0
späť
 

diskuze k tématu: S jakým dieselem koupit starší Jeep Cherokee V?

kategórie zaradenia témy: americká vozidla
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Štvrtok 02.01.2020 21:51, doživotní
může mi prosím autor odpovědi vysvětlit jaká je životnost automatické převodovky? nedokáži si představit,že ten olej v převodovce má stejnou konzistenci když vyjede z fabriky a když má odkrouceno 400 000km...opravdu tam není nikdy potřeba měnit?
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov562
dátum registrácie16.11.2012
Pondelok 06.01.2020 12:10, RE: doživotní
citácia:
reakce na: stréc od piva, 02.01.2020 21:51 (může mi prosím autor odpovědi ...)


Dobrý den, přikládám odpověď autora článku: Dobrý den, v některých případech výrobce výměnu oleje v převodovce předepisuje. Děje se tak, pokud je olejová náplň příliš malá, nebo je převodovka vystavena zvýšenému namáhání. Jindy je výrobcem náplň v převodovce specifikována jako doživotní, ale po problémech z minulosti je doporučeno olej měnit preventivně. Ve třetím případě je převodovka vzhledem k provoznímu zatížení dimenzována dostatečně, má velký objem olejové lázně a ani po velkém kilometrovém proběhu v minulosti nedocházelo k jakémukoli poškození převodovky vinou degradovaného oleje. Pak není opravdu nutné olej měnit.
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov178
dátum registrácie03.07.2013
Pondelok 06.01.2020 13:11, RE: RE: doživotní
Doživotní olejová náplň v čemkoliv je kravina, tečka.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 06.01.2020 15:00, RE: RE: RE: doživotní
citácia:
reakce na: vavrisimo, 06.01.2020 13:11 (Doživotní olejová náplň v čemk ...)


K tomuto tvrzení bych se s dovolením připojil. Vzhledem k tomu, že už půl druhého roku provozuji auto s AT a zpočátku ve mě k tomuto zařízení byla jistá nedůvěra, aproto jsem načetl spoustu různých článků a bez ohledu na jejich odbornost a erudovanost pisatelů se všechny článka shodovaly v tom, že za 90% problémů AT jsou zanedbané výměny právě těch "doživotních" kapalin. Tedy pokud mluvíme o klasice s hydroměničem. U dvojspojek těch % bude méně, aby zbylo i na jiné "lahůdky".
A teď trocha matematiky: aniž bych znal nějaká přesná data, troufnu si odhadnout, že motor a převodovka spíše než na km proběh je navrhovaná na "motohodiny". Takže dejme tomu, že se pohybujeme někde na hodnotách 3-5 tisíc motohodin (ano tak málo) a na tuto hodnotu je dimenzovaná i "doživotní" náplň. Potom je podstatný rozdíl v kilometrovém proběhu, kde se auto pohybuje. Pokud poskakuje po městě s průměrnou rychlostí do 30 km/h, tak za životnost najede 100-150 tkm, ale pokud jezdí dálnice s průměrnou rychlostí 100 km/h, tak jsme rázem na hodnotách 300-500 tkm. To si myslím málo lidí uvědomuje. Zjednodušeně se dá říci, že 1 km ve městě odpovídá 3-4km mimo město (ustálený provoz). Bohužel auta neukazují čítač motohodin, ale najeté km, kde není vidět, kolik má auto skutečně odslouženo, a proto při nákupu ojetiny považuji za to naprosté minimum, vyměnit pokud možno všechny náplně, čímž se zcela jistě prodlouží životnost agregátů.
reagovať
Wolodyjowski
počet príspevkov5
dátum registrácie24.04.2012
Utorok 03.09.2024 14:31, RE: RE: RE: RE: doživotní
citácia:
reakce na: David V, 06.01.2020 15:00 (K tomuto tvrzení bych se s dov ...)


"Doživotní" náplň AT ("plnokrevné" tj. s měničem) lze skutečně akceptovat za předpokladu, že predikovaná střední doba životnosti AT je kolem 250 tis. km což odpovídá těm motohodinám (při příměstském provozu málokdy dosáhnete průměru více jak 50 km/h, jde tedy o cca 5000 Mth)

Koupili byste si pak vozidlo s AT s nájezdem dejme tomu 200 000 km (což se běžně děje) bez potvrzeného provedení této výměny náplně převodovky v minulosti?
Prodejce ojetin vám samozřejmě bude tvrdit "pane, to se vůbec nemění..."
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.