Když neřešíš spotřebu, tak je jediná možná volba: 2,0EB 176kW
No a když se na to podívám z pohledu přechodu nafta-->benzín, je jasné, že žádný - ani kdyby mělo 500 koní- benzínový auto nepojede pocitově tak, jako 150k nafta. Vono se benzínu vocpo moc nechce, to je to. Vono se to chce podívat, ajký je průběh výkonu potažmo k.m a vše bude jasné. A won ten výkon tam je a dokonce je o hodně větší, než má ta 96+kW TDCI, jenže leží asi o 3000rpm výš. A wo tom to je. Kdy už tohle lidi pochopí...Atmosferický benzín prostě v nízkých otáčkách, na které jsi zvyklej, nikdy nepojede, nemůže, protože tam má výkon asi jako Jawa 21 Pionýr
Jinak motory EB nijak přehnaně na nic zásadního netrpí, ani 1,6 ani 2,0. 2,0i je koncepčně starej motor asi 2 dekády, je vychytanej, ale dnes už přeci jen doba pokročila. I tak ale je to stále slušněj atmosferickej motor, který jede a ani moc nežere.
Jinak Ford a splehlivost moc dohromady nejde. Ne, že by se jednalo o nějaký fatální potíže, ajko u koncernu třebas, ale 100x nic umořilo osla. Drobnosti jsou furt, zejména elektrika-zámky, infotainment, různý kontrolky bůhvíčeho... Občas bez příčiny,. ale starosti to udělá.
Jako kuriozitu uvedu potíže, co měl známý se zámky: má 1,6EB a nešly mu zavřít PP dveře. Ostatní šly, jen tyto ne. Na 10 pokusů se 1x zamkly. Za to, když se zamkly, nešly otevříta to kupodivu ani zevnitř klikou
Manželka musela lézt přes středový tunel a řidičovy dveře. Z toho to začalo fungovat normálmně a asi 2 měsíce byl klid. Kamarád to přičítal mytí auta a zateklé vodě. Přestal tedy auto mýt a problém nenastal. Stačilo ale zapršet a ejhle
Už to tu bylo zas. Nakonec skončil v servisu, kde nezjistili jako obvykle nic, ale stačili mu vyměnit nějakou řídící jednotku a za docela balík peněz. Trvalo půl roku a problém byl zpátky. Reklamce se samosebou neuznala, protože teĎ se musel měnit zámek. No a po výměně zám,u je dva roky pokoj. Vskutku zajímavá story.
Jinak ke spotzřebě, kamarád má HB, nikoliv kombi a po městě jezdí za 9, mimo město 6,5-7. Dolívá asi 1 l oleje na 10tkm.