citácia:
reakce na: Cosmicman, 10.03.2020 18:37 (Zdravím,plánuji si pořídit slu ...)
Ahoj, u Focusu II je bohužel 1.6 TDCi to nejhorší, co Ford vůbec do vozů kdy dával. Tohle nemám z literatůry, ale kamrádů, kteří se na tomhle motoru spálili a těch peněz do oprav nešlo málo. Prakticky u všech došlo na výměnu motoru sehnaného někde v Polsku
Pokud bys rád diesel v F2, pak nejlepší volba je 2.0 TDCi, ale i tak investice nějaká příjde, to by ho jinak nikdo neprodával. Dá se použit i 1.8 TDCi, ale mě se zdá moc traktorový a výkonem se vůbec nedá srovnávat s 2.0 TDCi.
Pokud bys ale nelpěl na dieslu, ber všemi deseti 1.6 Ti-VCT 85kw a nebudeš litovat. Je spolehlivý, není drahý na servis a vydrží toho hodně. A těch 200km/h zvládne
Obecně, když to shrnu:
1. Focus II ber určitě facelift 2008+, protože interiér je o třídu lepší, rovněž kvalita zpracování šla nahoru i antikorozní ochrana.
2. V dieslu zkus pohledat povedený 2.0 TDCi, stojí to za námahu, ikdybys jel pro něj do Německa
3. Ford má vynikající motor 1.6 Ti-VCT 85kw, který jede velmi dobře, je spolehlivý a má daleko menší nároky na servis než diesel
4. NEBRAT 1.6 TDCi, ani 66kw ani 80kw. Jeden problém střídá druhý a opravy nejsou levné.
Alternativ je dost. Z malých díeslů šetřílků bych zkusil
- Renault Megane III 1.5 Dci 81kw
- Toyotu Auris 1.4D (bohužel není kombík)
- Peugeot 207 SW 1.4 HDI
Ale ještě lepší je šáhnout po větším autě a dvoulitru
- Renault Laguna III 2.0 Dci (kvalita atakuje Passat, to nepíšu já, ale redakce SM)
- Peugeot 407 2.0 HDI (ber poslední ročníky, jinak motor je spolehlivý)
- Citroen C5 II 2.0 HDI - vlastně 407 v jiném obalu, dle mého více nadčasovém. Motor viz 407
- Ford Mondeo 2.0 TDCi - zkusit pohledat zachovalý kousek cca 2009+, a šetřit tak jako u všech dieslů na vstřiky a EGR ventil
Jinak jde o robustní vůz, daleko pohodlnější než Focus.
Tož držím palec!