0
späť
 

diskuze k tématu: Auto s automatem do 300 tisic

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní
Milada1981
počet príspevkov3
dátum registrácie10.10.2021
Nedela 10.10.2021 12:47, Auto s automatem do 300 tisic
Zdravím. Ráda bych si koupila lehce ojeté auto s automatem na ježdění po Praze a o víkendech na chalupu do 300 tisíc korun (klidně i levnější). Sice mám řidičák dvacet let, avšak zkušenosti velmi velmi slabé. Automat a parkovací senzory mi dodávaji pocit jistoty a trvam na nich. V jednom bazaru jsem si vyzkoušela Hyundai i30 (najeto asi 50 tisíc, rok výroby 2013, CRDI diesel) a byla jsem unesena. Nicméně kamarádi radí, že hyundai raději ne (nevím zda je spíše takové "ono se říká"?). Koukám tedy ještě po Toyotě Auris (hybrid?) či Mazdě či Rapid Spaceback (ten ale v dané cenové kategorii automat moc nenabízí). Původně jsem chtěla parkovací kameru, ale zjistila jsem že se dá dokoupit za pár kaček a namontovat do auta . Auta jsou pro mne španělska vesnice a rady v této oblasti uvítám. Je opravdu ten Hyundai blbé auto? Popř. Jaké jiné? Auto bych ráda měla co nejdéle. Moc děkuji Milada
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Nedela 10.10.2021 18:37, RE: Auto s automatem do 300 tisic
citácia:
reakce na: Milada1981, 10.10.2021 12:47 (Zdravím. Ráda bych si koupila ...)


I30 i škoda používají dvojspojkový automat, osobně bych se mu v neznámých ojetinách vyhnul, případné opravy mohou být velmi drahé.
Pokud mohu doporučit, tak z vašeho výběru určitě Toyotu Auris, používý automat typu CVT, který sice není vhodný pro "sportovní jízdu" ale je velmi spolehlivý. Jestli zvolíte benzín nebo hybrid záleží na vás, ani s jedním chybu neuděláte.
reagovať
pantokrator
počet príspevkov2
dátum registrácie04.09.2020
Piatok 22.10.2021 16:57, RE: RE: Auto s automatem do 300 tisic
citácia:
reakce na: Bozek, 10.10.2021 18:37 (I30 i škoda používají dvojspoj ...)


Nikoliv. I30 z r.2013 je II. generace a má měničový, velmi dobrý automat. Ale jako u každé ojetiny, je potřeba prověřit stav, předchozí údržbu, zaplnění DPF atd. Před nákupem to chce holt vytáhnout nějaký peníz za kontrolu v dobrém servisu, který té které značce rozumí. A smířit se s tím, že to možná neklapne a byla to zbytečná investice.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Sobota 23.10.2021 07:52, RE: RE: RE: Auto s automatem do 300 tisic
citácia:
reakce na: pantokrator, 22.10.2021 16:57 (Nikoliv. I30 z r.2013 je II. g ...)


Díky za upozornění, tak dvojspojku mají až novější modely.
reagovať
kedaradek
počet príspevkov12
dátum registrácie28.05.2012
Pondelok 25.10.2021 07:01, RE: Auto s automatem do 300 tisic
citácia:
reakce na: Milada1981, 10.10.2021 12:47 (Zdravím. Ráda bych si koupila ...)


Řešil jsem přesně před rokem úplně stejnou otázku a kvůli manželce byl automat podmínka. Nakonec jsem skončil u Toyoty Auris hybrid a naprostá spokojenost. Pokud se Vám jedná především o spolehlivost, tak ta toyota jasná volba. Psala jste také, že většina cest po Praze, takže bych neřešil a volil hybridní variantu. Spolehlivost opět veliká a v městském provozu ta úspora (a klid v autě) nejvíce vidět.
reagovať
Milada1981
počet príspevkov3
dátum registrácie10.10.2021
Pondelok 25.10.2021 08:48, RE: RE: Auto s automatem do 300 tisic
citácia:
reakce na: kedaradek, 25.10.2021 07:01 (Řešil jsem přesně před rokem ú ...)


Moc děkuji za zkušenosti. Všichni mě od hybridů odrazují, ale různé na internetu dostupné recenze naopak mluví ku prospěchu hybridní Toyoty Auris. Bohužel cena nějak pořád roste nahoru a začíná být těžké nějaké dobré auto sehnat (tedy ne příliš staré a ne s velikým nájezdem)...
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 25.10.2021 10:59, RE: RE: RE: Auto s automatem do 300 tisic
citácia:
reakce na: Milada1981, 25.10.2021 08:48 (Moc děkuji za zkušenosti. Všic ...)


Mám v rodině a blízkém okolí Aurise hybrid a Corollu hybrid. Hodnocení prozatím kladné. V Corolle jsem už jel jak pasažér a de-facto je to moje první zkušenost s hybridem.
Určitě mi to momentálně přijde jako nejlepší řešení "CO2" krize, kdy si rekuperuji energii, kterou jsem vo vozu vložil při zrychlování, ale mám v nádrži dost energie na ujetí významné vzdálenosti, kterou rychle doplním.
Nicméně jsem si všiml několika specifik. Třeba pohodová defenzivní jízda je opravdu naprosto tichá, kdy se různě střídá spalovací motor s elektromotorem, všechno je plynulé a opravdu tiché. Na druhou stranu, ve snaze jet dynamicky mi přišlo, že vytočený 2 litr byl uvnitř slyšet víc, než bych čekal a management energie se mi taky úplně nezamlouval.
Kupříkladu při sjíždění z kopce motor zhasl a při prudkém sešlápnutí plynu nastartoval prakticky ihned do 4000 rpm, a to tedy za ideální nepovažuji. Neříkám, že vím, jak to vyřešit, ale pro tyto případy s takto střídavým zatížením motoru velmi doporučuji tankovat alespoň 98 oktanový benzín a aditivovat palivo. Při spotřebě cca 5 litrů se bavíme o 20 hal/km příplatku, který za snad bezproblémový provoz motoru stojí.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.