Pondelok 02.05.2011 13:02,
70°C v interiéru
Kdysi jsem měl Kadetta s měřením vnitřní teploty. Maximum jsem dosáhl 55°C na přímém slunci bez použití sluneční clony. Se sluneční clonou minimálně o 10°C méně. Bavíme se o teplotě vzduchu v autě. Jinak tmavé povrchy, na které dopadá přímý sluneční svit se mohou ohřát i přes 80°C. Nicméně mám v autě klimatizaci a když ho někde nechám stát, tak mi tam teplota nastoupá, protože obvykle během nákupu nenechávám běžet motor...a stejně tak pochybuju, že někdo nechá běžet motor čoklovi v autě. Myslím, že tato argumentace v článku postrádá smysl. Pokud někde sedím v zaparkovaném autě, tak si stáhnu okna, mít nastartované kvůli 10-ti minutám čekání mi přijde poněkud žinantní.
Co se týká údržby klimatizace, tak dezinfekční spray stojí pár korun a aplikace je snadná a chladivo nechám kontrolovat, až se mi subjektivně zdá, že její výkon poklesl. Na předchozím autě to bylo po 5-ti letech. Ano, doplnili 2/3 chladiva, nicméně klima i s 1/3 chladila, jen déle trvalo, než se interiér vychladil. Ani jsem nedodržoval 20-ti minutový provoz každý měsíc a s klimou jsem neměl jediný problém. To jsou mé zkušenosti.
S čím souhlasím je vypínání kompresoru několik minut před dojetím do cíle. Výparník se vysuší a setrvačností systému se ještě chvilku po vypnutí daří teplotu udržet. A kompresor spouštím, až když mi automatická regulace není schopna udržet v autě požadovanou teplotu pouze tepelně neupraveným vzduchem zvenčí (myslím na jaře a v létě), což je někde mezi 20-25°C podle intenzity slunečního záření.
reagovať