Corlis napísal:
Jirka_78 napísal:
Dobrý den, děkuji za odpovědi . Máte pravdu, že S-Max s motorem 2,3litru se shání velice špatně. Přesto že se chci dieslu vyhnout, pokud bych nakonec uvažoval o tom Peugeotu 5008, který motor zvolit ? Předpokládám že by měl být lepší 2.0HDi, už proto že se k němu montuje klasická automatická převodovka -hydrodynamický měnič. Co jsem se dočetl tak do 1,6HDi s dává dvou spojka ? Máte někdo praktickou zkušenost s motorem 2,0HDi, co se kazí, a na co si dát při koupi pozor ? Pro Peugeot u mě hovoří cena, v ceně do 300tis koupím s maxe 2,3 z roku 2008, peugeota 2011-2012 a 4 roky rozdíl mi už přijde dost . Předem dík za každou radu. Jirka
Citroenak a Pepe mají tuším nájezdy s dvoulitry hdi, snad sem zavítají. Nebál bych se toho, tyto motory jsou kvalitní, jen bych si vyzkoušel jízdu s automatem, někde jsem četl, že jezdí hodně eko a řadí fofrem dolů tak, že to pak v kabině vibruje....
Tak moje zkušenosti s 5008... Půjčenou jsem měl syrovou předváděčku s 2,0 HDI 110kW a manuálem, najeto 300 km, na víkend. Vedoucí prodeje se musel opřít o zeď, když jsem mu jí po víkendu vracel s nájezdem 1.400 km
. Spotřeba slušných 6,1 l/100km - na dálnici jsem to nešetřil, po okreskách jezdila zas plně naložená. Řídila se nádherně (na takovou krabici), všude plno místa (kromě prostoru nohou řidiče a spolujezdce, ale je to o zvyku), prostě opravdu rodinný auto. Jelikož se ale očekával prakticky celotýdenní pohyb po městě s víkendovými výlety, do zakoupeného jsem zvolil 1,6 THP 115kW. Za 2 roky ( a 35tkm) se řešil jen hydraulický napínák (chrastil řetěz). Od určitého data by to mělo být vyřešeno, nezjišťoval jsem. Pro sichr jsem koupil Optiway servis, který kryje komplet náklady na servis na 5 let. Poté plánuju prodej, takže se mi další patálie netýkají. Ano, pověst mi při prodeji nepomůže
. Takže při nákupu ojetiny bych určitě volil spíš HDi - tam je Pežot paradoxně pevnější v kramflecích oproti benzínu už drahně let. Jak s automatem nevím, to je už otázka pro někoho jiného.