0
späť
 

diskuze k tématu: Jaký benzínový motor do Mondea r.v. 2011?

kategórie zaradenia témy: poradna, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 21.11.2015 13:38, Jaký benzínový motor do Mondea r.v. 2011?
Dobrý den, v lednu plánuji koupit Ford Mondeo kombi 2011-2012, mám na to vyhrazeno 300 000 Kč. Naftu v žádném případě nechci, celou dobu jsem uvažoval o 2.0i, na kterém všichni znalci i servisáci chválí super spolehlivost, což je moje priorita. Nicméně, momentálně mám Mondeo TDCi 96kW a když jsem si byl zmíněný Duratec 2.0 projet, přišel mi příšerně, ale opravdu příšerně líný. Projel jsem si tedy i verzi s motorem 1.6 ecoBoost a dynamika a krouťák je díky turba mnohem lepší a podobnější naftě. U těchto mladých motorů se ale velice obávám spolehlivosti, jak kvůli turba tak kvůli přímého vstřikování paliva. Dne 22.2.2013 jste na Vašich stránkách publikovali o Mondeu článek, ve kterém jste motory ecoBoost doporučovali, nicméně na konci článku stála věta \"Pro jejich mládí je hodnocení spolehlivosti zatím otevřené\". Od té doby uběhlo 2,5 roku. Otázka tedy zní: Jak jsou na tom dnes motory ecoBoost se spolehlivostí oproti staré dobré atmosféře, bez moderní technologie?
Ještě jedna důležitá poznámka: Spotřebu neřeším vůbec, nejhlavnější je spolehlivost a nízké náklady na servis (resp. co nejmíň návštěv v servise). Dynamika je na druhém místě. Předem moc děkuji za názor, Vaše poradna je skvělá.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1248
dátum registrácie08.09.2009
Sobota 21.11.2015 17:42, Jaký motor?
Když neřešíš spotřebu, tak je jediná možná volba: 2,0EB 176kW
No a když se na to podívám z pohledu přechodu nafta-->benzín, je jasné, že žádný - ani kdyby mělo 500 koní- benzínový auto nepojede pocitově tak, jako 150k nafta. Vono se benzínu vocpo moc nechce, to je to. Vono se to chce podívat, ajký je průběh výkonu potažmo k.m a vše bude jasné. A won ten výkon tam je a dokonce je o hodně větší, než má ta 96+kW TDCI, jenže leží asi o 3000rpm výš. A wo tom to je. Kdy už tohle lidi pochopí...Atmosferický benzín prostě v nízkých otáčkách, na které jsi zvyklej, nikdy nepojede, nemůže, protože tam má výkon asi jako Jawa 21 Pionýr

Jinak motory EB nijak přehnaně na nic zásadního netrpí, ani 1,6 ani 2,0. 2,0i je koncepčně starej motor asi 2 dekády, je vychytanej, ale dnes už přeci jen doba pokročila. I tak ale je to stále slušněj atmosferickej motor, který jede a ani moc nežere.

Jinak Ford a splehlivost moc dohromady nejde. Ne, že by se jednalo o nějaký fatální potíže, ajko u koncernu třebas, ale 100x nic umořilo osla. Drobnosti jsou furt, zejména elektrika-zámky, infotainment, různý kontrolky bůhvíčeho... Občas bez příčiny,. ale starosti to udělá.

Jako kuriozitu uvedu potíže, co měl známý se zámky: má 1,6EB a nešly mu zavřít PP dveře. Ostatní šly, jen tyto ne. Na 10 pokusů se 1x zamkly. Za to, když se zamkly, nešly otevříta to kupodivu ani zevnitř klikou Manželka musela lézt přes středový tunel a řidičovy dveře. Z toho to začalo fungovat normálmně a asi 2 měsíce byl klid. Kamarád to přičítal mytí auta a zateklé vodě. Přestal tedy auto mýt a problém nenastal. Stačilo ale zapršet a ejhle Už to tu bylo zas. Nakonec skončil v servisu, kde nezjistili jako obvykle nic, ale stačili mu vyměnit nějakou řídící jednotku a za docela balík peněz. Trvalo půl roku a problém byl zpátky. Reklamce se samosebou neuznala, protože teĎ se musel měnit zámek. No a po výměně zám,u je dva roky pokoj. Vskutku zajímavá story.
Jinak ke spotzřebě, kamarád má HB, nikoliv kombi a po městě jezdí za 9, mimo město 6,5-7. Dolívá asi 1 l oleje na 10tkm.
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Nedela 22.11.2015 10:16, RE: Jaký motor?
Zdeny60 napísal:
No a když se na to podívám z pohledu přechodu nafta-->benzín, je jasné, že žádný - ani kdyby mělo 500 koní- benzínový auto nepojede pocitově tak, jako 150k nafta. Vono se benzínu vocpo moc nechce, to je to.


To myslíš vážně? zažil jsi někdy, jaký má krouťák třeba šestilitrovým dvanáctiválec? Tomu se žádná nafta nikdy nemůže rovnat. když jsem kupoval 335i, měl jsem možnost projet tehdy fungl novou M550D,
jednu z prvních v republice. Po bezprostředním přesednutí to bylo totální zklamání...

reagovať
PavelKeprt
počet príspevkov121
dátum registrácie28.10.2015
Nedela 22.11.2015 10:39, benzín nebo BENZÍN?!!
Tak hlavně se tady teď nezačněte hádat, co je lepší, jestli nafta, nebo benzín. Takových diskuzí už bylo 1 000 000. Dotaz zní jasně, "benzín nebo BENZÍN?"

Spolehlivost Fordu jako takového mi příjde naprosto průměrná, řešit nějaké nefungující zámky apod. a přisuzovat to konkrétní značce se mi zdá absurdní. Tu samou storku znám od majitelů VW, Škoda, francouzů ... je to úplně jedno. Předchozí auto jsem měl Toyotu Avensis, která má oproti Mondeu pověst velmi spolehlivého auta, a náklady na servis byly plus mínus to samé.

Ford se mi prostě líbí vzhledově, je největší ve své třídě, což je pro mě hodne podstatná vlastnost, a skvěle se mi v něm jezdí. Poměr cena/výkon je taky OK, takže nemám důvod měnit.

Co se týče motoru 2.0i, to že je 2 dekády starý nemusí být nutně na škodu. Mám dojem, že Mazda ten stejný motor stálé dává do fungl nových modelů, takže je to spíše známka dlouhodobé kvality.

Ten dvoulitr ecoBoost je raketa, ale cenově už je trochu nad můj rámec možností.

Volba nakonec bude muset padnout mezi 1.6 ecoBoost a 2.0 Duratec.
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Nedela 22.11.2015 15:40, RE: benzín nebo BENZÍN?!!
PavelKeprt napísal:
Tak hlavně se tady teď nezačněte hádat, co je lepší, jestli nafta, nebo benzín. Takových diskuzí už bylo 1 000 000. Dotaz zní jasně, "benzín nebo BENZÍN?" Spolehlivost Fordu jako takového mi příjde naprosto průměrná, řešit nějaké nefungující zámky apod. a přisuzovat to konkrétní značce se mi zdá absurdní. Tu samou storku znám od majitelů VW, Škoda, francouzů ... je to úplně jedno. Předchozí auto jsem měl Toyotu Avensis, která má oproti Mondeu pověst velmi spolehlivého auta, a náklady na servis byly plus mínus to samé. Ford se mi prostě líbí vzhledově, je největší ve své třídě, což je pro mě hodne podstatná vlastnost, a skvěle se mi v něm jezdí. Poměr cena/výkon je taky OK, takže nemám důvod měnit. Co se týče motoru 2.0i, to že je 2 dekády starý nemusí být nutně na škodu. Mám dojem, že Mazda ten stejný motor stálé dává do fungl nových modelů, takže je to spíše známka dlouhodobé kvality. Ten dvoulitr ecoBoost je raketa, ale cenově už je trochu nad můj rámec možností. Volba nakonec bude muset padnout mezi 1.6 ecoBoost a 2.0 Duratec.


Nepřu se jestli nafta nebo benzín. Chceš šetřit, kup naftu. Ale tvrdit, že jakákoliv nafta pojede pocitově líp, než 500koňový benzín

reagovať
PavelKeprt
počet príspevkov121
dátum registrácie28.10.2015
Štvrtok 03.12.2015 14:28, alternativa - Volvo?
Jeste mě teď tak napadlo jako alternativa Volvo V70 s motorem 2.0 T. Nemáte někdo dlouhodobé zkušenosti s tímto motorem? Jak je na tom se spolehlivostí a servisními náklady?
reagovať
Marek - TipCars.com
počet príspevkov52
dátum registrácie03.11.2015
Pondelok 07.12.2015 01:17, re:
Dobrý den. U motorů EB nebyly dosud zaznamenány žádné vážné problémy. Atmosférický dvoulitr lze označit jako sázku na jistotu - pří správném údržbě a zacházení je velmi spolehlivý. Pokud vám jde primárně o spolehlivost, bude lepší volbou. Jestli chcete spíše dynamické svezení, volte 1.6 nebo 2.0 EB.
reagovať
PavelKeprt
počet príspevkov121
dátum registrácie28.10.2015
Pondelok 07.12.2015 11:04, díky za radu
Díky za odpověď. Nakonec jsem se rozhodl pro tu atmosférickou verzi, protože jsem si říkal, že je teď možná poslední šance podobný motor v zánovním autě koupit. Za 8 let, až budu kupovat další auto (tzn. rok 2024), tak to bude rok výroby plus mínus 2020 a to už budou asi JEN turbomotory, takže si jich pak ještě užiju dost.
reagovať
radek.slivaFB
počet príspevkov181
dátum registrácie16.03.2013
Pondelok 07.12.2015 13:35, mondeo focus
Další možností je poslední model focusu...sam mam mondeo mk4 2.2 tdci a zkousel jsem novy focus 1.5 ecoboost a 1.0 ecoboost ve fieste 74 kw nebo kolik tam je....nicmene bylo to velice dobre auto prislo mi to lepe odhlucnene nez moje mondeo a pohodli tam bylo stejne....samozrejme je mensi to je jasne ale 1.0 ecoboost 92 kw jede lepe jak 2.0i v mondeu podle me aspon...takze jesli neni lepsi pridat 50 000 a koupit focus ktery ma najeto do 10Tkm se zarukou. Berte to jenom ja dalsi moznost ke zvazeni
reagovať
PavelKeprt
počet príspevkov121
dátum registrácie28.10.2015
Pondelok 07.12.2015 15:23, mondeo vs. focus
Díky za tip. Nového Focusa jsem zvažoval hodně. Dokonce jsem byl v autosalonu na testovací jízdu (s tou 1.5 ecoBoost). Ale neoslovil mě. Jednak prostor - je to fakt mnohem menší a já jsem zvyklý už 9 let na střední třídu (Omega, Avensis, Mondeo) - a jednak se mi (ani ženě) vzhledově nelíbí. Že 1.0 ecoBoost ve Fiestě jede lépe, než 2.0i v Mondeu, není žádné překvapení - vždyť je tam rozdíl hmotnosti asi 500 kg při skoro totožném krouťáku
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 08.12.2015 08:37, RE: mondeo vs. focus
PavelKeprt napísal:
Díky za tip. Nového Focusa jsem zvažoval hodně. Dokonce jsem byl v autosalonu na testovací jízdu (s tou 1.5 ecoBoost). Ale neoslovil mě. Jednak prostor - je to fakt mnohem menší a já jsem zvyklý už 9 let na střední třídu (Omega, Avensis, Mondeo) - a jednak se mi (ani ženě) vzhledově nelíbí. Že 1.0 ecoBoost ve Fiestě jede lépe, než 2.0i v Mondeu, není žádné překvapení - vždyť je tam rozdíl hmotnosti asi 500 kg při skoro totožném krouťáku


Otcovi naťukli zezadu Mondeo Mk.III a na týden dostal dok starého Focuse a byť litrový ecoboost jel pocitově agilněji něž jeho atmo nejslabší 1.8i, strašně rád se vrátil do starého Mondea. Mělo to 2 hlavní důvody:
1.) prostornost
2.) nekomunikativnost řízení - vůbec necítil ve volantu dění pod koly
Říkal, že si předtím říkal, že to pomalu vymění a je teď na chvíli vyléčen.

Jinak rozhodnutí naprosto chápu.
reagovať
radek.slivaFB
počet príspevkov181
dátum registrácie16.03.2013
Utorok 08.12.2015 12:57, RE: mondeo vs. focus
David V napísal:
PavelKeprt napísal:
Díky za tip. Nového Focusa jsem zvažoval hodně. Dokonce jsem byl v autosalonu na testovací jízdu (s tou 1.5 ecoBoost). Ale neoslovil mě. Jednak prostor - je to fakt mnohem menší a já jsem zvyklý už 9 let na střední třídu (Omega, Avensis, Mondeo) - a jednak se mi (ani ženě) vzhledově nelíbí. Že 1.0 ecoBoost ve Fiestě jede lépe, než 2.0i v Mondeu, není žádné překvapení - vždyť je tam rozdíl hmotnosti asi 500 kg při skoro totožném krouťáku
Otcovi naťukli zezadu Mondeo Mk.III a na týden dostal dok starého Focuse a byť litrový ecoboost jel pocitově agilněji něž jeho atmo nejslabší 1.8i, strašně rád se vrátil do starého Mondea. Mělo to 2 hlavní důvody:1.) prostornost2.) nekomunikativnost řízení - vůbec necítil ve volantu dění pod kolyŘíkal, že si předtím říkal, že to pomalu vymění a je teď na chvíli vyléčen.Jinak rozhodnutí naprosto chápu.



S tou odezvou ve volantu to mas pravdu...je to des bes...chapu kdyby to bylo ja nevim u citrona kia atd ale focus ? potom jsem ridil novou octavii a tam to bylo uplne v poradku nechapu ze tohle focusu udelali a nezvladli komunikativni rizeni
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.