soloacasa napísal:
Měl jsem už 3 dieselová služební Mondea Mk III (66, 85 a 96kW), všechny pravidelně servisované a vždy koupené jako nové. Co se týká komfortu a pohodlí, tak asi těžko najde konkurenci ve své kategorii jak cenové tak v porovnání stáří. Můj roční nájez byl cca 50tkm, z toho 80% po dálnici, tím mi i motory vydržely víc než bylo obvyklé. Tím bych ale chválení skončil. Pokud auto jezdí, je skvělé, ale jakmile nastane nějaká závada, oprava (pokud na ni "odborníci!" ve Fordu vůbec přijdou) vám pořádně provětrá peněženku. Počítejte vstřky, čerpadla paliva, servo, spojka a dvouhmotnostní setvačník, turbodmychadla, u každého výměna řídící jednotky po cca 130tkm - vše v řádu desetitisíců. Má výhoda byla, že jsem nemusel nic platit, nicméně jsem ty faktury viděl. S každou elektronickou prkotinou musíte do origo servisu, a ten je oproti ostatním o dost dražší. Já pro osobní potřebu bych si to určitě nekoupil. A že nerezne? Koukal se autor článku vůbec pod auto? Prahy, spodní části dveří, podvozek, střecha, kapota... To vše po 6ti letech provozu více či méně zasaženo korozí. Takhle nevypadá ani moje rodinná Zafira
. Příspěvek si přeberte jak chcete, já to mám podložené 11ti lety jízdy v těchto vozech.
Vstřiky, čerpadlo, dvouhmota, turbo atd. jsou zřejmě nějaké forďácké speciality, které ostatní značky ve svých dieselech nepoužívají. Tvl ty jsi vocas, ford má ty díly ještě jedny z těch levnějších a určitě neodcházejí častěji než u jiných aut. S elektronikou do značkového servisu? Možná když je auto v záruce, jinak tě nikdo nenutí nikam jezdit. Odborníci ve fordu budou stejní odborníci jako jinde.
S korozí souhlas, to ford vojebal, ale jinak píšete naprosté nesmysly.