0
späť
 

diskuze k tématu: Jak (ne)funguje chiptuning?

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 07:52, rada
jaká je to motorizace ? 66,81 kw, nebo PD? U PD pozor na dvouhnotový setrvačník, který zvýšením výkonu a hlavně kroutícího momentu hodně trpí(cca okolo 1750otáček).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 08:10, rada
dvouhmotový.. :o)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 08:29, rada
Spotřeba se opravdu mírně sníží, výkon zvýší, ale pokud nemáte filtr pevných částic (a to 1,9TDI určitě ne) bude Vám to čoudit jak tovární komín, a to je ostuda, kterou bych nesnesl...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 08:45, rada
Chip tuning jsem zkusil.spotřeba možná o možná o nějakou deci klesne ale pouze v případě že budete jezdit pořád stejně rychle jak před načipováním.Zvedá se tam dost toč.moment-(i když se to uvádí)výkon ani tak ne.Po nějaké době si na auto zvyknete a nepřijde vám že je načipované.A ta zvýšená kouřivost je pravda.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 08:47, rada
Zdravím po ránu. neberte to jako reklamu na firmu, ale jako zdroj informací, které sháníte. Doporučuji pročíst fórum na serveru dieselpower.cz. Tam získáte více informací než se vám zde sejde za celý týden. Jsou tam i zkušenosti uživatelů s úpravami motorů od většiny známých firem v ČR.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 09:45, rada
Zdravíčko,
no chiptuning jednoznačně doporučuji. Mám doma octavii 1,9Tdi 81kw s chiptuningem. Výkon by měl být někde kolem 100kw a točivý moment asi 300nm. Po prvním usednutí budete opravdu mile překvapen. Spotřeba by se měla snížit ale pozor jen on 5-10% tak si to spočítejte kolik vám to udělá...(prakticky to nepoznáte),ale musíte samozřejmě jezdit stejně rychle(vyšší výkon=nižší otáčky=nižší spotřeba). V případě, že budete využívat plného výkonu tak se spotřeba samozřejmě o něco zvýší. Já osobně jezdím v průměru za 5,5 litru a to určitě využívám výkonu auta docela často. už mám najeto na chipnutém motoru 80tis km a žádné zápory mi to nepřineslo(když zapomeno na to,že když dám plný plyn,tak se na sekundu zakouří z výfuku). Z mé strany maximální spokojenost.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 09:56, rada
Doufam, ze zacnout fungovat pojizdne merice emisi a kazdemu podobnemu chytrakovi, seberou na miste technicak spolu s mastnou pokutou, za produkci rakovinotvornych sazi.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 10:10, rada
No každopádně to musí být octávii v metli a na hlíně,po chipu nebude jezdít za víc jak 3L/100Km a pojede min. 250km/hod!! No z vlastní zkušenosti chip na passatu B5/půl 96KW, auto jelo líp,jako pružné zrychlení max.rychlost se nezvedla,zato spotřeba o dost a kuřák to byl opravdu veliký!!!Možná to chlapík udělal špatně,ale chvástal se že je nejlepší chip tuner v ČR a širokém okolí,tak nevím?Lepší je si koupit auto který má dostatek KW a NM už v sérii a nevrtat do do toho,toď můj názor i když v případě O1 66KW je pravda že to moc letec není!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 10:29, rada
když píšu dotaz tak ho snad specifikuju přesněji ne?Jaká verze TDi?
Každopádně bych jel čipovat k firmě co už má trochu jméno,nejlépe když už má mapu na můj motor.Potom bych se nebál.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 10:31, rada
Octávii bych vyměnil za BMW 320 d,nebo rovnou nejlíp BMW & benzínovej šestivál ( pravda, nedá se s ním jezdit za 3,5 litru, ale za 7-8 litrů) a nevrtal bych se v tom. Octavii jsem jezdil a její schopnost jet rychle není limitovaná motorem, ale vlastnostmi podvozku, které jsou na 66-81kW tak akorát - i když si její majitelé myslí pravý opak a budou tvrdit, že 3-er nebo Legacy nemají šanci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 10:32, rada
Kdyby to bylo tak jednoduché, dělali by to už výrobci a válcovali tím konkurenci. Smysl by to mělo jedině v tom případě, že by výrobce měl dvě různé verze jednoho motoru a lišily by se právě jen nastavením řídící jednotky. I tak by se to ale dalo dobře udělat jen na základě originálních firemních informací. Uvědomte si, kolik peněz by stál skutečný vývoj správného naprogramování. A kolik do toho asi může dát nějaká malá firma.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 10:46, rada
Chipovani je relativne levna zalezitost pro zvyseni vykonu ale vetsinou neprinasi zdaleka tolik, jak slibuji firmy ktere jej nabizeji. Sam mam nacipovane auto s najetymi 210 tis km a motor nema problemy, ale zvyseni vykonu neodpovida hodnotam, ktere by melo mit. Auto jsem nechal zmerit (ne u dodavatele chipu) a bavil jsem se s majitelem merici stanice, ten mi potvrdil, ze narust vykonu u aut je temer vzdy nizsi nez deklaruji dodavatele chipu. Dulezite je take kdo a jak to dela - na webu lze vybirat. Samozrejme kourivost se dost zvedne a jak psal nekdo v diskuzi narusta spise tocivy moment (vetsi zatizeni spojky a prevodovky) nez vykon. Spotreba v praxi neklesne, jedine pokud by jste jezdil pomalou jizdou (-0,1-0,3 l/100km) - to si ale nemusite nechat davat chip. Mozna uspora paliva je za cenu zaplaceni tuningu, takze ekonimicke to moc neni. Takze neco malo vykonu navic a zvyseni tociveho momentu za cenu problemu s emisemi a zvysenym opotrebenim spojky a prevodovky. U noveho auta uz chipovani delat nebudu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 11:20, rada
Jen pár informací pro zdejší automobilové odborníky - výkon je součin otáček a kroutícího momentu. Max. otáčky jsou dány konstrukcí motoru a nelze je zvýšit bez poškození motoru, kromě toho je v provozu málokdy a málokdo využije. Takže jediná možnost jak výkon zvýšit je zvýšit kroutící moment.
Energie se získává v motoru spalováním paliva. Zvýšení výkonu je možné pouze dodáním a úspěšným spálením většího množství paliva. A nebo zvýšením účinnosti motoru. O to se snaží výrobci od nepaměti a umí to lépe, než nejlepší chiptunerové. Jsou však limitováni emisními předpisy. Což však není výmysl nějakých "zelených fanatiků" , jak si ostatně většina automobilových fandů myslí, ale jen a pouze ochrana VŠECH lidí, před už tak zaneřáděným vzduchem, který dýcháme úplně všichni. A tak krátkodobé zakouření při akceleraci (a zvýšené emise při běžné jízdě, které, ale nejsou vidět) z očipovaného motoru je příspěvek silně bezohleduplných a nevzdělaných hlupáků ke zdravotnímu stavu nás všech (i jich samých).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 11:29, rada
Jojo není nad pořádně votuněnou octáfku s čipem, fóliema, nálepkama a nesmí chybět taky křídlo, o hlínách se ani nezmiňuju, to je základ. Prostě není nad to si u golfu s přilepeným kufrem zvednout výkon o 10 kW za 10000 Kč, spotřeba pude dolů jenom u kvalitního (a drahýho) čipování a to o pár deci
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 12:12, rada
Taky bych jen něco přihodil, jak se tu psalo že výkon je součin otáček a krouticího momentu, respektive když dojde na zvyšování otáček...
Nevím jestli špatně čtu, ale snad ještě nikdy jsem se zde ani jinde nedočetl, že by se někdo z odborníků zmínil o rychlosti pístu(střední rychlost pístu), což je velmi důležitý parametr, při zvýšení otáček se Vám taky může stát, že už přesáhnete hranici rychlosti pístu = už se to nestíhá mazat.. Ale nebudu to tu rozpitvávat, je k tomu jednoduchý vzoreček, stačí vědět zdvih pístu a počet maximálních otáček...
Jen pro zajímavost uvedu, Octavia 1.9 TDI 66KW má v základu rychlosto pístu pouze cca 12.7 m/s, při maximálních otáčkách 4000/min, pokud by se čistě jen teoreticky nějakých tuningem zvýšili otáčky až na 5000/min, zvýší se rychlost pístu na 15.9(16) m/s ! Což je hodně velký rozdíl(větší tření, namáhání). Tento motor je "nadčtvercovej" = zdvih je větší než vrtání.
A příklad pro benzín, Octavia 1.8 20V Turbo 110KW (podčtvercový motor) má v základu rychlost pístu 16.4 m/s, při 5700 ot/min, kdyby se nějakým tuningem zvýšil výkon dejme tomu při 6000 ot/min, máme rychlost pístu cca 17.3 m/s...
ALe to jsou extrémy, samozřejmně že motor neběží pořád na maximální otáčky, jen jsem tu chtěl upozornit, že i o tomhle by se mělo občas popovídat když dojde na tuning motoru.
Snahou výrobce je, aby rychlost pístu byla co nejmenčí, zachovat ideální poměr výkonu, spolehlivosti. Prostě jednoduše, zmiňovaný dýzl 1.9 má při maximálních otáčkach rychlost pístu "pouze" 12.7 m/s, což je velmi dobré = obrovská životnost válců a pístů.
A perlička, Octavia 1.4 TSI 90KW má při maximálním výkonu rychlost pístu pouze 12.6 m/s !! To jen pro "rejpaly", občas se si ve fórech přečtu, že tyto motory 1.4 TSI moc nevydrží, protože to je 1.4ka má obrovský výkon 90KW a že to motor prostě dlouho nevydrží. Ale naopak, vydrží ....
Já osobně bych se na chiptuning vykašlal, maximálně bych řešil "čipnutím" odezvu, pokud by byla špatná odezva na plyn - v dnešní době elektronických plynů dost častý jev(opožděná reakce při sešlápnutí plynu).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 13:54, rada
nejde jen o rychlost pístu ve válci ale také o tlak a ten se chipem o dost zvedne a proto je tady obava o tu životnost.1.4 s turbem bude mít i přes menší rychlost kmitání pístu přece menší životnost než míň namáhaný třílitr bez turba.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 14:25, rada
Berte to jen jako osobni nazor.... neni chpitunning jako chiptunning. Obecne bych to rozdelil na hlavni dva smery. Jednim je modifikace software pomoci OBD (eprom) a druhym je "pridavna krabicka" pod kapotu.
Krabicka: Je to v podstate kus separatniho hardware ktery se montuje zpravidla mezi vstrikovaci a ridici jednotku, Naprosta vetsina krabicek funguje tak, ze proste falsuje ridici signaly ridici jednotky a pouze zvysuje vstrikovane mnozstvi paliva ridici jednotkou. Aby se palivo mohlo kompletne spalit potrebuje k tomu dostatecne mnozstvi vzduchu. Standardne je ridici jednotka nastavena tak, ze je ve vstrikovane smesi trochu vice vzduchu nez je v realu potreba. Krabicka tuto rezervu vyuziva, ale nedokaze samozrejme odhadnout kolik paliva na vic muze dodat nebo ovlivnit mnozstvi dodavaneho vzduchu, tak to tam "pere co to da". Palivo ktere je navic se proste poradne nespali a to zpusobuje v diskuzi zminovane "koureni". Pokud mate filtr castic, tak se s nim v takovem pripade brzy rozloucite.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 14:26, rada
Software: Takhle blbe se to da samozrejme udelat i softwarove pres OBD. Profesionalni chiptunner ale na misto toho ladi patricne nastaveni motoru tak aby doslo ke zvyseni motoru za pomoci namixovani spravne smesi paliva a vzduchu (ma vsechy potrebne ukazatele k dispozici) a zaroven aby takovym nastavenim neprekrocil hranicni limity techto nastaveni a neposkodil tak motor. Nastaveni je v kazdem pripade "na miru", tzn. ze technik si stahne vas originalni software ktery po modifikaci zase putuje k vam. Bohuzel je spousta tunneru, kteri vam tam "napecou" nejaky univerzalni soft stazeny z netu nebo koupeny od prekupnika. Nezajima je pak, ze mate treba jinou verzi turba, pumpy nebo cehokoli jineho. Taky se najdou taci, co vam proste jen "posunou" udaje o seslapnuti plynu, tzn. vy slapete na 1/4 a plyn pridava na 1/2. Radost pak mate ze virtualne vyssiho vykonu, protoze na tuhle reakci nejste zvykli. Pokud jde o spotrebu, nejake efekty snizeni tam jsou. Da se dokonce chipovat na nizssi spotrebu (za cenu mensiho navyseni vykonu.)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 14:27, rada
A ted ke smyslu cele te srandy. Domnivam se: Aby automobilky zabranily reklamacim a ostude z nedodrzeni udavaneho vykonu, nastavuji motory tak, aby byl realny vykon vyssi nez udavany v technickych specifikacich. Toto potvrzuji casta "predtuningova" mereni (forum www.motor-talk.de) To pak ma napriklad audi A4 2.0TDI s nominalnima 140 Ps namerenych 152. Toto se samozrejme lisi kus od kusu v zavislosti na souhre toleranci motorovych casti a konkretnimu nastaveni motoru. Chipovanim takoveho motoru pak neziskate +30 koniku navic ale jen ten zbytek ktery jeste jde. V takovem pripade spatny pomer cena / vykon vetsinu rozumnych lidi odradi. Jsou ale i motory ktere maji rezervu ve vykonu mnohem vyssi, protoze se snima do budoucna pocita a je potreba zakazniky lakat na vyssi vykon stejneho mororu. V takovych pripadech se to ale uz vetsinou neobejde bez dalsich modifikaci v motoru. Dejte pozor na reference kdyz k knekomu pujdete. V zahranici je situace lepsi. V nemecku vam profesionalne naladi oktavu za bratru 200€ (podle motoru na www.chip4power.de)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.03.2009 15:30, rada
Já jenom vím že s chipnutým autem se nesmí do Rakouska
reagovať
  1 2 3 ... 7


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.