Utorok 22.01.2013 23:33,
RE: Po roce provozu
Nějak se mi ztratila část textu, proto to zkouším ještě jednou:
Už je to přes rok, co jsem spokojeným majitelem Delty. Zdůraznil bych slovo spokojeným, protože nemám žádný důvod, proč by tomu tak nemělo být.
Za rok jsem najel cca 20 tis. km, k dnešku cca 23 tis. Víc jsem nestihl, jezdím ještě jinými auty.
Všechno funguje jak má a tak jediným důvodem k návštěvě servisu byl létající kamínek neboli výměna předního okna. Vlastně teď si vzpomínám, že jsem tam byl ještě jednou, bručelo mi handsfree - spravil to jeho reset. Systém blue-me je docela vychytávka, kromě klasického hlasového hovoru také "přečte" SMS, což je docela sranda, protože anglicky přečtený český text vyžaduje dost důvtipu k jeho porozumění (např. jméno "Drha" zní poměrně exoticky: [dý-ár-ejč-ej]). Jinak skutečně, aniž bych musel pustit volant, mohu telefonovat, přepínat přehrávání rádia, CD nebo USB.
Ale zpátky k autu, protože hlavní je, jak jezdí, ne jak hraje. Jezdí dostatečně svižně, samozřejmě to není žádný sporťák, podvozek je jistý a umím si představit, že ani s výkonnějšími motorizacemi nebude mít problém. Řazení je v přesné, tvar hlavice řadící páky sice trochu nezvyklý, ale jen ze začátku. Alespoň je i po hmatu hned jasné, v čem to sedím. Na dálnici není potřeba řadit do té doby, než začne někdo překážet a musím vypnout tempomat, jinak by se na šestku dalo jezdil pořád. Uvnitř auta se rok používání na interiéru nijak negativně neprojevil, i když děti jej někdy "používají" dost intenzivně. Samozřejmě nic nevrže ani neklepe, všechno je jako nové (tedy když najdu čas na vyluxování). Ještě bych měl dodat, že auto nijak nerozmazluji, o garáži si může nechat jenom zdát.
Spotřeba je pro mě přijatelná v rozmezí 5,8 - 6,2 l/100km, levněji to jde na normálních silnicích, na dálnici záleží na rychlosti, ale při 130 km/h (skutečných = cca 140 tachometrových) na tempomat to jde s průměrem 6,0 při téměř plném obsazení. Jinak max. rychlost udávaná výrobcem je 186 km/h, v Německu mi GPS ukazovala i 202 km/h, to už tachometr překonával 220. A ani při rychlostech atakujících maximální se nevytrácí pocit jistoty z řízení Delty. Ne že by posilovač propouštěl moc informací od kol, ale jak už jsem napsal výše, jistota podvozku je zjevně dimenzovaná na výkonnější motory. Ještě jedna poznámka k jízdním vlastnostem. Zatím s žádným autem bez pohonu 4x4 jsem si nebyl jistější na sněhu. V tom sehrávají roli i výborné Nokiany, přidává se vhodný poměr rozložení hmotnosti na přední a zadní nápravu a ještě je v záloze ESP, ale hranice jeho schopností rozhodně zkoušet nehodlám.
Tak už to s tou chválou stačí, ale z mého pohledu Delta opravdu nemá chybu. Nikomu ji nevnucuji, každý ať si jezdí v čem chce. Ten, kdo se nebojí vystoupit z řady mnohdy uniformních přibližovadel nebo netrpí předsudky a různými dogmaty, ať se sveze s Deltou a udělá si názor sám.
reagovať