citácia:
reakce na: beemiks, 10.03.2020 20:20 (Dobrý den, v létě plánuji koup ...)
Ahoj, časté krátké trasy, vůz asi kupuješ na více jak pár let, tam bych bral určitě právě Toyotu Auris 1.6 Valvematic 92kw
Ona totiž jede velmi dobře a litrový třívalec ji neujede. Na youtube si prohlédni max rychlost a zrychlení ! Přitom je dělaná na krátké trasy a popojížďky, spolehlivst je příkladná a dizajnem neurazí ani náhodou.
Co se týká turbomotorů, tak spolehlivosti to vypadá, že koncernu VW se podařil konečně spolehlivý motor. Pokud Tě neláká atmosféra, asi bych volil koncernové 1.2 TSI 81kw nebo 1.0 TSI 81/85kw, kde litrový už může mít filtr pevných částic, myslím od roku 2019.
U koncernu bych preferoval jednoznačně VW Golf VII - interiér, odhlučnění a kvalita zpracování deklasuje ostatní sourozence v koncernu. Jinak je čistě na Tobě jestli čtyřválec 1.2 TSI 81kw E211 nebo novější 1.0 TSI(opět ber silnější variantu s 6 kvaltem), oba jedou velmi dobře. Ohledně spolehlivosti, litrový je ještě moc mladý, ale 1.2 TSI E211(novější s rozvodovým řemenem) servisuje synovec i s téměř 300tis.km a jezdí dál.
ALE TSI motory, Ecoboosty i Oplí a PSA malé turba mají vždy přímý vsřik, který neumí čistit benzínem sací ventily. Proto je dobré dávat do paliva aditivum, stačí české VIF Super. Ne že by to zachránilo zcela situaci, ale pomůže to
PSA udělalo husarský kousek s třívalcem 1.2 Puretech 110/130k, ale nevím jestli je to dobrá volba jako ojetina. První ročníky by měly mít svolávačku ohledně rozvodového řemene a tak bych si tohle ověřil u dealera.. V dieslu má kamarádka najeto 150tis.km, rok 2015 a nic se zatím nepokazilo, nic nevrže. Jinak silnější varianta 130k už jede hodně hodně dobře, vlastně deklasuje litrové turba a nemá takový problém s rozjezdem(než se naplní turbo).
Fordí 1.0 EB má velmi sympatický projev, je hodně točivý v pásmu na 2500 zatáhne jak starý dvoulitr. Jen bych bral ročníky 2016+ a i tak ověřil, jestli nebyla podle VIN pro něj svolávačka na nekvalitní hadičku chlazení. Co se týká 1.0 EB, ber rozhodně 92kw, ten slabší moc nejede, leda ve Fiestě.
Oplí 1.0 Turbo skoro nikdo nezná, SM naměřil dynamiku jako u staré 1.6 MPI, takže v tomhle na závodění nebude. Jinak je prý velmi kultivovaný, ale skutečnou spolehlivost nezná snad nikdo jiný, než Opel
Za mě, pro tvé ježdění je ideální i nové Tipo nebo I30/Ceed s klasickou atmosférou 1.4i. Na krátké trasy ideál a 100km o víkendu zvládne s velkým přehledem a vlastně i průměrnou spotřebou. Odměnou bude levný servis, dlouhá životnost, ale také bezproblémové rozjezdy. Vím o čem mluvím, mám doma Rapid TSI