citácia:
reakce na: Jusko, 07.02.2019 07:59 (Dobrý den,planujem kúpu auta , ...)
Ahoj Palo, s nájezdem 15tis.km se moc diesel neoplatí, ale ve tvém případě ty dálnice můžou být argumentem pro diesel, to je fakt.
Korejci nemají špatné diesly, jen pořád zatím neskutečně drahé FAP filtry. Zatím co u koncernu i PSA už orignál stojí cca 15000kč, tak u korejců 3xtolik..
I30 a Ceed mají hůře odhlučněný podvozek, někomu to vadí, někomu ne, tak raději se zkus v takovém autě projet ať nejsi pak zklamaný.
Focus je za mě o třídu lepší, má sice méně místa i menší kufr, ale kvalita interiéru a odhlučnění poráží korejce na hlavu. Rovněž antikorozní ochrana je velmi dobrá, obecně F má velmi robustní podvozek i výfukovou soustavu, takže vydrží daleko více, než konkurence.
Nejlepší motor je pro Focusu 2.0 TDCi, tam chybu neuděláš, ale bude problém jej sehnat. Motory 1.6 TDCi už naštěstí nejsou tak fatálně poruchové jako ve Fucusu II, ale kvalit dvoulitru nedosahují, ostatně o tom píše i pan Vaculík ve Světě Motorů. Takže 1.6 TDCi bych vzal jen od pečlivého majitele, rozhodně ne na slepo z vykřičeného autobazaru
Co se týká motorů 1.0 Ecoboost - mají problém s jakousi hadičkou chlazení, která se musí vyměnit za odolnější, jinak motory zatím drží a jediným vykřičníkem je používat orignál olej pro Ecooboost, jinak si můžeš zadělat na malér
Obecně lidé jezdí na dálnici s tímto benzínem cca za 6,5l, při harmonické jízdě a kvalitním benzínu se dá jezdit cca za 6l. Velmi bych doporučoval silnější variantu 92kw s 6kvaltem, na dálnici je to ideál.
JInak do výběru bych přidal i Golf VI 1.6 TDI, ceny jsou sice na hraně, ale jako celek tohle auto funguje skvěle.
Golf má v dané cenové relaci rovněž motor 1.2 TSI E111, který z počátku výroby byl katastrofou, ale od cca 2012/6 došlo k zásadnímu vylepšení a na dálniční provoz je přímo ideální, nemá rád právě krátké trasy, kdy ředí olej benzínem a velmi špatně topí. Spotřeba ale bude o litr větší než u motoru 1.6 TDI, v kopcovitém terénu ještě více.