martin horňák napísal:
RV 2008, 1.4 benzin, najeto 67tis kmzávady které se mi donesly:- volná lišta u čelního skla (nevím už přesně o co šlo, ale řešeno servisem několikrát)- výdechy vzduchu v kabině mají polámaný pacičky takže nejdou směrovat jedním prstem- odřená guma na táhle dveří řidiče- netěsnilo nějaký čidlo dole u chladiče - výměna- upadlá mřížka chladiče na kapotě motoru - přiděláno stah páskama, protože v originálu tam drží jen na dvou šroubechjinak asi nic zásadního, auto mají rodiče takže ho pozoruju spíše z povzdálí
Ty pacičky uvnitř výdechů jsou z nekvalitního materiálu a samovolně praskají - nedrží pak polohu. Stejný problém má i C-Max. Oficiální postup na výměnu říká, že se má demontovat celá palubka, ale je to tak častý problém, že to mechanici zvládají vypáčit i bez demontáže palubky. U fusiona jsem měnil 3 ze 4 - i s prací cca za 1 500.
Maska drží na 4 šroubech, ale ta konstrukce je tak nešťastná, že stačí 1 boční uvolněný a už mřížka odstává. Mi urvali postupně 2 uchýty vpravo dokonce v autorizáku - ono totiž stačí chytit kapotu při zvedání nebo pouštění na hraně plechu a mřížky a už se to láme, plast úchytu na mřížce je tenký a křehký.
Další typické závady jsou zatékání do zadních světel (špatná konstrukce) - u některých aut se vytvoří "akvárko", jiné je mají jen trvale zevnitř orosené, tak jako tak ale koroduje odrazová plocha. Dále se odlepují boční lišty, praskají lamely výhřevu předního skla, praskají dílčí části konstrukce sedadel (ta pak vržou) nebo si svou hlavu dělá podsvícení palubky. "Kůže" na volantu je tak nekvalitní, že při 50 tisíci km vypadá volant ošoupaný jako u mondea s 250 tisíci km.
Fusionu v zásadě nehrozí nic, co by ho zcela odstavilo. Otravuje ho ale 1 000+1 drobností, které nenáročný motorista akceptuje, puntičkáře však dohánějí k šílenství. Fusion byl asi jediné moje auto, u kterého jsem byl opravdu rád, že jsem se ho zbavil.