Max napísal:
Recenze, tedy zkušenost uživatele, je velmi dobrá a konkrétní. Nelíbí se mi snad jen ta věta v úvodu, že nové auto nepřipadalov úvahu kvůli ztrátě hodnoty. Tady bych si dovolil oponovat s tím, že u nového vozu skutečně padá cena nejrychleji (cena auta samozřejmě klesá neustále, ale tempo poklesu se snižuje), ale člověk za cenu nového vozu dostává nový vůz se zárukou, který si od začátku může opečovávat/rasovat jak je libo a neřeší resty předchozích majitelů. Klady i zápory má tedy nové i ojeté vozidlo.
Hm, tak já zase naopak souhalsím s tím, že nové auto nepřipadá v úvahu. Stačí umět počítat. Když mi auto za 6 let klesne na ceně o 240 tisíc (z 390 na 150 - tady mě nechytejte za slovo, je to jen odhad a řádově se určitě moc nemýlím), tak to znamená 40 tisíc ročně. K tomu ceny za různé garanční a servisní prohlídky, diagnostiku a já nevím co a havarijní pojištění a nedejbože když je to v leasingu=dalších "pár" tisíc navrch, takže na finále z toho vyleze tak 60 tisíc ročně. Holt za záruku se vždycky platí a to se ještě musí dodržovat všechny podmínky. Pokud bych si u ojetého auta ročně odkládal 10 tisíc, musí mi na opravy i servis v pohodě vystačit (jakože vystačí). Úbytek hodnoty ojetiny je určitě méně drastický (do 20 tisíc ročně) a zbývá tedy nejmíň 30 tisíc, o které je to levnější.
Nehledě k tomu, že servis a opravy si zručný a znalý člověk v pohodě zvládne dělat sám nebo dá trochu vydělat poctivým řemeslníkům. Fascinuje mě, jak si dneska všichni chcou všechno pojistit. Ale co, aspoň se mi žije dobře, když žádné pojistky (krom povinného) nemám - z výplaty mi zbývá docela dost peněz, takže užívám toho, co by si na mě jinak nahrabaly různé pojišťovny, leasingovky, hypoteční banky, autorizované servisy a já nevím co ještě.