0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo II – dokáže nahradit spolehlivého předchůdce?

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
wimmer_day
počet príspevkov43
dátum registrácie29.01.2009
Piatok 04.04.2014 06:59, .
Mondeo je snad nejpropíranější auto tady na Tipcarsu a těch článku, speciálně o 2.5 V6, díky jednomu nejmenovanému Davidovi, je takové množství, že jsem zvědavý na novinky...
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 07.04.2014 14:04, RE: .
wimmer_day napísal:
Mondeo je snad nejpropíranější auto tady na Tipcarsu a těch článku, speciálně o 2.5 V6, díky jednomu nejmenovanému Davidovi, je takové množství, že jsem zvědavý na novinky...


I já
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Utorok 08.04.2014 14:00, výměna
Jelikož jsem podobnou výměnu prodělal sám (vyměnil jsem hatchback ročník 1993 za 2001), tak si myslím, že k tomu mohu něco napsat.

Kdybych měl být stručný, tak napíšu, že s tím nebude problém a zvyknete si rychle. Auto je o něco větší jak venku, tak vevnitř, pokud je člověk menší postavy, tak se bude možná zpočátku cítit trochu ztracený. Jinak je auto pocitově robustnější, člověk se v novějším cítí takový víc bezpečný, ale není těžkopádnější než předchozí model. Co se trochu změnilo, tak řidič nesedí tak nízko nad silnicí jako dříve. Mondeo Mk1/Mk2 klame trochu tělem, je sice relativně velké, ale dost nízké, což si člověk uvědomí, když zastaví vedle Octavie první generace a všimne si, že spodní hrana oken je u Mondea výrazně níž. Mondeo Mk3 už zapadá do běžného průměru.

Provozní náročnost se víceméně neliší, všechny motory mají rozvody poháněné řetězem, takže odpadá jejich výměna. Po přechodu z Mk1 s motorem Zetec 1.8 na Mk3 s Duratec 2.0 jezdím u většího auta se silnějším motorem s nižší spotřebou, s motorem 2.5 bude o něco vyšší. Větší jsou i základní pneumatiky, z rozměru 185/65 R4 vyskočily na 205/55 R16. U Mk3 lze sehnat benzínové motory i s manuální šestirychlostní převodovkou, ale jen 1.8 SCi (choulostivý přímý vstřik) a 2.5 V6 (až po faceliftu) obojí přišlo na konci roku 2003. Dvoulitr a klasická 1.8 se dodávaly s pětikvaltem.

Ještě ohledně interiéru - já osobně preferuju velurový interiér, který je příjemný a odolný. V Mk1 a Mk2 byl takový interiér naprosto běžný, v Mk3 je to vzácnost, zejména po faceliftu.

Co se týče zábavy, tak s výměnou generací o nic nepřijdete, spíše naopak. Jen ta V6 je o něco těžší než čtyřválec, ale nijak dramaticky.
reagovať
michalst
počet príspevkov6
dátum registrácie22.04.2010
Piatok 11.04.2014 09:26, V6
Zdravim. Jsem sám majitelem Mondea mk3, konkrétně modelu ST220. Svezl jsem se ale i se všemi různými motory i s uvedenou 2,5tkou a můžu říct, že je na takhle velké a poměrně těžké auto tak akorát. Zauvažoval bych i o STčku, ale tady musíte počítat s tím, že daní za luxusní svezení bude to, že velké množství dílů bude uplně jiných než na "klasické" Mondeo. Sám jsem si s tím za necelých pět let provozu užil už dost. Spotřeba bude asi tak stejná, byť STčko je třílitr, dokonce v některých momentech bude i o chlup nižší. Každopádně s 2,5 V6 chybu neuděláte, pouze při koupi pečlivě zkontrolovat stav oleje, nesmí být na minimu a černý jak noc, to značí budoucí potíže někdy končící až výměnou motoru samotného. Na druhou stranu, pokud se bude olej pravidelně měnit a hlídat, nejsou s ním téměř žádné problémy. Co se koroze týče, tak mám model ještě před faceliftem a spodní hrany dveří mám čisté jak lilie, nicméně co mi tak trochu začíná trápit jsou puchýřky objevující se na zadních lemech, takže to s tou antikorozní ochranou nebude uplně taková sláva a budu to muset začít řešit. Tak hodně štěstí při výběru...
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 11.04.2014 11:18, RE: .
wimmer_day napísal:
Mondeo je snad nejpropíranější auto tady na Tipcarsu a těch článku, speciálně o 2.5 V6, díky jednomu nejmenovanému Davidovi, je takové množství, že jsem zvědavý na novinky...


Novinku bych přidal. Na podzim jsem se rozhodl vyřešit nevalný výkon xenonů po té, co jsem opravil zlomené raménko na zadní nápravě pro automatickou nivelaci předních světel (v originálu to stojí nemravné peníze). Prvním krokem bylo vyleštění krycích plexi. Efekt to mělo, ale očekávaný výsledek ne. Na radu Kolosse jsem objednal 2 nové výbojky od jednoho z nejznámějších výrobců a vyměnil je (sám, je to práce na 5-10 minut a je potřeba jen torx). Ten rozdíl byl doslova propastný. Nikdy před tím se mi tak dobře nejezdilo v noci. Zcela bez nadsázky uvádím, že dálková světla jen přisvětlují krajinu po stranách do výšky a kdesi v dálce.
Takže pokud laborujete s nevalným výkonem xenonů, zkuste prvně vyměnit výbojky. Ty moje tam mohly být i od počátku, ale jejich výkon po letech velmi zeslábl. Já je koupil za 2500 obě, ale určitě by šlo sehnat i levnější, ale nepoužívejte alternativy k nejznámnějším značkám, nevyplatí se to.

Co se týká zadních brzd, tak jsem předepnul pružinky pro vracení ruční brzdy a od té doby vše funguje v normálu. Alo, brzda páka ruční brzdy klade trochu větší odpor, je to něco za něco.
reagovať
Valnoha
počet príspevkov322
dátum registrácie03.01.2011
Piatok 11.04.2014 12:57, RE: .
David V napísal:
wimmer_day napísal:
Mondeo je snad nejpropíranější auto tady na Tipcarsu a těch článku, speciálně o 2.5 V6, díky jednomu nejmenovanému Davidovi, je takové množství, že jsem zvědavý na novinky...
Novinku bych přidal. Na podzim jsem se rozhodl vyřešit nevalný výkon xenonů po té, co jsem opravil zlomené raménko na zadní nápravě pro automatickou nivelaci předních světel (v originálu to stojí nemravné peníze). Prvním krokem bylo vyleštění krycích plexi. Efekt to mělo, ale očekávaný výsledek ne. Na radu Kolosse jsem objednal 2 nové výbojky od jednoho z nejznámějších výrobců a vyměnil je (sám, je to práce na 5-10 minut a je potřeba jen torx). Ten rozdíl byl doslova propastný. Nikdy před tím se mi tak dobře nejezdilo v noci. Zcela bez nadsázky uvádím, že dálková světla jen přisvětlují krajinu po stranách do výšky a kdesi v dálce. Takže pokud laborujete s nevalným výkonem xenonů, zkuste prvně vyměnit výbojky. Ty moje tam mohly být i od počátku, ale jejich výkon po letech velmi zeslábl. Já je koupil za 2500 obě, ale určitě by šlo sehnat i levnější, ale nepoužívejte alternativy k nejznámnějším značkám, nevyplatí se to. Co se týká zadních brzd, tak jsem předepnul pružinky pro vracení ruční brzdy a od té doby vše funguje v normálu. Alo, brzda páka ruční brzdy klade trochu větší odpor, je to něco za něco.


řešil jsem také výkon xenonů na e39. vyměnil jsem rovnou i projektory čímž jsem upgrejdoval na bixenon, současně i výbojky. Rozdíl neskutečný a to už před výměnou jsem měl pocit že to nesvítí špatně. Rozleštění krytů je spíše vzhledovou záležitostí, pokud nejsou extra zažloutlé a má tu nevýhodu, že to až tak dlouho nevydrží.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Piatok 11.04.2014 13:12, Připomínky k článku
Jen k tomu strašení některými závadami.

O problémech s váhou vzduchu u zážehových motorů v Mk3 čtu poprvé. Na mém 13 let starém autě jsem měnil kvůli emisím lambda sondu, ale váha vzduchu je stále originál.

Zaseklý zámek kapoty není častá závada, ale pokud se to stane, je to k vzteku.

Klapající silentbloky byly problémem prvních ročníků, většinou i tam byly brzo vyměněny.

Pravidelně selhávající motorek sedadla řidiče je taky blbost, problém je v tom, že je tam plastové ozubené kolečko, které se umí rozpadnout. Tohle může trápit toho, kdo si často hraje se sedadlem. Já ho nastavil jednou před šesti lety a mám klid. Komu by to přece jen vadilo, dá se koupit kolečko kovové a vyměnit.

No a brzdy - to už tady píšu poněkolikáté. Jsou udělané tak, aby fungovaly ve dvou režimech -při normálním brždění je pedál spíš měkký a brzdy se dobře dávkují, když na něj ale při panickém brždění dupnete, tak může spolujezdec políbit palubní desku.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Piatok 11.04.2014 13:12, Připomínky k článku
blbě mi to odeslalo dvakrát.
reagovať
michalst
počet príspevkov6
dátum registrácie22.04.2010
Piatok 11.04.2014 14:02, RE: Připomínky k článku
Koloss napísal:
Jen k tomu strašení některými závadami. O problémech s váhou vzduchu u zážehových motorů v Mk3 čtu poprvé. Na mém 13 let starém autě jsem měnil kvůli emisím lambda sondu, ale váha vzduchu je stále originál. Zaseklý zámek kapoty není častá závada, ale pokud se to stane, je to k vzteku. Klapající silentbloky byly problémem prvních ročníků, většinou i tam byly brzo vyměněny. Pravidelně selhávající motorek sedadla řidiče je taky blbost, problém je v tom, že je tam plastové ozubené kolečko, které se umí rozpadnout. Tohle může trápit toho, kdo si často hraje se sedadlem. Já ho nastavil jednou před šesti lety a mám klid. Komu by to přece jen vadilo, dá se koupit kolečko kovové a vyměnit. No a brzdy - to už tady píšu poněkolikáté. Jsou udělané tak, aby fungovaly ve dvou režimech -při normálním brždění je pedál spíš měkký a brzdy se dobře dávkují, když na něj ale při panickém brždění dupnete, tak může spolujezdec políbit palubní desku.


Tak nějak, s váhou vzduchu jsem problém taky nikdy neměl, to samý se sedadlem ani kapotou, i když nepopírám, že tenhle fordí vynález je někdy k vzteku sám o sobě
Na brzdy se musí zvyknout ,ze začátku se mi taky zdálo, že auto skoro nebrzdí, ale po čase jsem přišel na to, že je tomu naopak, i když STčko má pro mě nepochopitelně stejný brzdy jako ostatní motorizace od tý nejslabší.
Lambdy neřešim, protože mám vykuchaný oba katíky. Občas se mi rozsvítí kontrolka motoru, jinak v pohodě. Emise řešim přes známého
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Piatok 11.04.2014 14:29, RE: Připomínky k článku
michalst napísal:
Na brzdy se musí zvyknout ,ze začátku se mi taky zdálo, že auto skoro nebrzdí, ale po čase jsem přišel na to, že je tomu naopak, i když STčko má pro mě nepochopitelně stejný brzdy jako ostatní motorizace od tý nejslabší.Lambdy neřešim, protože mám vykuchaný oba katíky. Občas se mi rozsvítí kontrolka motoru, jinak v pohodě. Emise řešim přes známého


Pro Mondeo je možné sehnat i brzdy s označením "vysokovýkonné" mají větší průměr, takže potřebují i větší disky, tipuju tak 18 palců nejmíň. Jeden kotouč stojí 17 litrů, myslím že není o co stát.

Při dnešních cenách univerzálních katalyzátorů považuju jejich vykuchání za hovadinu.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Piatok 11.04.2014 14:34, nabídka
Ještě jednou jsem se mrknul do nabídky, tak Mk3 s motorem 2.5 V6 je tam hned jedno za 45 tisíc. Kde je ta necelá desítka?
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 11.04.2014 15:20, RE: nabídka
Koloss napísal:
Ještě jednou jsem se mrknul do nabídky, tak Mk3 s motorem 2.5 V6 je tam hned jedno za 45 tisíc. Kde je ta necelá desítka?


On to bere logaritmicky...
reagovať
michalst
počet príspevkov6
dátum registrácie22.04.2010
Piatok 11.04.2014 18:58, RE: Připomínky k článku
Koloss napísal:
michalst napísal:
Na brzdy se musí zvyknout ,ze začátku se mi taky zdálo, že auto skoro nebrzdí, ale po čase jsem přišel na to, že je tomu naopak, i když STčko má pro mě nepochopitelně stejný brzdy jako ostatní motorizace od tý nejslabší.Lambdy neřešim, protože mám vykuchaný oba katíky. Občas se mi rozsvítí kontrolka motoru, jinak v pohodě. Emise řešim přes známého
Pro Mondeo je možné sehnat i brzdy s označením "vysokovýkonné" mají větší průměr, takže potřebují i větší disky, tipuju tak 18 palců nejmíň. Jeden kotouč stojí 17 litrů, myslím že není o co stát. Při dnešních cenách univerzálních katalyzátorů považuju jejich vykuchání za hovadinu.


Bohužel jsou tam dva, hned pod svodama a tudíž v motorovém prostoru, kde je už tak místa na štíru, takže se tam vejde pouze ta baňka od Fordu(žádnej námi zkoušenej univerzál se tam nevlezl)a jedna stojí necelých 20tis, a vysypal se mi nejdřiv přední a pak hned i zadní, takže 20tis x 2, to mi přijde jako hovadina, nehledě na to, že auto líp jede a má i lepší zvuk. Před týdnem to bylo na technický a "emisích", a žádná závada, ekolog taky nejsem, takže není co řešit
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.