0
späť
 

diskuze k tématu: Výběr prvního auta do 330 tisíc - Focus, Peugeot 308, Megane Grand Tour?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, ostatní, typ vozidla, osobní, volná diskuze
Michalprvni
počet príspevkov2
dátum registrácie27.05.2024
Pondelok 27.05.2024 21:25, Výběr prvního auta do 330 tisíc - Focus, Peugeot 308, Megane Grand Tour?
Zdravím, je mi 24 let a příští rok končím medicínu, budu potřebovat auto na dojíždění na praxe do vzdálené nemocnice, také bych chtěl cestovat s přítelkyní a i přáteli/rodinou po Evropě. Rozpočet mi tak nějak vyšel kolem 300 tisíc, víc, než 330 bych asi dávat nechtěl. Nebudu denně dojíždět, ale spíše dlouhé trasy max 1x týdně, spíš co 2 týdny, čili se přikláním k dieselu. Chtěl bych něco praktičtějšího, co má nějaké novější funkce a pohodlí, jako parkovací kamera, až asistent, či adaptivní tempomat. Jsem ale omezen rozpočtem, vyplatí se radši z dlouhodobého hlediska spíše koupit auto s menší výbavou, ale nižším nájezdem, nebo naopak? Nejvíc se přikláním k Fordu Focus MK4 kombi 2.0 viz. ( https://www.tipcars.com/ford-focus/kombi/nafta/ford-focus-led-hud-kamera-tazne-2-0-ecobl-32470009.html ) nebo Peugeot 308, Renault Megane Grand Tourer,... Jak vůbec auto vybrat a máte s tímto Fordem zkušenosti? Díky za odpověď!
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Streda 29.05.2024 09:30, RE: Výběr prvního auta do 330 tisíc - Focus, Peugeot 308, Megane Grand Tour?
citácia:
reakce na: Michalprvni, 27.05.2024 21:25 (Zdravím, je mi 24 let a příští ...)


Z vyhlédnutých aut je focus určitě největší, protože tahle generace měla částečně nahradit Mondeo, které už se nevyrábí.
Auto jako takové je fajn, i verze STline je dostatečně pohodlná a delší trasy v pohodě zvládnou 4 dospělí lidé. Dvoulitrová nafta je podobně složitá, jako ostatní nafty, které plní EURO 6, výkonu bude mít na rozdávání.
Ekonomičtější variantou s levnějšími provozními náklady potom bude Megane s motorem 1,5dci. Není to sice žádný trhač, ale je to jeden z nejspolehlivějších naftových motorů posledních let. Je lepší ho kombinovat s manuální převodovkou, protože automat EDC má svoje servisní mouchy.
reagovať
Michalprvni
počet príspevkov2
dátum registrácie27.05.2024
Streda 29.05.2024 10:18, RE: RE: Výběr prvního auta do 330 tisíc - Focus, Peugeot 308, Megane Grand Tour?
citácia:
reakce na: KoobaS, 29.05.2024 09:30 (Z vyhlédnutých aut je focus ur ...)

Dobrý den, děkuji za reakci, chtěl bych se zeptat, stačí 1.5 těch 85kW, nebo 1.5 EcoBlue 88kW na bezpečné předjíždění i při naloženém autě? To je můj jediný strach, že budu chtít předjet např. kamion a nebudu mít dostatek výkonu.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Streda 29.05.2024 12:11, RE: RE: RE: Výběr prvního auta do 330 tisíc - Focus, Peugeot 308, Megane Grand Tour?
citácia:
reakce na: Michalprvni, 29.05.2024 10:18 (Dobrý den, děkuji za reakci, c ...)


To je hrozně individuální a závisí to na spoustě faktorů.
6 let jsem měl služebního megane předchozí generace s naftovou 1,5 dci s 81kw. Ta byla ještě bez Adblue a proti novějšímu motoru dost přidušená.
Předjíždění je třeba si trochu rozmyslet, podřadit, ale auto se celkem slušně posbírá a rozjede. Samozřejmě vše závisí i na okolních podmínkách, naložení auta a podobně. Běžně jsem jezdil dálnice, tempomat na 140, kopec nekopec. Z mého pohledu je těch cca 110 naftových koní takový rozumný základ.
Potom jsem přesednul do focusu s benzínovou 1,5 a 150 benzínovými koni. Ty jsou přecejenom trochu živější a výkonu je v autě dostatek. I tak si ale předjíždění dobře rozmýšlím. To je asi ale dáno hlavně tím, že jsem zvyklý jezdit primárně po dálnicích a víceproudých cestách. Po prvotním nadšení ale po třech letech sám unávám, že víc koní by asi ničemu nevadilo. Na druhou stranu, auto v pohodě uhání i s tunovým vozíkem na kouli...
S dvoulitrovou naftou bude dynamický projev suverénní téměř za jakýchkoliv podmínek. Idální sehnat někoho, kdo v tom autě sveze a případně nechá se projet...
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.