0
späť
 

diskuze k tématu: koupě prvního auta

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 22.07.2020 11:54, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: KoobaS, 22.07.2020 09:19 (Civic a megane jsou dobré volb ...)

Ahoj, můžu jen potvrdit, mám 1.6i 74kw a ten je daleko hlučnější než podobně starý diesel 1.5Dci, který jsem měl jako náhradní vůz, skoro jsem ho nechtěl vracet a to nejsem na diesly

S tím odhlučněním to není vše, díval jsem se, že Dci má i masivnější výfukové tlumiče. Proto chci zkusit i dát lepší výfukový tlumič, nejelépe oba. Nabízí se tam dát "dieslový" nebo zkusit celkem chválený Walker. Bohužel není to levná záležitost a Renault nemá "akce" na starší vozy ani náhodou Navíc můj vůz do cca 105 km/h je vlastně tichý, takže tolik investovat do druhého auta v rodině...

Jinak ale opravdu 1.6 81kw je tichší, nenít to jen zpřevodování, ten motor samotný je tichší dle mého.Opět měl jsem jej jako náhr.vozidlo. Co mě ale dožralo nejvíce je, že Fluence stejným základním motorem 1.6i je také tichší na dálnici, má zase jiné tlumiče výfuku to vypadá
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1029
dátum registrácie23.04.2014
Štvrtok 23.07.2020 09:02, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: BobanHTP, 22.07.2020 11:54 (Ahoj, můžu jen potvrdit, mám 1 ...)


U dci to není jenom tlumiči.
Zvuk tlumí turbo, dpf, a pak až tlumiče. Cca 2 týdny jsem jezdil bez zadního tlumiče a na zvuku to bylo poznat pouze při vypalování dpf a i tak to bylo poznat minimálně.
Já porovnávám verze 1,6 81kw a 1,5dci 81kw z roku 2015, kdy u benzínu ten hluk do kabiny proniká přímo od motoru, z přední části, nikoliv od výfuku nebo zespod.
Jinak jsem dostal v autorizáku nějakou slevu na práci a díly už u 4letého auta. Nebyl to zázrak, ale něco tam bylo.
Co se týče dostupností dílů a ceny autorizovaných servisů, u aut do nějakých 15 let stáří není s díly problém a ceny autorizáků jsou vesměs podobné napříč značkami. Honda má celkem aktivní fanouškovský klub a není problém v okolí najít někoho, kdo se servisem zabývá.

EDIT: teď jsem zkontroloval fakturu, a poslední servis v autorizáku byl se slevou 20% Šlo o výměnu hadiček k senzorům DPF. S autem se do autorizáku jezdilo na pravidlný servis první dva roky, potom už jenom na úkony, které jinde než v autorizáku nezvládnou...
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 23.07.2020 10:51, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: KoobaS, 23.07.2020 09:02 (U dci to není jenom tlumiči.Zv ...)

Ahoj, tož to mi dává naději, že zvuková izolace by mohla pomoct. Ty samolepící pláty nejsou tak drahé zase. Zatím jsem dal jen do kapoty, protože originál mi sežrala kuna a stál šílených 2500kč oproti Rapidu 600kč, je to fakt nesmyslná cena.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1029
dátum registrácie23.04.2014
Štvrtok 23.07.2020 16:01, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: BobanHTP, 23.07.2020 10:51 (Ahoj, tož to mi dává naději, ž ...)


Největší rozdíl v odhlučnění bude mezi motorovým prostorem a kabinou. Kapotu mám odhlučněnou mnohem míň než na benzínové alfě a věřím, že kabiny budou odhlučněné stejně.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 24.07.2020 09:43, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: KoobaS, 23.07.2020 16:01 (Největší rozdíl v odhlučnění b ...)

Ahoj, díval jsem se je docela těžké najít místo za motorem, snad tam něco narvu. Ještě jsem našel, že větrací lišta, tj. pro přívod vzducho do auta, je jen kus plechu a plastovým roštem. Někteří si u Meganu i tam dávají samolepící plát. No potěš
reagovať
filla
počet príspevkov15
dátum registrácie01.07.2020
Nedela 26.07.2020 00:15, koupeno
Tak nakonec jsme přidali trochu peněz a koupili podle původního záměru C4 II.

Co nebylo tak moc podle původního záměru je motorizace - skončili jsme s naftou 68kw.

Přál bych si lepší stav předních sedadel a silnější motor, ale jinak jsem poměrně spokojený.

S autem jsme zatím urazili cca 400km a splňuje vše co jsme si od auta přáli - velmi komfortní jízda, opravdu velký kufr a vnitřní prostor(na svou velikost), v dieselu je i velmi úsporné.

Příští týden půjde do servisu na výměnu filtrů a provizních kapalin, tak tam snad nic hrozného na nás nevybafne.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Nedela 26.07.2020 17:25, RE: koupeno
citácia:
reakce na: filla, 26.07.2020 00:15 (Tak nakonec jsme přidali troch ...)

Ahoj, gratuluji a držím palec ať dobře slouží. Jinak 68kw verze by měla mít spolehlivé vstřikovače Bosch, celkově ale díky nevhodné vaně zůstáva binec na dně i po výměně oleje. Jsou firmy, co odtokové víko upraví a je klid.
Něco málo o C4 II tady: https://www.auto.cz/ojety-citroen-c4-ii-b71-s-jedinou-karoserii-to-ma-tezke-123229
reagovať
filla
počet príspevkov15
dátum registrácie01.07.2020
Streda 29.07.2020 10:26, první selfservis
Po prostudování jsem rozhodl, že si výměnu provozních kapalin provedu sám, abych se trochu něco přiučil.

Vybral jsem si palivový a vzduchový filtr Mann, olej Quartz 9000 5W40. Nevím, jaký olej se tam lil dříve(myslím, že tam byl výrobcem doporučovaný 5W30), nevadí změna?

Před výměnou filtrů bych použil dekarbonizační BG sadu, z opotřebení bočních lemů sedaček a pražského předchozího majitele bych usuzoval, že se s autem jezdilo hodně na krátké vzdálenosti a po městě, takže alespoň pro svůj klid bych to vyzkoušel.

Přemýšlel jsem ještě o výměně chladící kapaliny. Zde je také faktorem, jaká tam byla před tím nebo je to jedno?

Nějaké další tipy?
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 29.07.2020 13:49, RE: první selfservis
citácia:
reakce na: filla, 29.07.2020 10:26 (Po prostudování jsem rozhodl, ...)

Ahoj, olej máš pro daný typ motoru, proplach mu prospěje, není co dodat Chladící kapalinu musíš dát přesně podle specifikace. Jednotlivé druhy mezi sebou nikdy nemíchat a ten správný pro tvoje auto najdeš v manuálu k vozu, případně v servisu. Jestli budeš přecházet na jiný typ(vlastně barvu) tak před tím proplachni chladící systém, ale raději bych zůstal u stejného typu.

No snad už jenom se připravit na výměnu rozvodové sady, včetně vodní pumpy A začít odkládat si po troškách na vstřiky a FAP filtr, baterii, tlumiče, pružiny, výfuk a spojku
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1029
dátum registrácie23.04.2014
Streda 29.07.2020 14:18, RE: první selfservis
citácia:
reakce na: filla, 29.07.2020 10:26 (Po prostudování jsem rozhodl, ...)


Pokud máš v autě filtr pevných částic, tak bych nad tím olejem ještě trochu uvažoval a hledal olej plnící normu Acea C3.
reagovať
filla
počet príspevkov15
dátum registrácie01.07.2020
Streda 29.07.2020 16:18, RE: RE: první selfservis
citácia:
reakce na: KoobaS, 29.07.2020 14:18 (Pokud máš v autě filtr pevných ...)


Ten olej je určen pro citroeny, ale 5W40 by měl být hustší a tedy lepé mazat.

Ona se tam i ta 9000 dávala u starších HDI ročníků, ale pak kvůli emisím přišli s Ineo.

Z diskuzí o olejích jsem pochopil, že doporučení výrobce nemusí být vždy v nejlepším zájmu motoru, resp. zákazníka.

Na C3 se ještě podívám, děkuji.
reagovať
filla
počet príspevkov15
dátum registrácie01.07.2020
Streda 29.07.2020 17:56, RE: RE: RE: první selfservis
citácia:
reakce na: filla, 29.07.2020 16:18 (Ten olej je určen pro citroeny ...)


Tak nevím, ale norma C3 mi přijde ta "ekologická" s low/mid saps - tedy olej, kterému bych se raději vyhnul.
reagovať
Driver79
počet príspevkov130
dátum registrácie20.11.2014
Streda 29.07.2020 19:29, RE: první selfservis
citácia:
reakce na: filla, 29.07.2020 10:26 (Po prostudování jsem rozhodl, ...)


Olej bych daval presne dle specifikace vyrobce (takove ty osklive zkratky ), coz pokryva i spravnou vyskozitu. Pokud nebude spec. dohledatelna (nektere navody udavaji jen viskozitu), pak samo dle navodu dodrzet vyskozitu a pripadne ACEA normu.
U oleje plati, ze bys nemel davat kvalitnejsi, nez tam doted byl kvuli rychlejsimu rozpousteni necistot. Ale to se tyka velkych skoku a nebude to asi Tvuj pripad.

Chladici kapalina opet dle navodu ci normy vyrobce. Pokud nevis, jaka tam byla, muzes to zkusit proplachnout vodou, ale v praxi opet asi nebude nutne. Melo by stacit vypustit a dat novou.

Ad dekarbonizace - bych probral s nekym, kdo s tim ma zkusenosti. Nejsem si jist, jestli to nemuze mit nejake vedlejsi efekty. Pokud to nema najeto moc km, nejspis to nebude nutne jeste resit. Mozna zkus zkonzultovat nejakej servis, jestli by dokazali zjistit, jak jsi na tom s karbonem. Delat to jen tak preventivne mozna neni nejlepsi cesta. Ale jak rikam, znam jen z vypraveni, sam jsem to nikdy neresil.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1029
dátum registrácie23.04.2014
Štvrtok 30.07.2020 08:14, RE: RE: RE: první selfservis
citácia:
reakce na: filla, 29.07.2020 16:18 (Ten olej je určen pro citroeny ...)


Máš v autě filtr pevných částic nebo ne?
Pokud ano, tak tebou vybraný olej bude sice dobře mazat, ale bude rychleji zanášet filtr pevných částic.
5w30 a 5w40 jsou stejně husté. 5w40 vydrží vyšší teploty, takže pokud máš v plánu jezdit kudlu po dálnicích, tak to asi má smysl.
Low/Mid SAPS olej lze najít i ve viskozitě 5w40 a dokonce i od totalu, a sice Total quartz ineo.
Pro motor to nebude žádný rozdíl, pro filtr velký. Pro tvou peněženku cca 200 na 5l balení.

Nedalo mi to, a trošku jsem si pogooglil c4. Druhá generace je vždy Euro 5 a tedy má filtr pevných částic. Pokud se do starších HDi dával, tak to bylo nejspíš do motorů bez filtru. Některé automobilky po nasazení filtru také měnily mazací plány za pochodu, protože se zjistilo, že staré oleje zanáší filtry rychleji než low/mid saps.

Dekarbonizace. Kluci na renault fóru jsou s dekarbo sadou od BG velmi spokojení, na Alfistech zase kluci doporučují ProTec. U 1,6 HDi bych to ale stoprocentně spojil se sundáním olejové vany. Tím, jak je konstruovaná z ní nevypustíš vše a největší bordel ti zůstane ležet na dně nad úrovní výpustního otvoru.
Toho, že ti "lepší" olej nebo dekarbo sada uvolní nějaký bordel který ti něco ucpe bych se moc nebál. Pokud ten motor není krátce před smrtí, ale jenom normálně provozně zanešený, tak by tam nic takového být nemělo.
reagovať
filla
počet príspevkov15
dátum registrácie01.07.2020
Štvrtok 30.07.2020 12:39, RE: RE: RE: RE: první selfservis
citácia:
reakce na: KoobaS, 30.07.2020 08:14 (Máš v autě filtr pevných části ...)


Filtr pevných částic samozřejmě mám.

Vycházím z toho, že pokud se s teplotou snižuje viskozita, stejný olej pro provoz v teplotách 5W30 a 5W40 budou různě husté.

Ineo ECS je long life olej s velmi nízkou viskozitou a doporučení výrobcem řadím k doporučením typu výměny oleje po 30 tis. kilometrech - doporučení tlačená normami, nikoliv konstrukcí.

Viskozita Ineo ECS 5W30 je nějakých 60mm2/s oproti 90mm2/s u Quartz 9000 5W40.

Nemyslím, že mezi dvěma generacemi HDI došlo k tak významným konstrukčním změnám turba, motoru a přidanou řepkou v palivu, že by potřebovali méně mazat.

Možná to přeháním, ale jsem v tomto směru skeptický k doporučením výrobce :(
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1029
dátum registrácie23.04.2014
Štvrtok 30.07.2020 14:03, RE: RE: RE: RE: RE: první selfservis
citácia:
reakce na: filla, 30.07.2020 12:39 (Filtr pevných částic samozřejm ...)


Ano, ve vyšších teplotách se xW30 a xW40 budou chovat jinak. Já tě ale neodrazuju od toho, nalít tam 5W40. Myslím si, že je to zbytčné, ale nevadí to a není to škodlivé.
Já se ti snažím vysvětlit, že pro tvé auto vybavené filtrem pevných částic je Quartz 9000 5W40 nevhodný, protože bude tvořit více popela, který zanáší filtr pevných částic a proto bych ho nahradil olejem Total quartz ineo 5w40. Viskozita těch dvou bude téměř stejná, ineo je dražší ale nebude tolik zanášet FAP.
Jinak jsem párkát na svém 1,5dCi 2015 hlídal teploty vody a oleje při různých jízdních režimech a auto olej bezproblémů drží do 100°C i při větší zátěži.
Jinak souhlasím, že zkrátit výměnu oleje na 10tkm/1rok je jedna z nejlepších věcí, co můžeš pro auto udělat.
reagovať
filla
počet príspevkov15
dátum registrácie01.07.2020
Štvrtok 30.07.2020 18:24, RE: RE: RE: RE: RE: RE: první selfservis
citácia:
reakce na: KoobaS, 30.07.2020 14:03 (Ano, ve vyšších teplotách se x ...)


Takže abych si nezanesl FAP údajným popelem z vysokoviskózního oleje, ucpu si FAP sazemi z ochuzeného oleje, který nemaže, bude protékat a pálit se. K tomu mi navíc zničí na olej citlivé turbo...

Jak už jsem psal výše, věřím, že tyhle oleje tam nejsou proto, aby chránili můj FAP filtr, ale kvůli eko normám, právě na úkor mého vozu.

Vždyť ten typ oleje vám doporučují stejní lidé, kteří tvrdí, že olej stačí měnit po 30 nebo i 50 tisících km.

Omlouvám se, v tomhle jsem asi neoblomný :(

Určitě se však ještě podívám po nějakém oleji splňujícím C3, který by obstojně mazal.

EDIT: V podstatě se zřejmě ani tak moc v názoru nerozcházíme, já tam jen nechci to, co doporučuje výrobce, tedy Ineo ECS a hledám za to náhradu - olej s normální viskozitou.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1029
dátum registrácie23.04.2014
Piatok 31.07.2020 08:21, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: první selfservis
citácia:
reakce na: filla, 30.07.2020 18:24 (Takže abych si nezanesl FAP úd ...)


Napíšu ti to naposled. Já ti doporučuju olej se STEJNOU VISKOZITOU, kterou tam chceš nalít! Ona ta INEO ECS se totiž dělá ve více variantách. Nebo mi chceš tvrdit, že ta 5w40 INEO je o tolik horší pro motor než 5w40 9000?
Ani jednou jsem ti nenapsal, že tam máš nalít 5w30. Napsal jsem ti, že pro běžnou jízdu normálního smrtelníka ta 5w30 bohatě stačí.
Pokud tomu autu chceš udělat dobře, tak mu nalej Millers oils. Ti mají v nabídce dokonce i 5w50 splňující ACEA C3.
Znovu ti napíšu, že měnit olej po roce a 10-15tkm je jedna z nejlepších věcí co můžeš udělat.
Starám se dohromady asi o 8 aut s olejovým rozptylem od 0w20 po 10w60. Každý z těch aut jezdí na oleje doporučené výrobcem se zkrácenými intervaly.
PS: Traple se zaplněným filtrem pevných částic jsem si na jednom bývalém autě užil taky a je to jedna z nejotravnějších věcí, co se na autě může stát. Obvykle je totiž příčina úplně někde jinde, ale jelikož se všichni snaží "opravit" filtr, tak příčiny nevidí a kolikrát ani nehledá. Prostě ti řeknou, že jezdíš moc po městě a hotovo...
reagovať
filla
počet príspevkov15
dátum registrácie01.07.2020
Piatok 31.07.2020 10:04, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: první selfservis
citácia:
reakce na: KoobaS, 31.07.2020 08:21 (Napíšu ti to naposled. Já ti d ...)


Já s vámi v tomto nesouhlasím.

Ineo ECS nemá a nemůže mít stejnou viskozitu jako Quartz 9000.Rozdíl viskozity výrobcem doporučovaného oleje Ineo ECS(ACEA C2) a Quartz 9000(ACEA A3/B4) je propastný, uváděl jsem výše.

Klasifikace SAE nemá nic společného s nominální viskozitou oleje, byť oleje se SAE 5W40 jsou přirozeně viskóznější(hustší) než oleje 5W30, právě proto, aby si dokázali zachovat mazací schopnosti při vyšších teplotách(psal jsem to už výše).

Proto například neexistuje vámi zmiňovaná varianta Ineo ECS 5W40 - olej se sníženou viskozitou(C2) by nemohl dostatečně mazat při vyšších provozních teplotách, olej musí být hustší. Oleje C2 jsou vždy jen W30.

Viskozitu, stejně jako další parametry oleje určuje klasifikace ACEA.

ACEA C1 oleje jsou low sap s nízkou viskozitou.
ACEA C2 oleje jsou mid sap s nízkou viskozitou.
ACEA C3 oleje jsou mid sap s normální viskozitou.
ACEA C4 oleje jsou low sap s normální viskozitou.

Co se týče C3, tak z principu, C3 nebude "nikdy" mazat tak dobře jako A3/B4, ale rozdíl už alespoň nebude tak propastný u Ineo ECS a proto jsem psal, že C3 uvážím.

5W40 chci spíš kvůli tomu, že budu primárně jezdit na dálnici a/nebo delší cesty - olej bude lépe těsnit při delším/vyšším zatížení.

Co se týče zanášení popílkem a ochrany DPF olejem C3:
https://www.oleje.cz/forum/peugeot-2-0-hdi-fap-100kw-t6348-45.html

Po ujetí 10000 km s olejem A3/B4 bylo zanešení DPF o 2% vyšší....tedy o ničem.

Navíc, regenerace FAP stojí cca 3000,- Kč, poškození motoru olejem, který nedostatečně maže na druhou stranu...
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1029
dátum registrácie23.04.2014
Piatok 31.07.2020 11:33, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: první selfservis
citácia:
reakce na: filla, 31.07.2020 10:04 (Já s vámi v tomto nesouhlasím. ...)


Musím odvolat některé věci které jsem napsal. Nevím, jak se nám do diskuze dostala INEO ECS, která je 5w30 a je tedy pro motor horší, než vyhlédnutá 9000 5w40.
Já ti doporučoval Total Quartz INEO C3 5W-40 (viz. https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-total-quartz-ineo-c3-5w-40-5l_165513)
Pokud plánuješ jezdit po dálnici jako člověk, tak se přehřívání oleje bát nemusíš. Mám 1,5dCi, tedy podobně objemný motor a při plynulé jízdě se teplota oleje drží okolo 90°C, při delší akceleraci, například při nájezdu na dálnici s akcelerací 30-140km/h teplota nevyskočí nad 95°C. A opravdu bych neměl strach, že 5w30 ti při normálním zacházení zničí turbo nebo motor. Tady hraje mnohem větší roli řidič a správná údržba (tedy včasná výměna oleje).
Jinak pár let sleduju dění na alfistech, kde při skoku z EURO3 (bez FAP, 5W40) na EURO4 (FAP,5W30) došlo ke změně oleje. Ani dnes na těch motorech nepadají turba u motorů Euro 4 nějak častěji než u Euro3. Motory Euro5 napříč značkami jsou už mnohem vychytanější po všech směrech, troufnu si tvrdit, že i obecně spolehlivější než Euro 4 a zvládají to s oleji 5w30.
Jinak máš načteno a víš co chceš, jen si dej pozor na to, že co se týče olejů, každý ti bude tvrdit něco jiného, každý má svou pravdu a opravdu nelehce se hledají pravdivé a ověřené informace. Jediný, na čem se většina lidí shodne je výměna ve zkráceném intervalu.
Pokud bys někde viděl nějaký hezký graf toho, jak se chovají obecně 5w30 a 5w40 se vzrůstající teplotou, tak ho uvítám.
PS: já mám předepsanou RN720 (respektive ACEA C4), takže já si na 5w40 ještě nějakou chvíli budu muset něhcat zajít chuť (pokud takovou kombinaci vůbec někdy někdo začne vyrábět). I tak je můj motor obecně považován za jeden z nejspolehlivějších i při nesmyslném olejovém intervalu 30tkm/2 roky.
Každopádně ať ti citrón slouží. Vypadá to, že se o něj budeš starat, tak ti to snad vrátí.

EDIT: najdi někoho, kdo upravuje olejové vany na těchto HDi a nech si upravit výpustný otvor, jinak je celá naše dobata o olejích úplně zbytečná.
reagovať
1 2 3


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.