0
späť
 

diskuze k tématu: Jízda skutečně "na plný plyn"

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.06.2007 07:09,
A co prinais CNG oproti LPG? Nic
Prestavba i provoz je drazsi a stanice nejsou temer nikde
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.06.2007 07:22, RE: bez předmětu
anonym napísal:
A co prinais CNG oproti LPG? Nic
Prestavba i provoz je drazsi a stanice nejsou temer nikde
Je bezpečnější. LPG se drží při zemi, ale zemní plyn je lehčí než vzduch. Přestavba je nanic, je třeba koupit auto jenom na CNG, pak se vnitřní prostor nezmění. A také dostupnost, představ si, že předeš domů do garáže připojíš auto na kompresor a ráno máš plnou nádrž. Ale ten kompresor je dost drahý.
Já ale nejsem zastance CNG, preferuji elektro pohon, ale tam zase je problém s akumulátory. Až akumulátory budou bezpečné, rychle nabyté a ekologické, tak to nemá konkurenci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.06.2007 07:32, Proč CNG je eko???
A proč CNG je ekologický, když taky při spalování vzniká CO2???. Pokut vím tak nejekologickým vozem se stal hybrid, Lexus, Toyota pak nesledovaly naftové motory a až pak CNG.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.06.2007 08:44, RE: Proč CNG je eko???
anonym napísal:
A proč CNG je ekologický, když taky při spalování vzniká CO2???. Pokut vím tak nejekologickým vozem se stal hybrid, Lexus, Toyota pak nesledovaly naftové motory a až pak CNG.
no jo prijedes domu apres noc budes tlakovat CNG (kompresor stroji asi sto litru), pak te jeste uda soused, ze pouzivas zemni plyn urceny na vareni na pohon auta (coz se nesmi, je to danovy unik) a budes mit jest opletacky se soudy, a taky pokud to namontuje nejaky matej, tak v praxi zjistis tu obrovlsou vyhodu, ze CNG je lehci nez vzduch, az ti to nasoupa do baraku a nekdo zazvoni. O mnohem vetsi hmotnosti a rozmerech bomb v aute nemluve, proste same minusy, jedine plus je, ze zemniho plynu jsou vetsi zasoby nez ropy, ale pro uzivatele to ma jen same minusy
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.06.2007 09:01, Státní pyramida
Ti první na tom vydělají. Ale až bude takových aut jezdit hodně, tak naši vychcánci zavedou spotřební daň.
Takže ti, co tyhle auta koupí těsně před zavedením spotřební daně, spláčou nad výdělkem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.06.2007 09:46, Misto
Trosku me dostalo, ze vychvaluji CNG proti dodatecne montazi, ze udajne nezabira zadne misto v kufru, akroat prijdete od rezervu, coz pri dodatecne prestavbe na LPG prijdete o rezervu taky, takze bud vozite kolo v aute nebo mate sadu na opravu pneu. Tak jako tak CNG nebo LPG neni tam rozdil v narocnosti na prostor. Nevim, kdyz napsali, ze je to v podlaze a nezabira misto a nakonec se clovek dozvi, ze to je i misto kola
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.06.2007 10:17, Porovnání cen
Porovnání cen je pofiderní, protože jednou porovnánají Nm3 a jednou litry, čili převedeno na kilogramy, abychom se dobrali srovnatelných čísel, je následující: 1kg benzínu stojí 37,50 Kč a 1kg metanu stojí 26,70 Kč, takže ne 1/2 ale skoro 3/4, jak se snaží naznačit v článku.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.06.2007 10:36, A ještě jedno porovnání
Byl tady "výborný" článek na auto na vzduch a teď porovnejte jejich parametry:
Auto na vzduch: stlačený vzduch, 300 barů, nádrž 90 litrů, dojezd 300 km, plnění nádrže kompresorem 3,5 hodiny
Auto na CNG: stlačený metan, 200 barů, nádrž 100 litrů, dojezd 280 km, plnění nádrže kompresorem 5-8 hodin.
I když má metan nižší tlak v nádrži a jeho Nm3 má poloviční hustotu než vzduch, pořád ta energie, kterou v sobě nese metan je obrovská proti pohému stlačenému vzduchu. Jen na zákleadě tohoto článku je vidět, že parametry auta na vzduch jsou spíše zbožným přáním.
A poslední věc: Koncentrační meze zápalnosti pro metan jsou 5-15% vesměsi se vzduchem a LPG (propan a butan) mají meze cca 2-9%, což je menší rozsah, takže ta bezpečnost CNG je mi zejména v podzemních garážích celkem záhadou. On sice stoupá, ale rozhodně si nesmí najít žádnou kavernu, nebo dokonce natéct do auta, pak by mohlo stačit pouze aktivovat centrál .... a ..... BUM.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.06.2007 11:46, RE: Proč CNG je eko???
anonym napísal:
no jo prijedes domu apres noc budes tlakovat CNG (kompresor stroji asi sto litru), pak te jeste uda soused, ze pouzivas zemni plyn urceny na vareni na pohon auta (coz se nesmi, je to danovy unik) a budes mit jest opletacky se soudy, a taky pokud to namontuje nejaky matej, tak v praxi zjistis tu obrovlsou vyhodu, ze CNG je lehci nez vzduch, az ti to nasoupa do baraku a nekdo zazvoni. O mnohem vetsi hmotnosti a rozmerech bomb v aute nemluve, proste same minusy, jedine plus je, ze zemniho plynu jso...
Kompresor nestojí sto litrů, viděl jsem komplet plničku do garáže za třicet.
A soused nevím jak by to zjistil.....................
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.06.2007 12:07, RE: bez předmětu
anonym napísal:
A co prinais CNG oproti LPG? Nic
Prestavba i provoz je drazsi a stanice nejsou temer nikde
Je bezpečnější než LPG, i než benzín a to hlavně při haváriích. Nemá žádné pevné částice po spálení a má vysokou odolnost klepání. Celkově emise jsou také lepší....

Jednoduše všechny otázky jsou zotpovězeny zde:
http://www.cng.cz/www.cng.cz/zemni_plyn/
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 20.06.2007 00:21, Mario
Jednoznačně těmto pohonům (LPG a CNG) fandím, mám pozitivní zkušenos s LPG, velice rychlý návrat investice
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 20.06.2007 10:09, ceny??
15 kc za meter kubicky plynu a 100 litrove nadrze?? To budeme vzdy platit 1.50 Kc za plnu nadrz??
Nemate nahodou pomylene ceny a objemy...

btw..meter kubicky ma 1000 litrov... ceny by tak mohli platit pre domacnost, kde je zemny plyn pod mensim tlakom...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 20.06.2007 13:28, RE: ceny??
Kuli napísal:
15 kc za meter kubicky plynu a 100 litrove nadrze?? To budeme vzdy platit 1.50 Kc za plnu nadrz??
Nemate nahodou pomylene ceny a objemy...

btw..meter kubicky ma 1000 litrov... ceny by tak mohli platit pre domacnost, kde je zemny plyn pod mensim tlakom...
Ale ne, to je ze Nm3, normální (nebo také normovaný) metr kubický, to znamená při atmosférickém tlaku. Do 100 l nádrže jich dostaneš mnoho, ale analogicky se bude muset zvednout tlak. Snadno to spočítáš tzv stavovlou rovnicí: p*V=m*r*T a po úpravě při změně stavů plynu se dá zjednodušeně vyjádřit p1*v1/T1=p2*v2/T2=konst.
Přičemž V je objem a v=V/m a je to měrný objem. T je permodynamická teplote v K(elvinech), p je tlak a r je plynová konstanta - najdeš v tabulkách, ale lze i s e základními znalostmi termodynamiky a chemie spočítat.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.