0
späť
 

diskuze k tématu: Je auto s pohonem všech kol dražší na servis?

kategórie zaradenia témy:
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Streda 17.11.2021 10:18, spotřeba
Ještě je také dobré zmínit, že pohon 4x4 přidává litr až dva na spotřebě (podle modelu auta) . Jakkoli třeba koncern tvrdí, že haldex spotřebu nezvyšuje, protože když není potřeba má rozpojenou spojku.... Jsou to kecy. Pořád se pasivně točí zadní diferenciál, poloosy i kardan pod autem = auto má mnohem větší odpory, které se na spotřebě prostě projevují.
reagovať
Jerry1122
počet príspevkov124
dátum registrácie16.02.2018
Streda 17.11.2021 12:48, RE: spotřeba
citácia:
reakce na: Pavlik, 17.11.2021 10:18 (Ještě je také dobré zmínit, že ...)


Mám quattro s haldexem a dlouhodobá spotřeba pod 6,5 litru u 2.0tdi 140kw, taky suv. Pochybuju, že by dvoukolka za míň než 6. Takže pokud i rozpojený haldex zvyšuje spotřebu tak maximálně o pár desetin litru na sto km, určitě ne litr a víc.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Štvrtok 18.11.2021 21:26, Benzínový 2,5 s AT
Měl jsme Outback MY 2011 s 6°MT, 123kW - dlouhodobý průměr 7,2/100. Nyní mám asi měsíc nový Outback s CVT a zatím spotřeba 6,8-7,2/100. za to často nejezdí ani dýzl v FWD.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 19.11.2021 08:31, Insignia 4x4
Všechno, co je zmíněno v článku i v diskusi je pravda. Pohon vyžaduje nějakou péči a spotřebovává více gum a paliva. Abych byl konkrétní, tak mám Insignii 4x4 a po necelých 4 letech používání mohu srovnávat s předchozím Mondeem FWD.
Tak k údržbě:
- výměna oleje v Haldexu po nákupu : 4500,- autorizovaný servis (další chystám po 50 tkm)
- výměna oleje v zadním diferenciálu : cca 1500 ,- origo olej, neuator servis (ve 180tkm a další nechystám)
- pneumatiky Nexen zimní i letní: souhrnem 46 tkm a jsou tak v 2/3 životnosti
- spotřeba čistě na 4 kolku nevím, ale celková dlouhodobá 10,5-11 a dlouhé trasy pod 9 (nutno vzít do úvahy následující: motor 2,8 V6 Turbo 260hp, AT, permanentní! 4x4 a poměrně těžká váha 1850 kg - oproti předchozímu Mondeu nárůst asi o 1,7 ltr/100)
Benefit pro hory nemusím rozvádět, byť z 90% vozím "železo" zbytečně. Nicméně ten systém v Opelu je poměrně inteligentní a umí dostat auto z kdejaké šlamastyky i třeba jen na mokru. Konbinace ESP a vektorování momentu na jednotlivá kola je asi to nejlepší pro maximální trakci za každých podmínek.
Auto jsem koupil za 200 tKč, což je tak odhadem 1/5 jeho původní ceny, takže mě ty náklady na servis a vyšší spotřeba fakt netrápí.
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Piatok 19.11.2021 12:26, RE: Insignia 4x4
citácia:
reakce na: David V, 19.11.2021 08:31 (Všechno, co je zmíněno v článk ...)


Naprosto souhlas. Ta spotreba pneumatik je ale imho zanedbatelna.

To vektorovani bych rad nekdy vyzkousel, mohlo by to byt zajimavy.

Mozna stoji za zminku, ze je vhodny u 4x4 s haldexem kontrolovat nahusteni pneu casteji, aby nebyly rozdily mezi predkem a zadkem
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Piatok 19.11.2021 21:18, RE: RE: spotřeba
citácia:
reakce na: Jerry1122, 17.11.2021 12:48 (Mám quattro s haldexem a dlouh ...)


Quattro a haldex jsou dva rozdílné systémy. Který je opravdové Audi ti vysvětlí každý "pravověrný" audinář .

Moje zkušenost vychází z firemních Octavií (2,0 TDI 110kw) a Superbů (TDI 140kw), kde je reálný rozdíl ve spotřebě předokolek a 4x4 mezi zmíněným litrem a dvěma litry. Nebavím se o tom, jakou spotřebu ukazuje palubní počítač. Tohle je realita ověřená dlouhodobě podle ujetých kilometrů podložených elektronickou knihou jízd a reálně tankovaného paliva podle tankovacích karet. Srovnávací tabulku jednotlivých aut ti udělá program na správu vozového parku v rámci svých analytických funkcí.
Také je rozdíl mezi DSG a manuálem, 0,5-0,8 litru. Méně bere manuál.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Piatok 19.11.2021 22:52, RE: Insignia 4x4
citácia:
reakce na: David V, 19.11.2021 08:31 (Všechno, co je zmíněno v článk ...)


Tyto náklady se nejspíš netýkají aut co mají elektromotor jako zadní náhon. Když se podívám na https://www.toyota.cz/service-and-accessories/kalkulator-servisnich-ukonu Ceník předepsané údržby u RAV4 Hybrid 2019, tak je jedno jestli se servisuje 4x2 nebo 4x4. Olej se mění jen v hlavním motoru. Diferenciál ani haldex nemá. Zadní kola se připojují jen v případě potřeby. Možná je auto jen lehce těžší o zadní elektromotor a to může trochu spotřebu zvyšovat.

A i když porovnám náklady na autorizovaný servis u RAV4 2,0 2019 benzín manuální převodovka 4x4 vs 4x2... tak jednou za 2 roky je servis dražší o pouhých 1300 Kč. Spotřeba bude asi vyšší, ale rozdíl ceny servisu je zanedbatelný, 650 Kč za rok.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.