Piatok 19.11.2021 08:31,
Insignia 4x4
Všechno, co je zmíněno v článku i v diskusi je pravda. Pohon vyžaduje nějakou péči a spotřebovává více gum a paliva. Abych byl konkrétní, tak mám Insignii 4x4 a po necelých 4 letech používání mohu srovnávat s předchozím Mondeem FWD.
Tak k údržbě:
- výměna oleje v Haldexu po nákupu : 4500,- autorizovaný servis (další chystám po 50 tkm)
- výměna oleje v zadním diferenciálu : cca 1500 ,- origo olej, neuator servis (ve 180tkm a další nechystám)
- pneumatiky Nexen zimní i letní: souhrnem 46 tkm a jsou tak v 2/3 životnosti
- spotřeba čistě na 4 kolku nevím, ale celková dlouhodobá 10,5-11 a dlouhé trasy pod 9 (nutno vzít do úvahy následující: motor 2,8 V6 Turbo 260hp, AT, permanentní! 4x4 a poměrně těžká váha 1850 kg - oproti předchozímu Mondeu nárůst asi o 1,7 ltr/100)
Benefit pro hory nemusím rozvádět, byť z 90% vozím "železo" zbytečně. Nicméně ten systém v Opelu je poměrně inteligentní a umí dostat auto z kdejaké šlamastyky i třeba jen na mokru. Konbinace ESP a vektorování momentu na jednotlivá kola je asi to nejlepší pro maximální trakci za každých podmínek.
Auto jsem koupil za 200 tKč, což je tak odhadem 1/5 jeho původní ceny, takže mě ty náklady na servis a vyšší spotřeba fakt netrápí.
reagovať