citácia:
reakce na: Libin, 19.12.2021 21:47 (Zdravím,do budoucna hodlám zak ...)
Pokud trváte na LG, tak volte: 1) atmosferický motor, 2) bez přímého vstřiku, 3) ideálně takový, který je na spolování LPG nachystán již z výroby = má tvrzená ventilová sedla. Za další - nevěřte na fámy o "přimazávání ventilů" - je to placebo a v odborných materiálech bylo potvrzeno již 100x, že to skutečbně není řešení proti zaklepávání ventilových sedel. Na trhu je poměrně dost aut, která na LPG jous již připraveny z výroby: namátkou Dacia, některé Renaulty, Oply a pokud ěm paměť neklamě, i nějaký ten Fiat tuším byl. V naprosté větině však nesplňují kategorii MPV, snda s výjimkkou Dacie a Olpa (model si nepamatuji přesně, snad Mokka? tady však jen hádám, opravdu nevím přesný model). Obecná rada - hledejte motory, na které je kupa dílů, servisáci je znají a umí aorientujte se podle obecného ukazatele četnosti aut, která jezdí na LPG. Na LPG pojede vše, otázkou však je - jak to pojede. Druhá zásadní věc je výběr instalační a servisní firmy: LPG dnes "dokáže udělat" kde kdo, ale udělat to tak, aby to bylo bez problémů, již není tak časté. Pokud vám plynař bude tvrdit, že svítící kontrolka "check engine" nic není, že to je normální, uplaujte rychle pryč! je to fušer a vás čeká v brzké době GO motoru, nebo aspoň lav, protože motor s největší pravděpodobností bude spalovat chudou směs, čili na problém se sedly a ventily máte zaděláno. Naladit LPG je potřeba v dynamickém režimu, nalogovat hodnoty z noha snímačů a ty pakl správně vyhodnotit, aby vše fungovalo, jak má. Dále je potřba mít na paměti, že je nějaká životnost nádrže, roční interval STK a emisí, na LPG kupa aut neprojde právě paradoxně kvůli emsiím - což vám však každý zatají a bude tvrdit pravý opak! Pak čqstá výměna svíček, častá zkrácená výměna oleje, podzemní garáže atd. Zvažte, kolik najedete a jaká ej návratnost. Nový prměrný systém LPG na 4 válec je dnes cca 25-30tCZK, výpočet návratnosti je snadný. Pokud najdete do 15tkm/rok, nešel bych do toho, protože návratnost je témět v nedhlednu a problém s LPG potká každho, Koho ne, ať hodí kamenem. Píšu o tom záměrně, protože ještě před lety jsme u svého prvného Subaru (Legacy s motorem 2,0R 2xDOHC) chtrěl řešit LPG a po vyslechnutí argumentů opravdového fachmana, nikoliv fušera, na motory Subaru a obecně japonské motory, jsem od toho upustil. A dnes mám již 4. Subaru a nikdy jsme nepocítil nutnost přestavby na LPG. Ono stačí jen kalkulovat, přizpůsobit jízdní režim a apk zjistíme, že pokdu jezdím na delší trasy za nějakých 6,5/100 benzínu s 17metráků vážícím Outbackem a trvalým pohonem všech kol, nemá cenu si zadělávat na bezesné noci. K výběru uta - já osobně bych NIKDY auto s LPG v nějakém bazaru nekoupil. Nevím totiž, v jakém stavu je motor - zejména tedy hlavy, sedal, systém LPG, nádrž, atd...Když LPG, tak zásadně bu´d fungl nové již z výroby a nebo méje, které si enchám přestavět, kdybych to potřeboval. Sedněte, vemte kalkulačku a počítejte a pak si řekněte, zdali s evám to vrátí. Mně osobně při nájezdu 15-18tkm za roks e to nevrátí nikdy. nesmíte vidět jen ten rozdíl v ceněn plaiv /dnes LPG průměr cca 16,5-17,5 vs. 36,5-37,5), ale i věci kolem. A peníze nejosu všechno. Auto v servisu, nemožnost parkovat všude, revize, STK, servisní náklady jasně vyšší proti benzínu, to vše musíte vidět. A ze své praxe, ky mi rukama v mém životě prošlo, počítám-li dobře, již 29 aut, vím, že i s benzínem lze jezdit relativně levně ještě stále i dnes, byť LPG je cenově lákavější, o tom žádná. Ale já mám rád klidné spaní, okamžitě ve dne v noci mobilní auto a to mi za těch pár tisícovek ročně rozhodně stojí. POkud půjdte ro auto na LG, asi bych s evyhnul obecně všem japoncům. Ano, i v kounitě Subaru máme kupy auta na LG, která mají na hrbu přes 300tkm na LPG, ale co za tím stojí, vám už každý nepoví. Jistota s LPG je snad u starých motorů z litiny a ty dnes už skoro nejsou. A nebo nové... je to vaše volba a vaše peníze. Ale musíte to vidět i z té druhé strany. PS: nedávno jsme vybíral nové auto a než jsme vybral nový Outbacj, byl jsme Xkrát otstovat Mitsubishi Ouotlander s motorme 2,0i MOVEC 110kW a pohonem buď FWD a nebo AWD. S FWD není vůbec problém jezdit do 7/100, to lez zcela v klidu a s přehledem, 4x4 je asi o litr víc. Auto jaká stodola. To je volba ro ty, co by chtěli velké, kvaltiní a úsporrné auto, navíc proěřenbé v X generacích a vysoce odolné a spolehlivé. ASX už takový hit není, i když patří k tomu lepšímu. Jen ten LPG do nj není to pravé ořechové, čímž neříkám, že to nejde, ale je tu stále to ale.