Reno napísal:
Myslím, že by měly nějaký pátek vydržet... osobně mám elektroskutra a jakmile bude něco podobného ve verzi automobil, půjdu do toho, je to velice příjemné svezení a náklady cca 6kč na 100 km. U auta si dokážu představit spotřebu okolo 20 Kč na 100 km. I kdyby to mělo být jen do města... bylo by to super.
Rozšíření elektromobilů by se mělo dít až v době, kdy se vytlačí výroba elektřiny spalováním čehokoliv - do té doby je spalovací motor na tom dokonce možná lépe - tedy s ohledem na ekologii. Jinak se obávám, že stát o svoji spotřební daň nebude chtít přijít, a tak se domácnosti začnou vybavovat speciální kódovanou přípojkou pro nabíjení přibližovadel se speciální sazbou.
Jinak je v článku zmíněno a myslím, že to není špatné řešení, umístění alternátoru (asi spíše pomocného) někam na převodovku a pohánět jej od kol. Řídicí systém by pak vyhodnocoval, kam má posílat budící proud, čili jeden by jel vždycky naprázdno. Při jízdě z kopce by se mohl motor vypínat v případě elektrohydraulického posilovače a elektrovývěvy na brzdy. Ale toto jsou úspory v řádu procent, ne-li promilí.
Jinak elektropohony do měst by byly určitě fajn, ale to se znečištění posune jen na jiné místo. Zásadní chybou posuzování šetrnosti auta je lokální posouzení znečištění jen v místě provozu. Podle mě by se posuzování mělo vést v globálním měřítku - od vývoje, přes výrobu, provoz až po likvidaci a pak teprve dělat závěry, jestli jde o ekologický výrobek nebo ne. Dělat závěry jen ze zplodin produkovaných během provozu je dle mého mínění demagogické. A to pozor, nejsem žádnej ekolog.