0
späť
 

diskuze k tématu: Nový motor nejen pro Focus - EcoBoost 1,0 l

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 13.09.2011 16:14, Zajímavá konstrukce
Věřím, že bude uživatel řvát nadšením, když se mu něco stane s turbínou a bude kvůli tomu muset vyměnit celou hlavu. Nebo je turbodmychadlo vytaženo bokem, ačkoliv je hlava se sáním kompaktní?
Použití litiny za účelem úspory energie k prohřátí bloku je určitě zajímavé. Nicméně 50 % se mi zdá nadnesené. Litina nemá poloviční měrnou tepelnou kapacitu v porovnání s hliníkem a ještě k tomu očekávám, že bude blok z litiny o něco těžší než z hliníku i přes menší tloušťku stěn litinové verze. Koneckonců bylo to z důvodů hmotnosti, proč se motory začaly dělat z hliníku. Tomu číslu nevěřím.
V oleji ponožené agregáty si taky neumím moc pčedstavit. Co je v oleji ponořené? Altík, nebo servo i kompresor klimatizace? Nebo jen jejich řemenice? A co na to řemen, obvykle pryž těžce nese kontakt s ropnými látkami.
Hlavně, že tam nikde nevidím el-mag. spojkou připojovatelné čerpadlo chladicí kapaliny, jako to má 1.2 TSi od Škody. Taková důležitá součást motoru a oni ji připojují přes tak nespolehlivé zařízení, jako je el-mag spojka, aby ušetřili pár deci benzínu na ohřev. To já bych si připlatil za trvalý pohon (vlasně ani ne, trvalý pohon by byl jednodušší, tudíš levnější).
Parametry jsou ovšem slušné, teď se uvidí, co bude v reálu. Apropos jsem si všiml patrných vibrací u 1.2 TSi při větším zatížení motoru (zrychlení na dálnici). Je to normální nebo ojedinělé, zatím jsem jel jen jedním exemplářem?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 13.09.2011 20:36, RE: Zajímavá konstrukce
David V napísal:
Věřím, že bude uživatel řvát nadšením, když se mu něco stane s turbínou a bude kvůli tomu muset vyměnit celou hlavu. Nebo je turbodmychadlo vytaženo bokem, ačkoliv je hlava se sáním kompaktní?
Použití litiny za účelem úspory energie k prohřátí bloku je určitě zajímavé. Nicméně 50 % se mi zdá nadnesené. Litina nemá poloviční měrnou tepelnou kapacitu v porovnání s hliníkem a ještě k tomu očekávám, že bude blok z litiny o něco těžší než z hliníku i přes menší tloušťku stěn litinové verze. Konecko...
Ať je to jak chce, já této konstrukci nevěřím. Zátěž motoru v těchto poměrně velkých a těžkých vozech bude enormní, takže o spolehlivosti v dlouhodobém horizontu dost pochybuji. Většina dílů bude navíc malá a extrémně náročná na přesnost i kvalitu výroby, takže jejich cena jako náhradních dílů také nebude nikterak nízká. A o spotřebě nemá cenu ani spekulovat - seznámil jsem se ve firmě s 1,2 TSI v octavii a tam se pod 8,0 litrů nejede (nebo jede, ale potom se nejedná o jízdu ale o plížení s přískoky) a tato fordí skupina je ještě těžší a větší než octavia II.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 13.09.2011 23:35, RE: Zajímavá konstrukce
Pavlik napísal:
Ať je to jak chce, já této konstrukci nevěřím. Zátěž motoru v těchto poměrně velkých a těžkých vozech bude enormní, takže o spolehlivosti v dlouhodobém horizontu dost pochybuji. Většina dílů bude navíc malá a extrémně náročná na přesnost i kvalitu výroby, takže jejich cena jako náhradních dílů také nebude nikterak nízká. A o spotřebě nemá cenu ani spekulovat - seznámil jsem se ve firmě s 1,2 TSI v octavii a tam se pod 8,0 litrů nejede (nebo jede, ale potom se nejedná o jízdu ale o plížení s přís...
Tohle je věc konstrukce. I takto malý motor může mít vysokou životnost, když se s ní v návrhu počítá. Ano, zátěž pro motor je vyšší a daleko subtilnější komponenty přenášejí větší výkon, ale také podle toho jsou pravděpodobně dimenzovány. Podívej se do minulosti. V 30. letech Mercedes vyráběl 2,5 litrový atmosférický šestiválec s výkonem 90 koní a se spotřebou kolem 20. litrů. Motor o těchto parametrech jsem měl ve svém předchozím Opelu a byla to atmo 1.8 a později tento výkon Opel dokázal vydolovat z 1.4-ky o spotřebě nemluvě. Já nejsem vyloženě skeptický v ohledech výdrže, spíše mi vadí, že se volí složitější konstrukce , která je méně spolehlivá, a to jen kvůli ekologii, která přihlíží pouze k normované spotřebě a rozhodujícím kritériem je CO2. Mně třeba zaráží, proč se u přeplňování řeší nějaké speciální časování ventilů. Chci ve válci více směsi? Tak zvednu plnicí tlak.
A přesnost dílů u tohoto motoru je stejná, jako u kteréhokoliv jiného. Nic moc speciálního tam nevidím. Je to tříválec, takže má rozměry válce odpovídající zhruba čtyřválcové třináctistovce, což je naprosto běžný motor a téměř každá automobilka má podobný v nabídce. Jen bude mít masivnější blok a hlavu z důvodu vyššího stupně plnění než má atmo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 14.09.2011 16:31, Objem ničím nenahradíš
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 14.09.2011 18:18, To byl vtip.
Nechali jste se nachytat. Žádný inteligentní člověk by si totiž takovou zrůdu nekoupil. Nikdo by to nechtěl, všichni byse tomu smáli... TipCars zabodoval povedeným vtipem.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.