Nedela 30.10.2016 16:47,
1,6HDI 80kW FAP Pežot 407SW
Tento vůz jsem koupil jako dovoz z Franice se stavem tachometru asi 120tkm, bez servisní knížky. V motoru byla jen nálepka o výměně oleje v motoru. Nic víc. Nicméně, stav auta byl velmi dobrý, dělalo vše, co mělo. Skutečný nájezd jsme nezjišťoval, protože nemělo smysl se tím příliš zabývat. Auto jsem prodal asi ve 150tkm po 2,5 letech - jezdila s ním převážně manželka do práce 22+22km. Těsně před prodejem se mi rozsvítila kontrolka FAP - vyřešilo to dolití aditiva za cca 2 tisíce Kč a jezdilo se dál. Pak jsem auto prodal. Po roce jsem náhodou potkal nového majitele a říkal mi, že je nadmíru sokojen, pouze musel vyměnit FAP za ca 6 tisíc Kč. Poruch yžádné, jednu vadu jsem vyřešil já sám - studený spoj pod spínací skříňkou, kdy auto nenastartovalo - neseplo relé startéru. Vyřešeno zdarma za půl hodinky doma. SPotřeba 6/100, v zimě do 7, dlouhé tratě klidně za 5-5,5/100. Motro je o řád lepší než tehdejší konkurentni v Oktávii - je tišší, má znatelně holadší chod, má větší rozsah využitelných otáček a zejména daleko lineárnější průběh, kopanec do zad známý z Oktávky (měl jsem dvě, 1,9TDI) se koná v řádově menším měřítku. U motoru je třeba dbát na včasné výměny oleje - rozhodně se vyplatí max. 15 tisíc - ostatně dělám to tak na všech autech a zatím jsem nikdy neřešil nic stran mazání a zadření. Na pežota stojí FAP lvené peníze, bohužel, jde o opotřebitelný díl, tak je dobré si zjistit, kolik stojí výměna dnes. Totéž eventuleně vstřiky a žhaviče, ostatní by mělo být bez potíží (včetně turba, zatím jsem nesylšel, kdo z mého okolí by na 1,6HDI měnil kdy turbo). Moje zkušenot je tedy jen pozitivní. Ale - mohu srovnávat s HDI motory o objemu 2 litry - ty jsem zažil v několika Pežotech 416 a 407, pak i v 807 (ale zde byl jen 79kW s FAPem) - objme znát je a spotřeba je de facto shodná. S oběma P406HDI 80kW jsem jezdil také kolem 6-6,5. Je možné, že P407SW byla alě těžší,. než 406. Nevím... Všechna auta měla manuální převodovku, P407SW s 1,6 měl 6°.
reagovať