0
späť
 

diskuze k tématu: Ojetý Ford Mondeo III – jaký motor pro tažení karavanu?

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
BMW528i
počet príspevkov372
dátum registrácie07.01.2013
Utorok 07.10.2014 11:10, mondeo na tahání
Pokud se Vám líbí tak si ho kupte, ale jestli za ním chcete něco tahat, tak bych volil jiné auto.
Hlavně bych se velkým obloukem vyhnul naftě. Pod vlekem nejede, žere a ještě se ničí dvouhmota.
Ideální je benzín 6 -8 válec od 2,5l nahoru. bmw 528i jede s 2t vlekem za 11l bmw 525tds jede se stejným vlekem za 10 ale jedete pomaleji. úspora 0 horší jízda a drahé opavy.... jinak na tahání vleku je super Mercedes ML v benzínu. o vleku ani nevíte. benzín se dá kombinovat s LPG a jezdíte levněji jak s naftou
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 07.10.2014 13:45, A zase ty výkony a momenty
Pane redaktore, uvědomte si, že točivý moment a výkon je dvojí představení jedné veličiny, takže pokud chcete autem něco tahat, musíte mít k dispozici výkon. 66kW turbo nafta sice dosahuje momentu 250 Nm, zatímco 100 kW atmo benzín vrcholí obvykle těsně pod 200 Nm, avšak tahání vleku s tak slabým motorem bude torura.
Co jsem tím chtěl říct..., ....že těch 420 Nm se odvíjí právě od toho vysokého výkonu, kterého je pro tahání těžkého vleku zapotřebí, a to z několika důvodů. Hlavní není nějaká schopnost akcelerace, ale navržení celé přenosové soustavy na trvalý přenos velkého výkonu a rovněž dispozice brzd koně zkrotit, i když takový přívěs bude jistě brzděný.
reagovať
Mati
počet príspevkov13
dátum registrácie09.12.2008
Utorok 07.10.2014 15:50, Mondeo a 2t...nesmysl
Jak koukám do katalogu, tak Mondeoo III 2,2 TDCi má na kouli 1,8t
Je taky nesmysl zapřáhnout za auto, který má 1,6t pohotovostní hmotnost 2t vozejk........

Můj P307 má pohotovostní hmotnost 1,4t na kouli sice 1,5t ale tahám "jen" 1,3t karavan
a je to ažaž, i když mám v autě ESP i stabilizátor na karavanu.........
nejde o výkon, ale o stabilitu v zatáčkách, při bočním větru, když míjím autobus/kamion a
taky o brždění.

Martin
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Utorok 07.10.2014 21:42, RE: A zase ty výkony a momenty
David V napísal:
Pane redaktore, uvědomte si, že točivý moment a výkon je dvojí představení jedné veličiny, takže pokud chcete autem něco tahat, musíte mít k dispozici výkon. 66kW turbo nafta sice dosahuje momentu 250 Nm, zatímco 100 kW atmo benzín vrcholí obvykle těsně pod 200 Nm, avšak tahání vleku s tak slabým motorem bude torura. Co jsem tím chtěl říct..., ....že těch 420 Nm se odvíjí právě od toho vysokého výkonu, kterého je pro tahání těžkého vleku zapotřebí, a to z několika důvodů. Hlavní není nějaká schopnost akcelerace, ale navržení celé přenosové soustavy na trvalý přenos velkého výkonu a rovněž dispozice brzd koně zkrotit, i když takový přívěs bude jistě brzděný.


JJ, takový traktor John Deere má taky drtivý krouťák při 80 kW :) Holt má úměrně tomu nižší otáčky. Diesly mají obecně delší převody, takže krouťák na kolech už není až tak drtivý ve srovnání s benzíny, které mají převody kratší.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Streda 08.10.2014 19:40, pár nesmyslů
Zaprvé - ty Mondea 2.2 TDCI co jsou kolem 100 tisíc, to je 2. generace označovaná Mk3. Mk4 s motorem 2.2 diesel seženete tak kolem 200 tisíc. Odhlédnu od toho, že diesly v Mk4 mají s těmi problémovými z Mk3 společný jen název, staré byly vlastní vývoj od Fordu a nové jsou převzaté od PSA. 1,8 TDCi je jediná bez DPF filtru, 2.0 i 2.2 ho mají vždy.

Co se týče hmotností - s přihlédnutím k maximální hmotnosti vozidla a celkové soupravy by 1.8 mohla táhnout max 1.6 tuny, 2.0 s automatem max 2 tuny, s manuálem ale jen 1.8 tuny. Jak je to s 2.2 nevím, můj starý prospekt o něm ještě nevěděl. Oba menší diesly mají krouťák 320 Nm, já myslím, že ten dvoulitr by mohl taky stačit.

A k těm benzínům - je tu jeden - 2.5T 162 kW, který může táhnout 1.8 tuny a krouťák má 320 Nm jako ty diesly, ovšem spotřeba bude jinde.
reagovať
cestovatel3000
počet príspevkov1
dátum registrácie06.07.2015
Pondelok 06.07.2015 19:14, Ford Mondeo - benzín 2.5 T
Motor 2.5T s manuálem má na tažení přívěsu výjimku na 2.000 kg do 8% stoupání. Při tahání spotřeba cca 13 l/100km. Výkon zcela v pohodě, 130 km/h není problém i s vlekem
reagovať
radek.slivaFB
počet príspevkov181
dátum registrácie16.03.2013
Utorok 07.07.2015 12:10, 2.2tdci
Mam mondeo 2.2 Tdci 129kw ve velkem technicaku mam brzdeny vlek 2.0t. kroutak je 400 Nm. Prevody jsou opravdu dlouhe 6tku davam ve 100 . Jestli ten vlek nebo karavan nebude tahat kazdy den tak by to dvouhmota mohla prezit kdyz bude rozumne slapat na plyn ty..ony ty dvouhmoty vydrzi tech 200 tk realnych takze proste nekoupit nejakou vrazdu a radsi si priplatit a ozelet tech 500 za cebia certifikat...vykon je dostacujici urcite....problem vidim v brzdach ty mi prijdou opravdu slabe...mam brzdy zimmerman a strasne rychle se prehrivaji (origo motocraft jeste horsi)uz mi parkrat i palub pocitac zahlasil ze brzdy hori :D (samozrejme pri ostrejsi jizde) jsou tam 302 mm kotouce na predku.... 2.5t ma 316 myslim
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Streda 08.07.2015 11:35, RE: 2.2tdci
radek.slivaFB napísal:
Mam mondeo 2.2 Tdci 129kw ve velkem technicaku mam brzdeny vlek 2.0t. kroutak je 400 Nm. Prevody jsou opravdu dlouhe 6tku davam ve 100 . Jestli ten vlek nebo karavan nebude tahat kazdy den tak by to dvouhmota mohla prezit kdyz bude rozumne slapat na plyn ty..ony ty dvouhmoty vydrzi tech 200 tk realnych takze proste nekoupit nejakou vrazdu a radsi si priplatit a ozelet tech 500 za cebia certifikat...vykon je dostacujici urcite....problem vidim v brzdach ty mi prijdou opravdu slabe...mam brzdy zimmerman a strasne rychle se prehrivaji (origo motocraft jeste horsi)uz mi parkrat i palub pocitac zahlasil ze brzdy hori :D (samozrejme pri ostrejsi jizde) jsou tam 302 mm kotouce na predku.... 2.5t ma 316 myslim


Dobrý den, ohodnoťte prosím vaše auto blíže a podělte se se svými zkušenostmi http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.