0
späť
 

diskuze k tématu: Hyundai i30 - typ motoru

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, korejská vozidla
drju
počet príspevkov19
dátum registrácie02.02.2016
Streda 03.02.2016 17:02, Hyundai i30 - typ motoru
Dobrý den, prosím o radu s motorizací u Hyundaie i30. Uvažuji o koupi kombi, rok výroby 2012.., nájezd 7000km ročně, 5000km město.
Jaký typ motoru na tento typ ježdění doporučujete. Díky.
reagovať
Marek24
počet príspevkov35
dátum registrácie18.10.2015
Streda 03.02.2016 18:58, Tak nakonec i30?
Tak ve vyberu nakonec vyhrál hyundai i30? Já bych volil 1.6 88kw, pokud se vejdete finančně na 1.6 99kw GDI, bude to jeste lepsi Ale pro Vaše účely uz asi zbytečný motor.
reagovať
Marek24
počet príspevkov35
dátum registrácie18.10.2015
Streda 03.02.2016 19:30, Ještě něco k předešlému prispevku
Jeste doplnění k mému předešlému, pokud u Vas stále plati rozpočet az 300k, kupte model 2014 (předváděcí), záruka do 2019 je sympatická a do 300 se vejdete snad i s automatickou klimou. Také jsme chtěli i30, ale nakonec jsme se rozhodli pro Auris touring sports. Každopádně v i30 jsem jel jak v 88kw verzi, tak 99kw. Slabší mi přišla taková vláčná, ale jízdní dojmy sympatické a s Vašim najezdem bohatě staci. Ostatně neni nic lepšího než si auto půjčit na par hodin a vyzkoušet
reagovať
drju
počet príspevkov19
dátum registrácie02.02.2016
Streda 03.02.2016 20:33, ještě se uvidí
Dobrý den, nejsem rozhodnutý pro nic zatím, sonduji kdo má jake zkušenosti s tim či danym typem vozu a motorizace. Mam možnost tak na 75 % koupit od kolegy firemní škodu Octavii 2tdi bude 4 roky stara s 105tis.km za 200 tis., ale není to jistě tak sonduji.
reagovať
drju
počet príspevkov19
dátum registrácie02.02.2016
Streda 03.02.2016 20:39, 1,6 MPI je to tak?
Myslel jste 1,6 MPI? Díky za odpověď.
reagovať
drju
počet príspevkov19
dátum registrácie02.02.2016
Streda 03.02.2016 20:43, je to tato motorizace?
http://m.aaaauto.cz/cz/detail-karty?aaaid=900041479
reagovať
Marek24
počet príspevkov35
dátum registrácie18.10.2015
Streda 03.02.2016 20:53, Ano, to je ta silnější
88kw je MPI, 99kw GDI. Skoda je dle mého dobra volba, hodnota vozu neklesá tak rychle, ale problem je, ze se nejvíce krade a vykrádá. Ve vašem případě je ale diesel zbytečný, máte malý roční nájezd a údržba vozu stoji oproti benzinu více.
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Streda 03.02.2016 21:06, i30
Hyundai 1,6 88kW rozhodně nejede tak jak by člověk čekal podle udávaného výkonu. Kolik bere v manuálu nevím, ale s automatem hodně přes 8l při klidné jízdě, ve městě to hned vylítlo přes devět.
O 7 let starší Corolla jela s méně výkonným motorem lépe a měla nižší spotřebu. Také automat.
reagovať
drju
počet príspevkov19
dátum registrácie02.02.2016
Streda 03.02.2016 21:29, Díky za příspěvek
O automatu neuvažuji. A určite bych chtěl něco mladšího. Jelikož jezdím opravdu město, tak nevím nevím jaky výkon vybrat. Jednou rocne na hory a dovca tot vse.
reagovať
Marek24
počet príspevkov35
dátum registrácie18.10.2015
Streda 03.02.2016 22:59, A co turbo motor?
Přemýšlel jste na vozem s turbo motorem? Jel jsem v nové fabii combi 1.2 TSI 81kw a musím rict, ze to jelo nadherne. Start stop system o neco sníží náklady na benzinu (píše se snad o 3L/100km ve městě), a s Vašim najezdem by Vam tento motor vydržel dlouho. Tim, ze dálnici moc nevyuzivate, neni pro Vas nejsilnější motor potreba. Každopádně v takovém rapidu spaceback by to bylo taky zajímavé. Přeci jen je Fabia combi (ačkoli ma velký kufr) uvnitř dost malá.
reagovať
drju
počet príspevkov19
dátum registrácie02.02.2016
Štvrtok 04.02.2016 08:21, není to podmínkou
dobrý den, děkuji za odpovědi. turbo není podmínkou a vlastně jsem o něm nikdy moc neuvažoval, ale nabídka je taková, že mladší vozy to turbo tak nějak mají. jak jsem psal největší podmínkou je spolehlivost a kombi, nájezd km znáte, opravdu je to jednou ročně na dovolenou pak hory sem tam víkend, žádný závodník nejsem...hlavní je vožení dítěte do školky, pak práce a nákupy...takže jezdění start stop...nejsem úplný laik, ale rad není nikdy dost i když člověk se rozhodne stejně nakonec sám...mám bratrance jako prodejce Renaultu takže čekám s čím přijde on..nové auta nechci neboť parkování v centru přináší své problémy a hav. pojištění se mi platit nechce. tak a teď mi poraďte to byl samozřejmě vtip, ale rád si přečtu Váš názor. předem díky
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Štvrtok 04.02.2016 12:01, RE: není to podmínkou
drju napísal:
dobrý den, děkuji za odpovědi. turbo není podmínkou a vlastně jsem o něm nikdy moc neuvažoval, ale nabídka je taková, že mladší vozy to turbo tak nějak mají. jak jsem psal největší podmínkou je spolehlivost a kombi, nájezd km znáte, opravdu je to jednou ročně na dovolenou pak hory sem tam víkend, žádný závodník nejsem...hlavní je vožení dítěte do školky, pak práce a nákupy...takže jezdění start stop...nejsem úplný laik, ale rad není nikdy dost i když člověk se rozhodne stejně nakonec sám...mám bratrance jako prodejce Renaultu takže čekám s čím přijde on..nové auta nechci neboť parkování v centru přináší své problémy a hav. pojištění se mi platit nechce. tak a teď mi poraďte to byl samozřejmě vtip, ale rád si přečtu Váš názor. předem díky


Megane kombik 1,6 nebo 1,2tce je určitě lepší volba než i30. Tedy podle mě.
Tsi po 2012 už bych se nebál, ale s vaším rozpočtem stačí jen na Fabii nebo Rapid a to jsou malá auta.

reagovať
drju
počet príspevkov19
dátum registrácie02.02.2016
Štvrtok 04.02.2016 13:24, ještě jeden dotaz Petře
Můžu se Vás ještě zeptat, jako máte vy zkušenost s motorizací 1.2 TSI výroba po 2012? Já u této motorizace uvažuji pouze o autech 2012 a mladších, ještě před první technickou. a hlavně se dívám na 77kW - váš názor na tento výkon? hodně pokukuji také po roomsteru v této motorizaci co vy na to? díky za váš čas.
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Štvrtok 04.02.2016 13:46, RE: ještě jeden dotaz Petře
drju napísal:
Můžu se Vás ještě zeptat, jako máte vy zkušenost s motorizací 1.2 TSI výroba po 2012? Já u této motorizace uvažuji pouze o autech 2012 a mladších, ještě před první technickou. a hlavně se dívám na 77kW - váš názor na tento výkon? hodně pokukuji také po roomsteru v této motorizaci co vy na to? díky za váš čas.


Aktuálně jsou ve firmě tři, všechny v Caddy. Dvě s řetězem, jedna s řemene. Řemenová bere skoro o dva litry méně.
U první Caddy se měnil řetěz za modifikovaný při servisní kontrole v 30t. Nic mě to nestálo a jestli to bylo nutné nevím, s autem nejezdím. Nicméně od té doby klid a ani všude zminovaná vysoká spotřeba oleje se mě netýká. Leda by to kluci kupovali ze svého, což se mi nezdá. Druhá řetězová TSI je naprosto bez problémů. A všechna tři auta jezdí jako montážní, takže dostávají celkem čočku.
Spotřeba u Caddy s řetězem je cca 9l, ale jezdí město. Venku to moc nejede, ovšem je to daleko lepší než staré SDI. Motor je velmi tichý.
Řemenová Caddy je na hodnocení moc nová, ale kolega má v Golfu VII stejný motor, jen silnější. Ta jezdí do 6l a druhý rok bez problémů.

Ovšem jistě se tu najde spousta lidí co budou odrazovat, nicméně to co píšu já jsou mé zkušenosti. Provoz těch aut platím, nemám to vyčtené z nějakého fora. ;)

Ale jeden zákazník má Megane 1,2tce a ten jezdí také krásně. Bude levnější. Žádné problémy s ním nemá.

reagovať
drju
počet príspevkov19
dátum registrácie02.02.2016
Štvrtok 04.02.2016 14:00, díky za odpověď
už si připadám jak vocas s těma dotazama, ale přece jen bych ještě jeden měl. 1.2 TSI 77kW rok výroby 2012..13..14, dá se poznat z popisu zda-li tam je řetěz nebo řemen nebo je to to vždy na dotaz? díky
reagovať
capslock
počet príspevkov354
dátum registrácie28.07.2007
Štvrtok 04.02.2016 14:55, RE: díky za odpověď
drju napísal:
už si připadám jak vocas s těma dotazama, ale přece jen bych ještě jeden měl. 1.2 TSI 77kW rok výroby 2012..13..14, dá se poznat z popisu zda-li tam je řetěz nebo řemen nebo je to to vždy na dotaz? díky


63 a 77 kW vždy řetěz, někdy kolem 2011/2012 údajně proběhla inovace rozvodů za účelem zvýšení spolehlivosti. Řemen má až Fabia III (motor EA211) 66 kW a 81 kW.
reagovať
drju
počet príspevkov19
dátum registrácie02.02.2016
Štvrtok 04.02.2016 15:01, diky za odpoved
děkuji
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Štvrtok 04.02.2016 16:07, RE: díky za odpověď
capslock napísal:
drju napísal:
už si připadám jak vocas s těma dotazama, ale přece jen bych ještě jeden měl. 1.2 TSI 77kW rok výroby 2012..13..14, dá se poznat z popisu zda-li tam je řetěz nebo řemen nebo je to to vždy na dotaz? díky
63 a 77 kW vždy řetěz, někdy kolem 2011/2012 údajně proběhla inovace rozvodů za účelem zvýšení spolehlivosti. Řemen má až Fabia III (motor EA211) 66 kW a 81 kW.


V r.2012 už by mělo být vše ok. Inovace spočívá v širším řetězu i kolu na klice. Mění se to na autě, není to nic drahého. VW nejdříve zkoušel i nějaký superkvalitní japonský řetěz ale ani ten nevydržel, proto se musela měnit ta šířka. Ale řetězové tsi nejsou zrovna úsporné.
V servisu mi bylo řečeno že modifikované rozvody ještě nikdo nereklamoval, a když, byla závada v špatně namontovaném olejovém filtru. Jak to spolu souvisí nevím, mechanil k tomu něco dodával o napínáku.


reagovať
Marek24
počet príspevkov35
dátum registrácie18.10.2015
Štvrtok 04.02.2016 18:14, Škoda, Renault
Pokud můžete mit Škodu nebo Renault za lepsi cenu, pak je asi zbytečné řešit jiné značky. Nebo? Např Mégane by mohla být skvělá volba.
reagovať
drju
počet príspevkov19
dátum registrácie02.02.2016
Piatok 05.02.2016 07:53, škoda nebo renault
Tak škoda (firemní) vypadla do odkupu si jí vzít nemůžu, renault je jak se zda asi běh na delší trať neboť nemají nic co by splňovalo mé požadavky (myslím zánovně ojetý vůz). takže koukám na škoda-plus kde jsou ojetá vozidla v záruce a také na AAA kde mám známého, který by mi auto pře případnou koupí důkladně prověřil. I30 se mi vážně moc líbí a 88 nebo 99kW pro mne nehraje takovou roli. ve hře pořád zůstává i renault samozřejmě a také roomster, ale prostě to bude asi ještě delší dobu trvat. každopádně děkuji všem za postřehy a rady. Ondra
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.