0
späť
 

diskuze k tématu: Ojetý Hyundai Getz – dokáže nahradit VW Polo?

kategórie zaradenia témy: korejská vozidla
Valnoha
počet príspevkov322
dátum registrácie03.01.2011
Pondelok 18.08.2014 09:30, úplně jinak
proti gustu samozřejmě ....., ale já osobně bych 20tkm ročně najížděl raději v malinko větším, pohodlnějším a zároveň i bezpečnějším autem.
reagovať
Xyron
počet príspevkov4
dátum registrácie08.06.2012
Utorok 19.08.2014 20:45, jak pro koho
Můj děda má Hyundai Getz už 7 let a žádné problémy s ním nebyly. Na můj vkus má poněkud hodně přeposilované řízení a příliš se mi nezdála ani kulisa řazení. Na druhou stranu interiér působí dost prostorně, zvláště v porovnání s Škoda Felicia/Fabia. Používáte-li auto převážně na přemisťování z bodu A do bodu B po městě, tak by Getz mohl klidně stačit. Kvalita plastů v interiéru a jízdních vlastností asi nebude stejná jako u Pola, Getz ale určitě bude o poznání levnější.
reagovať
miam
počet príspevkov5
dátum registrácie05.05.2013
Piatok 22.08.2014 12:41, Getz je dobré auto
Vlastníme Getz 1,4i 16V, rok 2006. Bezproblémové a "bezstarostné" auto. Pouze včera jsem měnil poprvé na Getzovi dvě žárovky (3. brzdové svtlo a "parkovačka" v PP světle). Jinak absolutně bez závad. Jasně, polo je uvnitř hodnotnější, lepší koberečky jak v interiéru, tak i v kufru. Getz je ale uvnitř nadprůměrně prostorný, především na šířku. Getz nemá tak "promyšlenou" elektroniku jako polo (např. po vypnutí zapalování již nefungují el. okna, klíčkem v zámku dveří nelze okna otevírat či zavírat, atp.). V jednoduchosti bude ale asi právě spočívat dlouhodobá spolehlivost a bezstarostná jízda. Řzení není jako u pola absolutně špičkové, ale o chlup hrubší chod mě naopak vyhovuje. Řazení je však přesné. Brzdy dostačující. Motor tichý, na volnoběh jej není slyšet. Svých necelých 97 koní podává však ve vyšších otáčkách, což je ale obecně víceventilovým atmosférickým benzinovým motorům vlastní. Převodovka je "kratší", což vyhovuje především městskému provozu. Mimo město by mohly být rychlosti delší, jsou ale výborně sladěny s charakteristikou motoru - průběhem výkonu a točivého momentu. Podvozek nebude tak komfortní jako pola. Getz je tabilní, výborně čitelný, nezáludný. Tuhost karoserie také na vysoké úrovni - není slyšet žádné povrzávání plastů, apod. Getz je nenáročné, nenápadné, spolehlivé a poctivě udělané auto. To říkám naprosto otevřeně a uznale, ač moje srdce bije pro škodovku (getz patří manželce, já jezdím Octavií RS).
reagovať
honzad8
počet príspevkov1
dátum registrácie04.07.2012
Sobota 23.08.2014 22:51, Doplnění
V nově vznikajících recenzích na ojetiny už je takový kolorit, že se některé nectnosti aut pořád dokola opisují (asi z netu), i když je to pravda jen částečně (nevztahuje se na všechny modely) nebo dokonce úplný nesmysl. To se trochu podařilo i tady.
Správně je to tak:
Vyšší spotřebu oleje při využívání vyšších otáček mají jen 12V SOHC motory řady Alfa 1.3 (G4EA) a Epsilon 1.1 (G4HD).
U 16V DOHC motoru Alfa II 1.4 (G4EE) mám spotřebu oleje mezi výměnou prakticky neměřitelnou, ale měním už po 10 tis. - najeto 120 tis.
(takže to by mělo platit i pro 1.6 - G4ED). Předpoklad je použití "normálního" 5W-40 nebo 10W-40 (ACEA A3/B3) oleje. Nepoužívát žádné lehkoběžné (A1/B1; A5/B5) oleje 0W a 5W-30 apod.

Getz neměl žádný motor s variabilním časováním, to měly až motory Gamma (i20, i30 atd.) a posuvné zadní sedadlo taky ne, jen jeho opěradla lze aretovat do 2 pozic. Přední sedadla nemají takové boční vedení, jak je dneska zvykem, ale jsou tuhá, dopbře podpírají a záda z nich nebolí ani po celodenní cestě.


Getz je snad poslední Hyundai, s klasickým čistě hydraulickým posilovačem - řízení je, vzhledem ke kategorii auta, až neuvěřitelně příjemné (lepší než "vyladěné" el. na Fabia I, II) určitě ne přeposilované.
Akorát když se autem v zatáčce náhodou přejede nějaká díra nebo větší spára, přenesou se rázy do řízení - možná silentbloky na přední nápravě nejsou tak dimenzované jako třeba u Fab.I. Podvozek je ale stále původní bez vůlí, vč. táhel stabilizátoru.

Chod řadicí páky je v pořádku, jen synchronizace je někdy trochu pomalejší. Snadno si lze pomoci meziplyny (odezva na plyn je výborná, motory mají ještě lankem ovládanou klapku) - při potřebě předjetí, v 90km/h pak rychle zařadit 3 bez cuknutí není problém. Takové problémy ale paní mít nebude..

Antikorozní ochrana/lak - kdo jezdí hodně v zimě, musí mít buď dobře nakonzervovano nebo aspoň sem tam umýt. Odolnost proti korozi hodnotím lepší u Škody. Občas se objeví Getz z puchýři na zadních lemech. Většina aut, ani ježděná na horách, ale zásadní problém nemá.

Spolehlivost je asi daná i jednoduchou el. sítí, nemá CAN bus. Verze bez ABS má jen 1 řídicí jednotku. Kritizované problémy s centrálem byly jen po dodatečném domontování DO (většina verzí DO neměla).

Tehdy zde byl docela slušný test + test spotřeby:

http://www.tipcars.com/magazin-hyundai-getz-14i-stalice-na-ceskem-trhu-1630.html

http://www.tipcars.com/magazin-hyundai-getz-14i-test-spotreby-1596.html
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Nedela 24.08.2014 10:04, RE: Doplnění
honzad8 napísal:
V nově vznikajících recenzích na ojetiny už je takový kolorit, že se některé nectnosti aut pořád dokola opisují (asi z netu), i když je to pravda jen částečně (nevztahuje se na všechny modely) nebo dokonce úplný nesmysl. To se trochu podařilo i tady.Správně je to tak:Vyšší spotřebu oleje při využívání vyšších otáček mají jen 12V SOHC motory řady Alfa 1.3 (G4EA) a Epsilon 1.1 (G4HD).U 16V DOHC motoru Alfa II 1.4 (G4EE) mám spotřebu oleje mezi výměnou prakticky neměřitelnou, ale měním už po 10 tis. - najeto 120 tis.(takže to by mělo platit i pro 1.6 - G4ED). Předpoklad je použití "normálního" 5W-40 nebo 10W-40 (ACEA A3/B3) oleje. Nepoužívát žádné lehkoběžné (A1/B1; A5/B5) oleje 0W a 5W-30 apod.Getz neměl žádný motor s variabilním časováním, to měly až motory Gamma (i20, i30 atd.) a posuvné zadní sedadlo taky ne, jen jeho opěradla lze aretovat do 2 pozic. Přední sedadla nemají takové boční vedení, jak je dneska zvykem, ale jsou tuhá, dopbře podpírají a záda z nich nebolí ani po celodenní cestě.Getz je snad poslední Hyundai, s klasickým čistě hydraulickým posilovačem - řízení je, vzhledem ke kategorii auta, až neuvěřitelně příjemné (lepší než "vyladěné" el. na Fabia I, II) určitě ne přeposilované.Akorát když se autem v zatáčce náhodou přejede nějaká díra nebo větší spára, přenesou se rázy do řízení - možná silentbloky na přední nápravě nejsou tak dimenzované jako třeba u Fab.I. Podvozek je ale stále původní bez vůlí, vč. táhel stabilizátoru.Chod řadicí páky je v pořádku, jen synchronizace je někdy trochu pomalejší. Snadno si lze pomoci meziplyny (odezva na plyn je výborná, motory mají ještě lankem ovládanou klapku) - při potřebě předjetí, v 90km/h pak rychle zařadit 3 bez cuknutí není problém. Takové problémy ale paní mít nebude..Antikorozní ochrana/lak - kdo jezdí hodně v zimě, musí mít buď dobře nakonzervovano nebo aspoň sem tam umýt. Odolnost proti korozi hodnotím lepší u Škody. Občas se objeví Getz z puchýři na zadních lemech. Většina aut, ani ježděná na horách, ale zásadní problém nemá.Spolehlivost je asi daná i jednoduchou el. sítí, nemá CAN bus. Verze bez ABS má jen 1 řídicí jednotku. Kritizované problémy s centrálem byly jen po dodatečném domontování DO (většina verzí DO neměla).Tehdy zde byl docela slušný test + test spotřeby:http://www.tipcars.com/magazin-hyundai-getz-14i-stalice-na-ceskem-trhu-1630.htmlhttp://www.tipcars.com/magazin-hyundai-getz-14i-test-spotreby-1596.html


švagrová tohle auto nějaký čas vlastnila a právě řízení a řazení bylo tragické.Osobně nic proti značce Hyundai nemám,dnes již dělají dobrá auta,sám mám jedno doma,ale Getz se nedá srovnávat s Polem.
reagovať
gottak
počet príspevkov208
dátum registrácie10.06.2010
Nedela 31.08.2014 20:07, Getz vs. Polo
Tohle srovnani je dost usmevne, hlavne bych chtel videt jak bude vypadat Getz po takovych treba 300 tkm, to se vubec neda s Polem srovnavat....Pokud se ten Getz toho vubec v nejakem stavu vubec nejak dozije, ze......
reagovať
weprzik
počet príspevkov1
dátum registrácie02.04.2016
Sobota 02.04.2016 14:54, Getz vs. Polo
V roce 2005 jsem si koupil getz 1.3 benzin. Když jsem ho za pět let naboural půjčila mi pojišťovna Polo z roku 2005, 1,4 benzin. Pro mě velmi povedený motor. Interiér také ve srovnání s Getzem výrazně lepší, dotažené všechny ty maličkosti jako je prodleva osvětlení v kabině po zavření dveří - getz nic takového nemá. Co se ale týká jízdních vlastností, polo bylo o dost horší. Nestabilní, nekomunikativní. Ani po měsíci jsem si nezvykl, a ani moje přítelkyně ne. Takže bych se z vw úplně nepodělal, jak je tu obecně zvykem. Mám za sebou tři getzy, 1.3, 1,4 a 1,5 crdi. Na všech najeto okolo 170 000km. Po 80000km vlnovec, po 120000km brzdy, po 150000km rozvody. Jinak nic. Olej papá víc než je obvyklé, u všech se zasekával zámek pátých dveří a u všech občas nešla zařadit zpátečka napoprvé. S tím se ale dá žít. Dokonce myslím že ve třídě levných aut zase tolik konkurentů ve spolehlivosti nemá. Jo nikdo vám ho nezávidí a taky neukradne.
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov562
dátum registrácie16.11.2012
Pondelok 04.04.2016 09:37, RE: Getz vs. Polo
weprzik napísal:
V roce 2005 jsem si koupil getz 1.3 benzin. Když jsem ho za pět let naboural půjčila mi pojišťovna Polo z roku 2005, 1,4 benzin. Pro mě velmi povedený motor. Interiér také ve srovnání s Getzem výrazně lepší, dotažené všechny ty maličkosti jako je prodleva osvětlení v kabině po zavření dveří - getz nic takového nemá. Co se ale týká jízdních vlastností, polo bylo o dost horší. Nestabilní, nekomunikativní. Ani po měsíci jsem si nezvykl, a ani moje přítelkyně ne. Takže bych se z vw úplně nepodělal, jak je tu obecně zvykem. Mám za sebou tři getzy, 1.3, 1,4 a 1,5 crdi. Na všech najeto okolo 170 000km. Po 80000km vlnovec, po 120000km brzdy, po 150000km rozvody. Jinak nic. Olej papá víc než je obvyklé, u všech se zasekával zámek pátých dveří a u všech občas nešla zařadit zpátečka napoprvé. S tím se ale dá žít. Dokonce myslím že ve třídě levných aut zase tolik konkurentů ve spolehlivosti nemá. Jo nikdo vám ho nezávidí a taky neukradne.


Dobrý den, napište prosím o svém voze vlastní recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Budeme potěšeni.
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Pondelok 04.04.2016 10:47, RE: Getz vs. Polo
gottak napísal:
Tohle srovnani je dost usmevne, hlavne bych chtel videt jak bude vypadat Getz po takovych treba 300 tkm, to se vubec neda s Polem srovnavat....Pokud se ten Getz toho vubec v nejakem stavu vubec nejak dozije, ze......


To je pravda, polo 1.2 htp alebo TSI vtedy budem mat motor ako novy :) A v poradi uz druhy, mozno treti :)) Osobne by som ale v tejto triede vyberal hondu jazz, najlepsie s i-vtec motorom. Popripade yaris. Moja manzelka si ale vybrala lanciu Y...

reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.