Utorok 06.12.2005 18:49,
Historická vozidla jsou dle naší legislativy definována tím, že nemají pravidelnou SPZ (nejsou přihlášena do běžného provozu). Podle toho automobil se SPZ není veteránem ani kdyby byl sto let starý a byl jediným dochovaným kusem na světě. Odporuje to logice, ale v našem absurdistánu to tak je. Proto může majitel tvrdit, že žádné veterány nemá. Vlastní pouze vozy s dřívějším rokem výroby. Vozy Škoda z padesátých až sedmdesátých let jsou i v kvalitně renovovaném stavu téměř bezcenné. V inzertních rubrikách veteránských časopisů jsou nabízeny za několik málo desítek tisíc korun. Naproti tomu při renovaci musí majitel zaplatit hodiny práce a materiál (např. lak) bez ohledu na to, jak cenný vůz renovuje. Renovace vozů, které pan poslanec popisuje, je vysoce ztrátovou záležitostí, do které se pustí jen nadšenec. Nákladem statisíců se vůz zhodnotí jen o nějakých 30 až 40 tisíc. To je počin nadšence, pro kterého je ten který vůz srdeční záležitostí (např.má na něj vzpomínky z dětství a dnes jej chce mít, v mládí po něm toužil a neměl na něj apod.) Určitě nejde o praní peněz, to by byla ekonomická sebevražda.
reagovať