Rover623 napísal:
Když pominu tu otřesnou gramatiku ("sylný" za to by se nemusel stydět žák 3 třídy ZŠ), tak je autor asi vtipálek. Předně je v textu poznámka ve stylu "kde by něco takového koupil, za ty peníze", ale už jaksi chybí ta sumička za kterou to koupil. Pak mě vždycky pobaví jak se tu minimálně polovina autorů předhání v tom za kolik jim to auto jezdí, od pohádek typu, že O1 s 1.9Tdi jezdí pod 3l/100 jsme se dostali k tomu,že benzínová V6 jezdí pod 8l/100, to se dá vysvětlit jen několika způsoby, buď si...
Víceméně souhlasím, jen bych některé věci upřesnil. Spotřebu 7 litrů lze dosáhnout, ale je to v podstatě economy run, kdy je na brzdu zapovězeno se jen podívat. 50 km jsem takto na zkoušku jel, ale bylo to utrpení. Nešlo o rychlost, protože jsem jel normálně 90, ale než jsem se na ni doplazil, tak to byl věk. Starší Mondeo je o něco lehčí, takže bych věřil průměrné spotřebě někde mezi 8,5-9 litrů/100 (já jezdím za průměrných rovných 9). Na delších trasách mi to skutečně padá k 8-mi (klima je pak +0,4-0,6 litru navíc). Můj PP dává dle dotankování přesné výsledky, což neznamená, že je na tom recenzované vozidlo stejně.
Co se týká spotřeby oleje, tak se mi s druhou výměnou snížila z 1,5 l/10000 km na příznivější 1l/10000 km. Řekl bych, že na to má pozitivní vliv výměna olejové náplně po roce, kdy najedu tak 10 tisíc km. Raděj bych měl 0, ale těm 24 ventilům tento drobný poklesek toleruji. Pověsti o problému fordovských V6-tek se ztrátami tlaku se ke mě nedonesly, tohle je doslova první zmínka, že by nějaký takový problém existoval jako typická vlastnost.
Co se týká negativního vlivu krátkých jízd, tak by musely být hodně krátké, protože tento motor se velmi rychle prohřívá. V létě je po 2,5-3 km teplota na provozní hodnotě a v zimě 4-5 km, a to jen díky zapnutému topení, které nastupuje opravdu rychle. Jednak je to použitím hliníku a jednak jsem se dočetl, že je to jeden z nejlehčích V6 motorů této kubatury (ne-li vůbec, ale přecejen existují 2-litrové V6-ky, které by mohly mít o nějaké kilo méně), což hrají při ohřátí taky roli.
Motor skutečně není slyšet při ustálené jízdě nebo pokud je zapnutá klima (větrák jej přehluší). Jinak slyšet je, zejména když se na to pořádně šlápne, tak o sobě dá vědět, ale ne více než ostatní benzínové motory. Jel jsem ve Vectře B V6 a tam ten motor byl při akceleraci trochu tišší.