0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Focus 1,6 16V a zkušenosti majitele po 56 tis.km

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.12.2009 05:55, Změnit servis a to rychle!
Nechce se ani věřit, že by u "profláknuté" 1,6 16V mohlo být tolik potíží s agregátem, které patří mezi ty slušné!
POkud je ale pravda, že auto pochází někde ze Španělska, ani se nedivím, protože tito jižané jsou salímisti a nějaká údržba je příliš nevzrušuje potažmo ani způsob chování k vozidlu. je tedy možné, že na vině není Fordův agregát, ale nějký mezistupeň mezi volantem a sedačkou s nižším IQ.

Pakliže servis postupuje tak jako v popsaném případě (výměny div ne celého motoru), doporučuji se obrátit jinam, protože tento postup není zrovna příkladný.

Ale na druhé straně obdivuji majitele, že po této zkušenosti ještě má odvahu s autem dál jezdit, protože není jasné, co se může ještě vše přihodit.

Přeji dobré nervy!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.12.2009 06:14, recese
Recenze mi připadá spíše jako recese. Auto při koupi zjevně mělo stočený tachometr, za 3 roky mohlo najezdit hodně přes 100tisíc. Motor 1.6 benzin je spolehlivý a relativně úsporný, ač zdejší popis vyznívá jakkoli. Naopak naftové 1.6 a 1.8 s filtry pevných částic jsou právě ty nejproblémovější. Stejně tak spotřeba 13 litrů není normálně dosažitelná, jedině snad tupou agresivní jízdou po městě. Běžný průměr je okolo 7 litrů. Rozhodně ne nějakým průměrným provozem.
Hloupostem jako že automechanik sehnal něco přímo z výroby a proto je oprava levnější ... zní úsměvně.
Vážně si myslím že si pisatel dělá legraci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.12.2009 07:10, Recenze?
Tak jediné co se z textu dalo vytrhnout jako recenze je to že má jinak majitel z auta dobrý pocit. Jinak spíš než recenzi to vypadá na vylití si srdíčka jakej že to Ford je šmejd.
To že je pán B....c a auto si nezkontroloval pořádně při koupi už se někde nepíše.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.12.2009 08:04, Auto z pujcovny?
Ha ha ha, nechci vyvest panacka z miry, casto jezdim na sluzebky a pujcuji si bud Fukos nebo Golfa. Ty auta maji vetsinou behem prvniho roku kolem 40 tisic...
Videl jsem i kousky s 30 tisic za pul roku. Prave v (rozlehlem) Spanelsku nemusi byt vetsi najezd u pujcovanych aut problem...
ps: Kdyz kupovat v Nemecku, tak ne od Simira Tarika z Istanbulu :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.12.2009 08:17, rada zkušeného
Většina 1-2 roky starých Fordů Focus z německa pochází z půjčoven nebo operativních leasingů. V lepším případě jsou z německa v hořším z itálie či španělska. Jak to poznat, jednoduše. Německé auta mají vždy ESP. Poznat se to dá i tak,že ty španělské,italské jsou cca o 1-2 tis. EU levnější a jsou takové více dobuchanější. Nájezdu bych klidně věřil, ale jde o to za jakých podmínek. I auto z půjčovny může být pěkné, ale musí se vybírat. Jinak spotřeba u nového Focusu 1,6 74 kW je opravdu velká. Je to možná léty osvědčený motor, ale spotřeba 8-9 l je prostě norma. Ve firmě jsme měli svého času čtyři a nikdo se pod 8 nikdy nedostal. Jezdili s tím staří, mladí, mimo město , prostě různě ale ani hovno. Lepší je dle mého 1,6 VCT 85kW s variabil. časováním ventilů. Trochu líp jede a spotřeba je lehce příznivější. Jinak idealní minimum vidím v 1,6 HDI nebo TDCI chcete li.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.12.2009 09:17, RE: Auto z pujcovny?
Brachy napísal:
Ha ha ha, nechci vyvest panacka z miry, casto jezdim na sluzebky a pujcuji si bud Fukos nebo Golfa. Ty auta maji vetsinou behem prvniho roku kolem 40 tisic...
Videl jsem i kousky s 30 tisic za pul roku. Prave v (rozlehlem) Spanelsku nemusi byt vetsi najezd u pujcovanych aut problem...
ps: Kdyz kupovat v Nemecku, tak ne od Simira Tarika z Istanbulu :)
Zhruba pred 4-5 rokmi sme kupovali Escorta kombi 1.6 16V Ghia ako rodinne auto a po naslednom podrobnom prestudovani dokumentacie sme zistili, ze zrejme tiez sluzil v nejakej pozicovni (ano, boli sme hlupi a neskuseni). Auto malo 190 000 km a vypadalo velmi zachovalo. Teraz ma nieco cez 260 000 - a cuduj sa svete - osvedcilo sa ako spolahlivy a nekazivy spolocnik. Okrem spotrebakov ako vyfuk zatial neodislo neocakavane nic podstatne. Asi sme mali echt stastie v nasej blbosti :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.12.2009 10:11, Smola
Proste natrafil na zly kus. Mam Focus 1.6 mk1 2004 aa motor bezproblemov, vsetky recenzie ho uprednostnovali ako najlepsia volba do Focusu. Nie je to ziadny dragster, ale jazdim dlhodobo za 7 litrov, dovolenka Francuzsko plne nalozene auto, tam dialnica 140 vzdy, naspät cez Alpy a priemer 7,2. A to nejazdim nijako pomaly. Zaujimave, ako sa skusenosti so spotrebou odlisuju. Ale mk2 je tazsi mozno ma mozno inu riadiacu jednotku, kratsie prevody, neviem... Jedno je iste, ze mk1 ma sialene dlhe prevody, co mi dost lezie na nervy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.12.2009 11:40, Pech
Tohle je noční můra každého člověka, který kupuje ojeté auto. Aby nebylo nic motoru a převodovce. Ostatní věci se dají víceméně řešit.
Nicméně mi přijde zvláštní, že při tak špatných tlacích nebylo na chodu motoru nic divného. Minimálně vibrace a neochotné startování bych očekával. Bohužel ne každý je automobilový odborník a naprostá většina nemá dost peněz na pořízení nového vozidla pro svoje potřeby. Konečně se domnívám, že model Ford Focus svoje kvality předvedl a po napravení neduhů tohoto zanedbaného kusu se klidně může odvděčit dobrou službou, i když je vykoupena vyšší cenou.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.12.2009 18:15, RE: recese
is-f napísal:
Recenze mi připadá spíše jako recese. Auto při koupi zjevně mělo stočený tachometr, za 3 roky mohlo najezdit hodně přes 100tisíc. Motor 1.6 benzin je spolehlivý a relativně úsporný, ač zdejší popis vyznívá jakkoli. Naopak naftové 1.6 a 1.8 s filtry pevných částic jsou právě ty nejproblémovější. Stejně tak spotřeba 13 litrů není normálně dosažitelná, jedině snad tupou agresivní jízdou po městě. Běžný průměr je okolo 7 litrů. Rozhodně ne nějakým průměrným provozem.
Hloupostem jako že automechanik...
Je zajímavé, že místní diskutující vetšinou jezdí hodně úsporně. Průměr na spritmonitoru je ale trochu vyšší: 7,9 l/100km
http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-Focus.html?esearch=1&fueltype=2&constyear_s=2004&constyear_e=2005&power_s=70&power_e=80&minkm=1500&gearing=1
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.12.2009 19:21, Dobré zkušenosti s Ford Focus
Mám služebního Focuse 1,6 16V (115k), r.v.11/2006 a maximální spokojenost! Najeto 120 000 km a jediná závada byla prasklá hadice od serva (řešeno v záruce). Poz.: Auto je pravidelně servisováno v autor. servisu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.12.2009 19:23, RE: Dobré zkušenosti s Ford Focus
Baja99 napísal:
Mám služebního Focuse 1,6 16V (115k), r.v.11/2006 a maximální spokojenost! Najeto 120 000 km a jediná závada byla prasklá hadice od serva (řešeno v záruce). Poz.: Auto je pravidelně servisováno v autor. servisu.
Ještě prům. spotřeba. Jízda po Praze + dálnice (130-160 km/h)...8,5 litru
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 16.12.2009 11:55, To úplně bolí u srdce.
Příčinu zatékání vody do jímek zapalovacích svíček musí zjistit lehce každý servis. Protože to musí být zásadně zvenčí. Stačí prohlédnout konstrukci hlavy válců a zjistíte, že to být jinak nemůže.
Jinak ty kompresní tlaky. Řešil jsem obdobný problém, sice ne u Focuse, ale příčina je většinou stejná. Zapečené pístní kroužky. Nejjednodušší je: vyjmout svíčky, do prostoru válců nalít petrolej. Pochopitelně se musí napřed vypustit olej a válce srovnat do roviny. Druhý den po noci uvidíte. Nezlepší-li se situace ani po druhém plnění petrolejem, je nutné potom hledat příčinu jinde. Většinou to pomáhá a je to velice levné.
Autor by měl spíše popsat příčinu, než patálie se sháněním dílů a sepsutím motoru auta. Jestli to tady má sloužit jako poradna.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 16.12.2009 12:00,
Hodně se tady objevuje chvála na Focusy. Tohle je snad první recenzce, kdy to auto někdo pořádně sepsul. Z mých vlastních zkušeností s Focusem Mk. I 1.6 mohu potvrdit, že kromě solidních jízdních vlastností a vcelku přijatelné spotřeby (po Praze tak 7,5 l - 8 l/100 km, po dálnici do 9 l/100 km, po okreskách kolem sedmi jinak nic moc (hlavně pokud jde o spolehlivost a katastrofální dílenské zpracování). Motor 1.6 16v docela dobrý a spolehlivý, poměrně pružný, kolem 160 km/h mu docházel dech. Zřejmě to však platí jenom o tomhle motoru, kolega měl 2.0 Ghia v automatu, žralo to jak tank a v 60 tkm se mu potkal motor (rozpadla se plastová napínací kladka rozvoďáku). Já jsem auto přebíral od prvního majitele (prokazatelně) s najetými cca 60 tkm, bylo tři roky staré. Ujel jsem 15 tkm a vysypala se mi na dálnici v plné rychlosti převodovka. Pak mi odešla páčka od blinkrů (nedržela v sepnuté poloze a pořád se vracela, což dost rozčiluje). Pak jsem s autem asi dva měsíce nejezdil a něco mi vyrezlo na LZ brzdě - přibržďovalo to. Po třech letech od prodeje zrezavěl výfuk. Jinak, jak už jsem říkal, dílenské zpracování hrůza. Pořád jsem v interiéru nacházel na zemi různé malé plastové dílky. Byly to asi nějaké krytky, ale nepořadilo se mi zjistit, odkud to vypadlo a proč. Umělá hmota v interiéru dost katastrofální (asi jaká se dávala do japonců v 80. letech), sedadla bez bočního vedení, sedák se zvyšuje tak, že se rovná, takže vás přejde chuť na nějaký vyšší posez. Docela špatně vyřešený ofuk předního okna, mlžilo se to přespříliš, i když byl nový filtr. Firemní rádio taky z dob krále klacka, ale pozitivum bylo ovládání na volantu a RDS. Jinak překvapivě výkonná klimatizace a docela dobré odhlučnění. O výborných jízdních vlastnostech jsem už psal.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.