0
späť
 

diskuze k tématu: Kia Sportage IV – koupit s naftovým motorem?

kategórie zaradenia témy: korejská vozidla
helio
počet príspevkov2
dátum registrácie05.03.2021
Piatok 05.03.2021 10:22, motor 1,7 CRDi 85 kW
Zdravím Romane. Jestli to chcete "jen" na normální ježdění, pak doporučuji motor 1,7 CRDi 85kW. My ho máme v Tucsonu a i když jsem měl z počátku obavu, aby to nebylo líný, byl jsem mile překvapen. Také jsem uvažoval o 2.0, ale několik majitelů mi nezávisle potvrdilo, že i při hodně úsporné jízdě se pod 7L/100km nedostanou. Spíš prý počítat průměr 8-9L, což se mi moc nelíbilo. S tímhle motorem máme průměr 5,4L a hodně majitelů litrových tříhrnků nám to nevěří, což je mi ale šuma fuk. Vzhledem k tomu, že po dojetí PC vždy ukáže hodnoty jízdy, můžu dát malý příklad: Cesta z hor, 3 osoby, naložený kufr, na střeše box, pochopitelně zimáky a celou dobu ceďák. Rozhodně jsem se s tím nemazal a průměr 5,8L !!! A manželka dokáže jezdit i pod 5L, což ovšem nechápu... Za mě, suprový motor. Ještě pro úplnost, máme ho skoro 3 roky, necelých 70kkm najeto, předepsaný servis na 30kkm a 60kkm a jen tankujeme.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 05.03.2021 10:50, Cena filtru pevných částic je nad 100 000kč
Ahoj, koupě korejské dieslové ojetiny má jen jeden háček, filtr pevných částic jako náhr. díl stojí přes 100 000kč, to není vtip. Naštěstí mají korejci FAP odolný, ale před koupí bych trval na diagnostice jeho stavu a ověřil si, jestli vůz je opravdu v záruce.
U korejců totiž při reklamaci jakási komise rozhoduje, jestli je záruka vůbec platná a ne vždy je na straně zákazníka
reagovať
helio
počet príspevkov2
dátum registrácie05.03.2021
Utorok 09.03.2021 08:42, RE: Cena filtru pevných částic je nad 100 000kč
Ahoj. Tak na to se ve značkovém servisu zeptám. Ale co se týče DPF, prodávají roztoky na čištění a když se s tím majitel nechce hrabat, může si to nechat vyčistit u specializované firmy. Roztoky jsou za pár set a firmy to čistí v průměru kolem 4000,-. Když jsem kupoval neorigo na svýho Rendu, stál nový 3900,- (měli lacinější i dražší) a věřím, že kdyby bylo ouvej, na Korejce se dá sehnat taky za rozumný peníz. Tusíka jsme brali nového, takže tohle jsem zatím neřešil a když na to dojde, zvolím nejspíš čištění. Na druhou stranu, kamarád má ropákovou KIU, nalítáno přes 300kkm a emise bez problémů, takže určitě něco vydrží.
reagovať
ctverak
počet príspevkov255
dátum registrácie01.08.2007
Utorok 09.03.2021 14:04, RE: RE: Cena filtru pevných částic je nad 100 000kč
citácia:
reakce na: helio, 09.03.2021 08:42 (Ahoj. Tak na to se ve značkové ...)


Žádný úžasný roztok na čištění DPF není, z DPF na konci životnosti potřebujete dostat ten popílek co je v něm po spálených sazích. Roztoky jsou na to, že pomůžou vypálit saze které se z nějakého důvodu nedaří nevypálit klasickou regenerací.
Běžná životnost DPF je od cca 250 tis km, někomu vydrží i mnohem víc, na firemním SII máme 420tis a DPF je původní ale koncovka výfuku už je trochu černá ale na emisích zatím prochází.

Ve světě motorů má Vaculík články a firmách co nabízí repase DPF nicméně bych neočekával že po této činnosti vydrží dalších 200tis, údajně záleží jak je na tom oxidační katalyzátor který prý nejde koupi v náhradě, ta keramika do DPF se prý dá koupit.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.