0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo III / benzin 1.8 / 92kW

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
zmazaný používateľ
počet príspevkov32
dátum registrácie19.11.2024
Pondelok 05.01.2015 14:10, Ford Mondeo III / benzin 1.8 / 92kW
Dobrý den zajímala by mě spotřeba u této motorizace. S ročním nájezdem 10000 km jsem zvolil benzínovou verzi, ale zaráží mě spotřeba kolem 9 l/100 a to mám hodně lehkou nohu. Měl jsem např. dvoulitrový Opel Calibra 4x4, 110 kW a jezdil jsem bez problémů za 7,5 l/100. Nemůže být chyba v nastavení motoru?
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Pondelok 05.01.2015 15:53, RE: Ford Mondeo III / benzin 1.8 / 92kW
cz9998 napísal:
Dobrý den zajímala by mě spotřeba u této motorizace. S ročním nájezdem 10000 km jsem zvolil benzínovou verzi, ale zaráží mě spotřeba kolem 9 l/100 a to mám hodně lehkou nohu. Měl jsem např. dvoulitrový Opel Calibra 4x4, 110 kW a jezdil jsem bez problémů za 7,5 l/100. Nemůže být chyba v nastavení motoru?


a co rozdíl ve váze? a hlavně v těch zas...ých emisních předpisech které akorát dusí motor?
reagovať
Kohout Pavel
počet príspevkov65
dátum registrácie28.11.2013
Pondelok 05.01.2015 17:47, Spotřeba
www.spritmonitor.de je průměrná spotřeba pro toto vozidlo 8,45 l/100 km (manuální převodovka).
Takže těch 9 l/100 km zas takový úlet není.

Pro srovnání, já jezdím s Octavia II combi 1,4 TSI 90 kW a dlouhodobou průměrnou spotřebu za dva roky mám cca 6,7 l/l100 km. Mondeo bude asi o dost těžší než OII.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Streda 07.01.2015 22:22, RE:
Dobrý den. Spotřeba benzínového motoru u Vašeho Mondea kolem devíti litrů na 100 km je obvyklá při častých jízdách na kratší vzdálenosti, nebo při svižné jízdě. Pro vyloučení nějaké závady na motoru doporučuji navštívit servis. Opel Calibra je oproti mondeu podstatně lehčí a díky vyššímu výkonu si motor s vozem snadněji poradí, proto spotřebuje méně paliva.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Streda 07.01.2015 22:38, Svíčky
Kdy byly naposledy měněny svíčky, olej a filtry?
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Štvrtok 08.01.2015 13:14, údaje
Chybí několik základních údajů - jak to číslo vzniklo? Je to údaj palubního počítače nebo měření podle dotankování? Jezdí se spíš město nebo okresky? Podle nájezdu to vidím na každodenní krátké cesty do práce.

Pro srovnání - Mondeo 2.0 rok 2001 (motory jsou konstrukčně téměř shodné) - město 10, okresky 7,3, dálnice 8. Motor pozná kvalitnější benzín, natural 95 tankovaný u nás a v Rakousku je rozdíl ve spotřebě klidně litr. Když jsem jel z Itálie po dálnicích na italský benzín, tak jsem 1000 kilometrů ujel za 11 hodin (místama byla 80) plně naložený se spotřebou 7,3.

Takže vyměnit vzduchový filtr, zkusit emise, jestli není něco s lambda sondou nebo váhou vzduchu, zkontrolovat olej, jestli není nad horní ryskou. Taky může být problém s ruční brzdou, ta ráda zatuhává, ale to by se projevilo jen do doby, než by se obrousily destičky (tak 100 km). Pak už zůstane ruční brzda nefunkční, přitom normálně zadní brzdy fungují.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 09.01.2015 11:40, Složení tras
Alfa omega spotřeby jsou složení tras, charakter terénu a vliv řidiče.

Mám stejné Mondeo s dvouapůllitrem. Dlouhodobou průměrnou spotřebu (60tkm) mám momentálně 8,8 ltr/100 km. Nicméně dlužno dodat, že s ním jezdím spíše delší trasy mimo město a když město, tak nikdy semaforové centrum, ale okruhy a přivaděče apod. Trasy pod 5 km prakticky vůbec nejezdím.
Čili lze u 1.8 s takovou spotřebou usuzovat na:
- časté krátké trasy pod 5 km
- velmi časté využívání potenciálu motoru (což je v mojí spotřebě zahrnuto protože já se neloudám - to ovšem neznamená, že bych významně překračoval limity. Ono hodně lidí nějak nedokáže dlouhodobě udržet tachometrovou stovku a ty předjíždím)
- nesprávný způsob jízdy
- závady na motoru

Pokud se na ně nedovíme odpověď, dál se nepohnem.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.