citácia:
reakce na: Cagy, 15.07.2020 11:25 (Dobrý den, chtěl bych poradit ...)
Dobrý den, ohledně spolehlivosti rozhoduje zejména motorizace, ale je pravda, že můžou zlobit i další věci. Za mě bych hledal mezi těmito vozy:
1. VW Touran 2.0/1.6 TDI, kde možná jednou budete měnit vstřiky(to vlastně u každého dieslu
) ale jde o velmi slušné motory a hlavně jsou bytelné ostatní díly vozu. Automat DSG bohužel časem vyžaduje výměnu spojek a pak hlavně mechatroniky(30-35 tis.kč). Touran v manuálu je taková šedá myš, jenže nemá slabiny, v tom je jeho síla.
2. Ford S-MAX/Galaxy 2.0 TDCi, patrně nejlepší motorizace vůbec mezi dvoulitry. FAP filtr toho vydrží hodně, podvozek je dimenzovaný na velké nájezdy. Pozlobit můžou zámek pátých dveří a drobnosti v interiéru, jinak je to právem král středních MPV. Spolehlivý je i motor 2.2 TDCI, ale spotřeba bude nejméně o litr větší. Odměnou je tah lokomotivy, který drtí i Octávie RS v dieslu
Automat Powershift je od Getragu, umí vydržet dost, ale musí mít pravidelnou údržbu a na tu skoro každý v ČR kašle
Boužel nevím na kolik vyjde repas takové převodovky.
3. Opel Zafira C 2.0 CDTi má můj kamarád a soused, zatím se drží vše, měnil jen termostat. Kupodivu automat se také drží, což mě zaráží, protože mému kolegovi odešel ve stejném voze. Zafira nemá na šířku tolik místa jako S-MAX, mě se zdá i menší kufr. Celkově je to sympatický vůz, ale spíše pro dvě děti v druhé řadě, než tři.
Ohledně Picassa a bratříčka 5008 - osvědčený je dvoulitr 2.0 HDI. Podvozky jsou plavnější, zejména u Picassa, což může v limitních situacích vadit. Na forech Citroenu řeší docela často podvozkové díly, tak bych se tam více poptal. Další kamarád zase ve 150 000km musel měnit kompresor klimatizace. Za mě francouzi jsou fajn, ale bytelnosti výše uvedných vozů nedosahují. Snad tím nikoho neurazím. Jistota je za mě Touran, ale s jasnou servisní historií, rádo se totiž u něj přetáčejí km