cz2891 napísal:
Konečně někdo napsal, že auta vydrží i více jak 160tkm. Pokud je auto starší 8-10let, je již jedno kolik má najeto, je to jen o jeho aktuálním stavu.
To je těžké. Lidi, tedy takoví ti průměrní zájemci o nákup ojetiny jsou takoví, řekněme slušně omezení v rozhledu.
Měl jsem kdysi dávno Renaulta 21. Měl reálně najeto cca 200t km. Věděl jsem, že s touto cifrou to neprodám ani na vrakoviště, tak jsem to stočil na 130t. Nezabralo. 60 procent lidí jak do telefonu slyšelo že to má najeto 130t, nechtělo se dál bavit. Kdepak! To je prej před smrtí. Sem tam někdo dorazil na obhlídku osobně, auto obvykle dlouze zkoumal, projížděl a nakonec pronesl něco jako: Mno motor jede pěkne, jen to tak pěkně ševelí. Celkově to auto je ok, ale ten nájezd 130t... To je moc. To brzo něco odejde. Auto sem prodal asi po půl roce s velikou ztrátou.
Potom jsem měl kdysi Seata Ibizu. Stejná situace. Vše plně funkční, motoricky výborná. Na tachometru cca 200t (realita tak +dalších 60t - koupil sem to již stočené). NEPRODEJNÉ. Lidi to vždy omrkli (těch cca 10 procent co se zapomnělo po telefonu zeptat na nájezd), zhodnotili, že je to dobré, ale ten motor! Ten motor prej brzy zemře. Už těch 200t je prej zázrak že to běží. Pak mi bylo sděleno, že se rozmyslí a že asi koupí jiné auto co si vyhlédli v bazaru - prej má najeto méně, na tachometru prej jen 123tis. km. Marně jsem se snažil argumentovat. Kdepak. Lid ví svoje.
Mno a teď mám BMW 523 (typ E39 touring). je to rok 1999 a skutečně opravdu to jezdilo cca 23tis km ročně (doloženo). Já třeba to vím, že 14 let x 23 tis není 123tis km, vy to asi víte taky, ale 95 procent lidí toto nechápe. Vím že to auto mi už zůstane... Ale co je třeba plnit si sny, ještě než nám to zakážou.