zcela zdegraduje dynamiku a pružné zrychlení. Podobné to bylo kdysi třeba u Peugeotů 405 1,6, takže opět žádná výjimka, žádné zvolání o nedořešených Italech prosím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 10:06, motory
2.0 16V Turbo - mozna nesouhlasim s panem Vaculikem, o tom, ze tenhle motor je takovy smejd, ale souhlasim s tim, ze do Kappy se proste nehodi. Je to spise sportovni nacinni, motor je dravec a dava to o sobe znat, z toho take prameni mensi zivotnost. Holt kdyz si clovek koupi podctvercovy vysokovykonny preplnovany vysokootackovy ctyrvalec nemuze od nej cekat, ze na nem najezdi 300 tis. km. Je to proste tak. Jak uz jsem zminil, tento motor Kappe moc neslusi, je hlucnejsi, mene klidny, ale zato na druhou stranu mozna ma subjektivne malinko vice temperamentu nez petivalec. Ikdyz je o malinko slabsi, tak tech 15 koni rozdilu mezi budete hledat velmi tezko.
2.0 20V - byl ve dvou verzich do r. 98 - 145 k, od r. 98 155 k. Rozdil mezi temito motory je v systemu V.I.S. coz je system variabilni delky sani, kterym byla vybavena vykonejsi varianta. Tento motor bohate staci pro pohodlne svezeni, ale pro tak tezke auto jako Kappa je je bohuzel pomerne nedostacujici pri plnem obsazeni budete z motoru muset koniky asi dolovat vic, takze by se to mohlo neblaze projevit na spotrebe. Ale pro pohodlnou neuspechanou jizdu by to mohlo docela dobre stacit.
2.0 20V Turbo - Vyborny motor jeden z nejlepsich italskych motoru vubec. Jedine slabe misto tohoto motoru je Turbodmychadlo Garett TD28 je nachylnejsi na spravne zachazeni, bohuzel a v dnesnich dobe zacinajici ery turbomotoru 9 z 10 ridicu nema poneti o tom, jak spravne s Turbomotorem zachazet, tim trpi jinak naprosto skvele vlastnosti tohoto motoru. 220 koni koni je neskutecny narez, s kappou vybavenou timto motorem lze na dalnici uhanet rychlosti 180 km/h a jediny zvuk, ktery vas bude otravovat je svistici proud vzduchu od zrcatek. Motor se zacne ozyvat pri 4000 tis. otackach, do te doby o nem prakticky nevite. Co se tyce spotreby lze s nim jezdit bez problemu pod 10 litru, ale v momente kdy jednou seslapnete plyn na podlahu a prudky vybuch sily vas zarazi do sedacek, co nepolevi ani pri trojcifernych sumach na rychlomeru zacinajicich dvojkou, vas utvrdi v tom, ze pocitani spotreby tady proste neni na miste. Zde take narazim na tema, ktere zminil pan Vaculik ve svem clanku. Zprevodovani, nemam osobni zkusenost s motorem JTD, ale moc se mi to nezda, benzinove turbo toci na petku 3000 otacek zhruba pri 150 km/h.
O dieslovych motorech uz toho moc nevim.
2.4 TDS - dobry motor vyborny zatah a skvela zivotnost, jsem ale zastance benzinovych motoru. Subjektivni dojem, pod 2000 tis. otacek je temer nemozne rozhybat motor uz do mirneho kopacka a je nutne radit - kappa je pomerne tezka. V momente kdy zabere turbo tezko budete hledat na cestach konkurenty, kopec nekopec motor zbesile tahne a to za velmi prijatelnou spotrebu okolo 7 litru.
2.4 JTD - na dieslovy agregat je to motor velice kultivovany, pomerne tichy s velmi dobrym vykonem a skvelym zatahem. Spotreba byva zpravidla o malinko vyssi nez u klasickeho TDS, ale komfort jizdy a pruznost motoru je na lepsi urovni. Myslim, ze mezi CR diesly patri ke spicce.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 10:25, RE: Hehe
Martin Vaculík napísal:
To je úplně jednoduché: První recenzi na Kappu jsem psal někdy v roce 2001, v katalogu ojetin však vyšla až v roce 2005, zde myslím také. Bohužel bez dodatečných úprav. Mezitím jsme se s kappami naučili žít a zacházet, dílů na ně jsou plná vrakoviště, Fiat začal dodávat čepy, motory 2,4 tds někde v tichosti dožily atd. V každém případě pro běžného motoristu platí, že kappa 2,0i 16V Turbo je v souladu s původní recenzí jedním z nejméně spolehlivých aut, jaké se může pořídit. K vytažení oleje skrz...
Spolehlivost auta a spolehlivost motoru jsou dve rozdilne veci, mozna by pomohlo tyto dva pohledy na vec odlisovat, byt velka cast z takzvanych motoristu, kteri prece o autech "vedi vsechno" tyto veci nerozlisuje, na strane odborne verejnosti zustava povinnost to zachranovat.

Jak uz jsem psal nize, mate pravdu, 2.0 16V Turbo neni motor urcen pro luxusni auto - o tomto faktu svedci uz jen zavodni elektronika, ktera v tomto motoru je. Je to proste sportovni nacini a od toho je odvysla i jeho spolehlivost. Ad absurdum: U Lanceru Evo se taky nikdo nedivi kdyz spojka vydrzi 3 mesice a auto je vice mene na udrzbu v servise casteji nez doma.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 11:23, RE: Hehe
Martin Vaculík napísal:
To je úplně jednoduché: První recenzi na Kappu jsem psal někdy v roce 2001, v katalogu ojetin však vyšla až v roce 2005, zde myslím také. Bohužel bez dodatečných úprav. Mezitím jsme se s kappami naučili žít a zacházet, dílů na ně jsou plná vrakoviště, Fiat začal dodávat čepy, motory 2,4 tds někde v tichosti dožily atd. V každém případě pro běžného motoristu platí, že kappa 2,0i 16V Turbo je v souladu s původní recenzí jedním z nejméně spolehlivých aut, jaké se může pořídit. K vytažení oleje skrz...
Pred par lety, kdy vetsina techto vozu byla stara max. 5 let, jsem videl v Italii behem jednoho tydne 5 techto aut stojicich v odstavnem pruhu u dalnice. Dvema primo horel motorovy prostor a 3 uz jen doutnaly. Nahoda nebo vrozeny problem s elektroinstalaci?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 12:24, Lancia
Vážený pane Vaculíku, jsem velký fanda do aut, sám jsem zde napsal recenzi na svoje Legacy a tak Vám tedy děkuji za pěkné shrnutí kladů a záporů auta o němž jsem doteď věděl pendrek! Jen tak dál.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 14:14, kappa
Kappu mam a nikdy jsem s ni nemel zadny problem akorat mi vadilo to chrasteni a nikde mi nerekli co to je.Tak diky za typ,jo a s tim chipem to neni pravda jtdcko z kappy je stejne jako ve 156-ce 100kw a to jde nachipovat na 130kw.Vim to z vlastni zkušenosti
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 14:34, RE: Hehe
Martin Vaculík napísal:
To je úplně jednoduché: První recenzi na Kappu jsem psal někdy v roce 2001, v katalogu ojetin však vyšla až v roce 2005, zde myslím také. Bohužel bez dodatečných úprav. Mezitím jsme se s kappami naučili žít a zacházet, dílů na ně jsou plná vrakoviště, Fiat začal dodávat čepy, motory 2,4 tds někde v tichosti dožily atd. V každém případě pro běžného motoristu platí, že kappa 2,0i 16V Turbo je v souladu s původní recenzí jedním z nejméně spolehlivých aut, jaké se může pořídit. K vytažení oleje skrz...
Pane Vaculíku jste nejlepší píšící novinář ,vše co od Vás vychází kupu-
ji ( auto diesel,auto-moto speciál, ojetiny A-Z ,aotojetiny .....). Se spoustou
věcí ve Vaších recenzích nesouhlasím ale znovu opakuji - JSTE pro mne JEDNIČKA . JEN TAK DÁL !!!! Mužu srovnávat kupuji auto moto periodika od roku 1978 . Držím Vám palce ve vaší práci !!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 15:31, RE: kappa
anonym napísal:
Kappu mam a nikdy jsem s ni nemel zadny problem akorat mi vadilo to chrasteni a nikde mi nerekli co to je.Tak diky za typ,jo a s tim chipem to neni pravda jtdcko z kappy je stejne jako ve 156-ce 100kw a to jde nachipovat na 130kw.Vim to z vlastni zkušenosti
Nejsou dražší dily na lanciu a pořizovací cena je proto i nižší?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 16:01, RE 130 kW
anonym napísal:
Kappu mam a nikdy jsem s ni nemel zadny problem akorat mi vadilo to chrasteni a nikde mi nerekli co to je.Tak diky za typ,jo a s tim chipem to neni pravda jtdcko z kappy je stejne jako ve 156-ce 100kw a to jde nachipovat na 130kw.Vim to z vlastni zkušenosti
Necháte to odbrzdit? U tohoto motoru lze přidávat palivo, ale nejde zvyšovat plnicí tlak (možná nějak mechanicky, ne chipem), takže výsledkem úpravy budiž, že motor více kouří, popřípadě jinak reaguje v režimech částečné zátěže, kdy je ještě vzduchu dost. Možná rychleji dosáhne limitního plnicího tlaku, ale v tak velký nárůst výkonu nevěřím. 103 kW, to je něco jiného, tam ř.j. skutečně muůže radikálně zvednout plnicí tlak (pokud to turbo vydrží). Že čiptuzingová firma slibuje 130 kW není pro mne důkazem. Za svůj sice krátký život jsem již poslal na brzdu několik tunerů a zatím opravdu nikdy nebyl slibovaný nárůst naměřen. Firmy s ejednoduše předhánějí v tom, kdo více lže.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 17:55, muf supermuf
ty dvoulitry lancie i fiatu jsou fakt shit! Známý si kdysi před deseti rokama dovezl alfu stošedátčtyřku s turbo dvoulitrem od fiatu! Jezdil na ní půl roku a šla do kopřiv Prý se to nejak přidřelo nebo co. Holt shit
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 18:02, RE: muf supermuf
anonym napísal:
ty dvoulitry lancie i fiatu jsou fakt shit! Známý si kdysi před deseti rokama dovezl alfu stošedátčtyřku s turbo dvoulitrem od fiatu! Jezdil na ní půl roku a šla do kopřiv Prý se to nejak přidřelo nebo co. Holt shit
člověče co to tady melete? Alfa s motorem od Fiatu? Alfa 164 má šestiválcový turbo dvoulitr od maserati Akorát s niším výkonem
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 18:49, RE: muf supermuf
anonym napísal:
člověče co to tady melete? Alfa s motorem od Fiatu? Alfa 164 má šestiválcový turbo dvoulitr od maserati Akorát s niším výkonem
přesně tak
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 13.07.2007 19:07, RE: muf supermuf
anonym napísal:
přesně tak
Pán nekecá. Do roku 1991 měla Alfa 164 motor 2,0 turbo čtyřválec - a to 8V variantu podobnou jako třeba Croma (110 nebo 116 kW), ale naladěnou mnohem úderněji na 129 kW. Tento motor ještě sám o sobě problematický nebyl, proti 16V byl mnohem odolnější, ale zničit samozřejmě jde všechno, s turbem obzvláště. Motor 2,0i V6 Turbo přišel v roce 1991 a je to zmenšenina alfáckého tradičního šestiválce, žádné Maseratti, to je jedna z nejznámějších fám alfistických hospodských. (ale zní to dobře, to se musí nechat)
reagovať
1 2 3


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.