Utorok 03.09.2013 09:58,
Mondeo 1.8 TD
Měl jsem tento motor ve starší slabší verzi 65kw v mondeu I. generace před faceliftem. Najeto měl 300 tis (dle tacho) realitu nevím, ale přišlo mi že těch 300 mohlo odpovídat. Na autě jsem za 2 roky provozu kromě náplní a destiček investoval jen pá rkorun za uhlíky do alternátoru, který přestal dobíjet. Jinak mě za 2 roky ani koruna navíc oproti plánované údržbě. Podvozek neskutečně pohodlný (14´kola na zimu a 15´na léto) Auto mělo velmi malý poloměr otáčení. Perfektně se s tím otáčelo i na malých místech. V autě poměrně ticho a obrovské pohodlí a prostor. Auto špatně svítilo, kompletně zežloutlé plastové clony ve světlometech. Tehdy řešeno HID přestavbovou sadou xenonů a bylo to parádní. Nikdo neblikal že bych oslňoval.
Teď trošku negativa - souhlasím, že motor do 2 tis otáček totálně mrtvej, řekněme až nepoužitelnej. To předchozí Peugeot 405 TD na tom byl o něco lépe. Spotřeba mondea byla druhý oříšek. Auto znalo jen jednu spotřebu nezávisle na stylu jízdy. 6,7 - 6,9 dle dotankování. Snažil jsem se ho honit, jindy jezdit velmi klidně a přesto na spotřebu to nemělo téměř vliv. Jakmile se roztočilo turbo tak na tak velké auto to jelo vcelku slušně.
Při minus 20 jsem nastartoval na poprvé, ale auto potom zdechlo (nedržel jsem to plynem, nechal jsem to na volnoběžné otáčky) Při druhém startu auto už neutrál udrželo. Nutno říct, že toto bylo opravdu jen v minus 20. Do - 15 jsem nezažil jediné zaváhání. Žhavky nevím jak dalece byli staré, já to neřešil. S přehříváním auta jsem neměl jediný problém. Studené jsem ho šetřil a po rychlé jízdě dochlazoval. Nevzalo si ani kapku oleje. Vřele doporučuji toto auto, je za velmi rozumné peníze a nabízí opravdu hodně muziky. Díly jsou velmi levné a je jich plné vrakoviště. Koroze je jediný problém, ale dá se řešit též poměrně levně.
reagovať