0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo III – hodí se k tažení těžkého přívěsu?

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
*autofans*
počet príspevkov159
dátum registrácie21.11.2008
Piatok 13.12.2013 15:32, Hmotnosti
Po zkušenostech s taháním karavanu o podobné celková hmotnosti jako je pohotovostní hmotnost tažného auta tuto kombinaci moc nedoporučuji. I když nejvýkonnějsí motorizace mondea toto teoreticky a legislativně umožňuje tak to nebude moc příjemné svezení obzvláště po českých (myšleno rozbitých) cestách kde přívěs bude na každé nerovnosti cloumat s autem. Pro 2 t přívěs bych volil něco s větší stabilitou a hmotností jako je T5, Viano, Sharan nebo nějaké větší SUV/OFFROAD a raději auto s kratším zadním převisem než obrkombi. Pozor také na legislativní lapálie - souprava se lehce dostane nad 3,5t celkové hmotnosti takže ve všech případech je třeba mít min. sk. B+E.
reagovať
BMW528i
počet príspevkov372
dátum registrácie07.01.2013
Piatok 13.12.2013 18:28, benzín 6válec
zdravím,
tahám někdy přívěs kolem 2t a používám na to BMW 528i z roku 98, je to R6 motor 142kw 280Nm a není problém jet s vlekem přes 100km/h a spotřeba je při tom 12l (kamarád tahá za stejným autem v dieslu a spotřeba je stejná), jediné co trpí je spojka ale výměna stála 5500kč i s prací, vydrží cca 100tkm (asi třetinu co normálně), jinak u benzínu je menší riziko zničení dvouhmotového setrvačníku než u dieslu, protože není tolik namáhaný točivým momentem a je stejně dimenzovaný jako u dieslu. na tahání bych určitě zavrhnul automat, tomu to neprospívá. Jakýkoliv motor je lepší více vytáčet při tažení těžkého přívěsu, je mín namáhaný na moment.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Sobota 14.12.2013 11:01, SUV
Dodal bych, že ideální na tahání přívěsu je Kia Sorento. Ne ta nová, ale ta předchozí verze. Rodiče mají nejsilnější naftu, 125 kW, je to myslím 2,5 Crdi. Má rámový podvozek, na kouli má psáno 3,5 tuny a celkově je spolehlivá (tento model zrovna velmi).
reagovať
Ne321
počet príspevkov196
dátum registrácie02.07.2013
Sobota 14.12.2013 21:53, RE: benzín 6válec
BMW528i napísal:
zdravím, tahám někdy přívěs kolem 2t a používám na to BMW 528i z roku 98, je to R6 motor 142kw 280Nm a není problém jet s vlekem přes 100km/h a spotřeba je při tom 12l (kamarád tahá za stejným autem v dieslu a spotřeba je stejná), jediné co trpí je spojka ale výměna stála 5500kč i s prací, vydrží cca 100tkm (asi třetinu co normálně), jinak u benzínu je menší riziko zničení dvouhmotového setrvačníku než u dieslu, protože není tolik namáhaný točivým momentem a je stejně dimenzovaný jako u dieslu. na tahání bych určitě zavrhnul automat, tomu to neprospívá. Jakýkoliv motor je lepší více vytáčet při tažení těžkého přívěsu, je mín namáhaný na moment.


On taky petkovy baworak E39 bylo jedno z mala beznych neSUV aut, ktere melo napsany v papirech 2 tunovy brzdeny prives. U toho Mondea jsem si dost jist, ze to legislativne nepujde.
reagovať
eTeflon
počet príspevkov173
dátum registrácie04.11.2008
Sobota 14.12.2013 22:48, Novější vs. starší
Tahám vlek s autama a jezdil jsem s Mercedes-Benz 208D, ale výkon nedostačoval. Pokud Vám nevadí starší auto, tak třeba Transportera T4 2.5TDi, Audi 100/A6 2,5TDi 103kW, Mercedes-Benz 124 300TD, nebo některé z podobně až neuvěřitelně spolehlivých aut. U nových aut je problém, že se prostě šetří a když budete tahat těžký vlek, tak auto za pár let zničíte Jinak tahali jsme T5kou a po těch příšerných problémech jsme se vrátili k Audi A6 2,5TDi 10kW 6Q 1996, robůstní, nezničitelné... jediný problém, že je staré a je problém sehnat pěkný nezničený kus, který nebude mít 1.000.000km. Ale Mondeo bych 100% nebral!!
reagovať
xtrox
počet príspevkov233
dátum registrácie01.11.2012
Pondelok 16.12.2013 00:15, ...
budete-li tahat přívěs párkrát do roka, pak (dosahuje-li daná verze možnosti 2t přívěsu...nejsem si jistý, zda nějaká benzínová verze může) ano.
budete-li tahat častěji, je lepší mít auto předimenzované. zvlášť pokud jsou konstrukčně z posledních let.

zbytek - poměr hmotnosti vozů, zadní převis, pár vhodnějších aut, řidičák b+e bylo napsáno
reagovať
roth21cz
počet príspevkov12
dátum registrácie06.02.2010
Pondelok 16.12.2013 17:30, RE: ...
xtrox napísal:
budete-li tahat přívěs párkrát do roka, pak (dosahuje-li daná verze možnosti 2t přívěsu...nejsem si jistý, zda nějaká benzínová verze může) ano. budete-li tahat častěji, je lepší mít auto předimenzované. zvlášť pokud jsou konstrukčně z posledních let. zbytek - poměr hmotnosti vozů, zadní převis, pár vhodnějších aut, řidičák b+e bylo napsáno


hmm, mám Mondeo MKIII, 2.5 litr benzín, V6, auto silné dost, jede rychle, jede dobře, ale na přívěs to opravdu není, ani párkrát do roka. Pravda nezkoumal jsem papíry co je kde povoleno, prostě zahákl a jel, ale jelo útrpně a těžce, tento vůz na to není konstruován, je to příjemný dálniční koráb, ne tahač, v tomto směru bohužel.

btw. na fotce je 4. generace ne 3. která je v dotazu - ale nechci být hnidopich )

reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Streda 18.12.2013 14:12, RE: ... generace
roth21cz napísal:
btw. na fotce je 4. generace ne 3. která je v dotazu - ale nechci být hnidopich )


No v tom označování generací je trochu nepořádek, správně to na fotce je 3. generace označovaná Mk.4. Mondeo označované jako Mk. 2 je jen velmi výrazný facelift, který se dotkl většiny plechů, ale nikoli konstrukce jako celku. Takže to, co se označuje jako Mk. 3 je ve skutečnosti teprve druhá generace. A i podle toho dotazu - známí si užili s diesly v předchozí generaci - je pravděpodobné, že myslí TDCI v Mk. 3 a ptá se na Mk. 4.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Piatok 20.12.2013 01:01, Odpověď
To jsou zase informace, cituji "V mondeu druhé generace to byla s diesely TDCi doslova tragédie, o tom žádná. Postupně se ale situace zlepšovala a troufám si tvrdit, že diesely ve třetí generaci jsou už velmi spolehlivé." Ve třetí generaci je to úplně jiná konstrukce pocházející od PSA.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Utorok 24.12.2013 12:21, RE: ... generace
Koloss napísal:
roth21cz napísal:
btw. na fotce je 4. generace ne 3. která je v dotazu - ale nechci být hnidopich :-))
No v tom označování generací je trochu nepořádek, správně to na fotce je 3. generace označovaná Mk.4. Mondeo označované jako Mk. 2 je jen velmi výrazný facelift, který se dotkl většiny plechů, ale nikoli konstrukce jako celku. Takže to, co se označuje jako Mk. 3 je ve skutečnosti teprve druhá generace. A i podle toho dotazu - známí si užili s diesly v předchozí generaci - je pravděpodobné, že myslí TDCI v Mk. 3 a ptá se na Mk. 4.


No já si myslím že byste měl poučit i pány od Forda aby nežili v omylu. Dle vás asi nevědí co vyrábějí. Vlastním zde diskutovaný typ vozu a po zadání jeho VIN na jejich oficielních stránkách mi napíší :
Ford (Europe) Mondeo 4th generation (Mk IV).
Tak aby se také poučili !
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Streda 25.12.2013 09:59, RE: ... generace
udh881 napísal:
Koloss napísal:
roth21cz napísal:
btw. na fotce je 4. generace ne 3. která je v dotazu - ale nechci být hnidopich )
No v tom označování generací je trochu nepořádek, správně to na fotce je 3. generace označovaná Mk.4. Mondeo označované jako Mk. 2 je jen velmi výrazný facelift, který se dotkl většiny plechů, ale nikoli konstrukce jako celku. Takže to, co se označuje jako Mk. 3 je ve skutečnosti teprve druhá generace. A i podle toho dotazu - známí si užili s diesly v předchozí generaci - je pravděpodobné, že myslí TDCI v Mk. 3 a ptá se na Mk. 4.
No já si myslím že byste měl poučit i pány od Forda aby nežili v omylu. Dle vás asi nevědí co vyrábějí. Vlastním zde diskutovaný typ vozu a po zadání jeho VIN na jejich oficielních stránkách mi napíší :Ford (Europe) Mondeo 4th generation (Mk IV). Tak aby se také poučili !


Že je něco napsáno na "oficiálním" webu nic moc neznamená. Na oficiálních stránkách VW se třeba dočtu jak jsou TSI motory skvělé, nebo že současný Passat je zcela nová generace a reálně to není pravda. Koloss má pravdu, v označování jednotlivých generací Mondea je zmatek a jím uvedená fakta odpovídají realitě.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Štvrtok 26.12.2013 09:48, odpověď
Tomu všemu rozumím a nechci zde zakládat neplodnou diskuzi. Ani Kolosse nechci napadat, dle obsahu jeho článků je znát že asi ví o čem píše. Chtěl jsem jen říci že většinu zmatků v terminologii vytváříme my zákazníci svojí nepřesnou interpretací. A přitom by stačilo jen používat názvy dané výrobcem, i když s nimi třeba ne úplně souhlasíme. Jinak vše nejlepší a hlavně zdraví do nového roku.
reagovať
Jenyk
počet príspevkov4
dátum registrácie22.09.2012
Nedela 29.12.2013 13:01, Doporučil bych klasický automat
který je pro tahání přívěsů nejlepší, ale pokud vím v současné generaci se nenabízí. V minulé generaci byly problémy s TDCi vyřešené v roce 2004 (respektive se*ou se už jen tak jako všechny ostatní nafťáky Common rail, ale zase mají docela levné případné opravy), takže Mondeo 2,0 TDCi s automatem rok výroby 2005 a novější by bylo za hubičku a možná by vyhovělo nelépe.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.