0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Fiesta 1.25 ZETEC - kolísání volnoběhu

kategórie zaradenia témy: poradna, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
HoNZA
počet príspevkov248
dátum registrácie28.04.2008
Streda 09.03.2016 12:33, kouř a volnoběh
Pokud by se nepovedlo odstranit závadu pomocí výměny všeho napadá mě jak kvalitní je benzín v nádrži? Není v něm voda nebo tak něco? Podobné duchy jsem se snažil vymýtit z Duranga a nakonec potom co jsem rozebral půl auta, jsem v zoufalství vyčistil nádrž a nalil tam nový benzín a bylo po problémech. motory Zetec jsou citlivé na tlak par benzínu, který pokud není dostatečný tak právě neudrží volnoběh... I když asi zimní benzín na jaře mít v autě budete
reagovať
matej.matys.71FB
počet príspevkov28
dátum registrácie06.04.2015
Streda 09.03.2016 12:45, tak
odpojil jsem váhu . Start v pohodě... 1400 ot klesaji zahřiva se.Motor dými znatelně meně pruhledný dým po ohřáti na iddle... motor houpe 600-930 ot. ve vyšších otáčkách jede plynule,necuká ani v oblasti tvou tisíc,nicmeně houpe a volnoběh jakoby zakopává... Zitra mam novou lambdu sehnal jsem za super peníze,pokud to nebude lambda pak už jedině skočeny rozvod takže jedu s pokorou do servisu ... děkuji všem za tipy
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Streda 09.03.2016 15:02, RE: kouř a volnoběh
HoNZA napísal:
Pokud by se nepovedlo odstranit závadu pomocí výměny všeho napadá mě jak kvalitní je benzín v nádrži? Není v něm voda nebo tak něco? Podobné duchy jsem se snažil vymýtit z Duranga a nakonec potom co jsem rozebral půl auta, jsem v zoufalství vyčistil nádrž a nalil tam nový benzín a bylo po problémech. motory Zetec jsou citlivé na tlak par benzínu, který pokud není dostatečný tak právě neudrží volnoběh... I když asi zimní benzín na jaře mít v autě budete


To se mi kdysi stalo. Cukal mi motor a lajcky jsem si myslel že je to svíčkama. S novýma svíčkama to samé. Pak s novou nádrží motor opět OK
reagovať
matej.matys.71FB
počet príspevkov28
dátum registrácie06.04.2015
Štvrtok 10.03.2016 08:10, TAK PERLIČKA
JEDINA ZÁVADA CO MI TO PÍŠE JE ŽE ČASOVANI VYFUKOVEHO VENTILU PŘILIŠ PŘEDČASNY
ok DEJTE TOMU ŽE ROZVODY SKOČILY V PÁTEK NA TO KUKAJ V SERVISE...
ALE ZAJIMAVE JE ŽE PŘI VOLNOBĚHU MI LAMBDA PŘED KATEM UKAZUJE 0,32V KOLÍSÁ K 0,33V A TAM STOJÍ....HÁDÁM ŽE SE JEDNÁ O CHUDOU SMĚS PŘIČINY JSOU DVĚ BUD JE MRTVÁ NEBO JE DIRKA PŘED NI A PŘISÁVA NA VÝFUKU ŽE ?? NICMENĚ NIC MI NESYČI TK NEVIM....


VÍTE CO JE ZAJIMAVE ??? ODPOJIL JSEM VAHU VZDUCHU A NA DIAGNOSTICE SE NIC NEZMĚNILO JEDINE CO TO PIŠE JE NIZKÝ VSTUPNÍ SIGNÁL DO MĚŘIČE HMOTNOSTI !!!!

PAK JSEM ODPOJIL JEŠTĚ LAMBDU A DIAGNOSTIKA NEHODILA ŽADNOU ZAVADU + MOTOR NEZMĚNIL SVÉ CHOVÁNÍ...

JAK JE MOŽNÉ ,ŽE ODPOJIM DVA NEJDULEŽITĚJŠI SMYSLY PRO ŘIDICI JEDNOTKU A MOTOR BĚŽÍ BEZE ZMĚNY?


NEMŮŽE NIZKÝ VSTUPNÍ SIGNÁL DO VÁHY POCHÁZET Z NÍZKÉ VOLTÁŽE LAMBÁDKY?
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Štvrtok 10.03.2016 15:39, RE: TAK PERLIČKA
matej.matys.71FB napísal:
JEDINA ZÁVADA CO MI TO PÍŠE JE ŽE ČASOVANI VYFUKOVEHO VENTILU PŘILIŠ PŘEDČASNY ok DEJTE TOMU ŽE ROZVODY SKOČILY V PÁTEK NA TO KUKAJ V SERVISE...ALE ZAJIMAVE JE ŽE PŘI VOLNOBĚHU MI LAMBDA PŘED KATEM UKAZUJE 0,32V KOLÍSÁ K 0,33V A TAM STOJÍ....HÁDÁM ŽE SE JEDNÁ O CHUDOU SMĚS PŘIČINY JSOU DVĚ BUD JE MRTVÁ NEBO JE DIRKA PŘED NI A PŘISÁVA NA VÝFUKU ŽE ?? NICMENĚ NIC MI NESYČI TK NEVIM....VÍTE CO JE ZAJIMAVE ??? ODPOJIL JSEM VAHU VZDUCHU A NA DIAGNOSTICE SE NIC NEZMĚNILO JEDINE CO TO PIŠE JE NIZKÝ VSTUPNÍ SIGNÁL DO MĚŘIČE HMOTNOSTI !!!!PAK JSEM ODPOJIL JEŠTĚ LAMBDU A DIAGNOSTIKA NEHODILA ŽADNOU ZAVADU + MOTOR NEZMĚNIL SVÉ CHOVÁNÍ...JAK JE MOŽNÉ ,ŽE ODPOJIM DVA NEJDULEŽITĚJŠI SMYSLY PRO ŘIDICI JEDNOTKU A MOTOR BĚŽÍ BEZE ZMĚNY?NEMŮŽE NIZKÝ VSTUPNÍ SIGNÁL DO VÁHY POCHÁZET Z NÍZKÉ VOLTÁŽE LAMBÁDKY?


Předčasný ventil je buď vadné čidlo nebo skutečně skočený rozvod.
Napětí odpovídající bohatosti směsi neznám, ale chudá směs znamená 3 věci (při bezvadném stavu zapalování a vstřikování):
1) vadná lambda
2) přisávání falešného vzduchu na sání
3) přisávání falešného vzduchu ve výfuku (prasklina v potrubí, protože parohy na bloku netěsné nebudou a pak už další spoj před lambdou asi není)

Na ostatní otázky neumím odpovědět. Myslím, že i z lambdy i z MAFu jdou hodnoty do ECU, kde se podle nich dávkuje palivo. A pokud je nesprávný, tak se k výpočtu množství paliva použijí hodnoty jiné a do registru závad by se měla načíst chybová hláška.
reagovať
KLR
počet príspevkov61
dátum registrácie13.07.2012
Piatok 11.03.2016 09:24, RE: NO
matej.matys.71FB napísal:
CHCI VLOŽIT OBRÁZEK ALE TOHLE FORUM JE KŘÁP JAK TA FIESTA A NEJDE TO :Dedit zkusím zippyta modrá hadička je ta co leze do klapky a nevim k čemu je ....


obrazky "vkladat" nelze, ale staci zmackout tlacitko "obrázek" a vlozit url obrazku


kliknutím zobrazíte originálny obrázok

reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Piatok 11.03.2016 11:12, Elektrika
A co elektrika, je vše OK? Nejsou vypálený pojistky? Nebo třeba jen křuplý?
reagovať
HoNZA
počet príspevkov248
dátum registrácie28.04.2008
Piatok 18.03.2016 14:07, výsledek
Zdravím
jsem zvědav na výsledek - co to bylo? napište prosím
Díky H.
reagovať
matej.matys.71FB
počet príspevkov28
dátum registrácie06.04.2015
Streda 04.05.2016 11:36, Tak tento vůz mi vypil všechnu krev již dvakrát ...
Odvezl jsem jej do KFK autoopravna Ostrava Vítkovice kde to jde po nedávném úmrti majitele do srajd ..ale budiž.. řikam dobrý den po zahřátí kolísá volnoběh vyměněno čidlo vačky poták klapky,skontrolovane hadice od odvětravani kliky možno jen špatný ventil kliky,nebo někde přisává nebo tak.... ok ok ok.... za 3,4 týdny (bože toto letí se konečně ozvali,že si našli na můj vůz mezi svýma kamaradíčkama co mají přednost čas.... a že mi sundali víko skontrolovani zda neni skočeny rozvod,že rozvody jsou ok ...a naučtovali si tisic korun s tím že to bude elektrická závada a mam si vuz odvézt. Nasrán asi za dva týdny tedy dnes jsem si pro něj dojel,auto špinavé na měkkých gumách pohozené bokem jako nějaky šrot na odpis (krasna fiesta vyvařea komplet ghia.) dávám tisic kč a technik je ještě na mě drzý machruje,že by chtěl vidět jak sunam ten ventil bez demontaže saní :D prvně sem chtěl ukázat ale pak sem mu řikal heledte juá vám nepotřebuju nic dokazovat...Tedy tento servis nedoporučuji !! nechtěji měnit turba pry repas neuznavaji a dělaji jen nové nedělají elektriku prý na Osstravsku neni žadny dobrý elektrikář a oni taky nemají, myslím,že dělaji tak leda hov*no .Koupil jsem cestou (což byl zažitek když chcipa motor po zahřati) u forda za 300 kč novy ventil a nasadil, nemusel jsem sundat sani ale jen během minuty na dvou šroubech volnoběhžny ventil pak tam dám celou ruku ........... toliko k jejim technikům.... chod motoru se poměrně zlepšil ale pořád to piše nizky vstupni signal vahy vzduchu ale všiml jsem si že mi někde v e svodech bud před nebo za lambdou nasává vzduch...ssss ssss ssss vždycky jak se to roztoči .... řikam si že jsem asi doma a že necham jen sundat svody a zavařit. Myslíte si že to muže nějakym zpusobem přisávat faleš? Prý to možné je,tlaky jsou tam pry ruzne,a muže to rozhodit cely chod motoru. Jinak je všude těstonst a funkčnost 100% poradíte ??? díky P.S nějaký obyčejny servis v Ostravě ?? Někdo kdo neni arogantní a nebere penize za nic??? Ten technik neměl ani snahu zjistit proč to dělá že by si poslech nebo tak...
reagovať
westeros
počet príspevkov46
dátum registrácie22.04.2014
Streda 04.05.2016 13:15, Ford
Na Fordy je vyhlaseny v Opave pan Dudik

http://www.firemnik.cz/firma/michal-dudik-auto-spravkarna/
reagovať
matej.matys.71FB
počet príspevkov28
dátum registrácie06.04.2015
Streda 04.05.2016 13:39, hehe
Dudík je profík už jsem o něm četl,ale já bych opravdu rád něco v ostravě víte jak nepříjemne je když ,to chcipa na semaforech musim držet plyn jak to pustim tak auto sem tam chcipne to neni bezpečne a platit odtah chci jen vytahnout děravy spod a zavařit pak už to bude fachat jak ma
reagovať
matej.matys.71FB
počet príspevkov28
dátum registrácie06.04.2015
Streda 04.05.2016 13:39, hehe
Dudík je profík už jsem o něm četl,ale já bych opravdu rád něco v ostravě víte jak nepříjemne je když ,to chcipa na semaforech musim držet plyn jak to pustim tak auto sem tam chcipne to neni bezpečne a platit odtah chci jen vytahnout děravy spod a zavařit pak už to bude fachat jak ma
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 04.05.2016 14:57, RE: hehe
matej.matys.71FB napísal:
Dudík je profík už jsem o něm četl,ale já bych opravdu rád něco v ostravě víte jak nepříjemne je když ,to chcipa na semaforech musim držet plyn jak to pustim tak auto sem tam chcipne to neni bezpečne a platit odtah chci jen vytahnout děravy spod a zavařit pak už to bude fachat jak ma


Neexsitují náhodou tmely typu "Tekutý kov", které odolávají vysoké teplotě nebo tak něco. Nějak si matně vzpomínám, že otec řešil něco podobného na autě.
Jestli máš chudou směs a prdlý svody, tak to spolu hraje.
reagovať
matej.matys.71FB
počet príspevkov28
dátum registrácie06.04.2015
Streda 04.05.2016 15:07, no
Přátelé a rádci,tak mohu potvrdit,že mám něco u svodů netěsné jsem objednaný k auto shindler Ostrava vitkovie že je sundaji a porhlednou popř zavaří ,všichni prodejci mi nedokazali najit ten svod protože pry je kat součást těchto svodů nicmeně ja se dívám,že tam nějaké spoje pod vyvody svod jsou vidět,Každopadně bud to bude fuklé někde mezi svodem a katem nebo na něm nebo za ním ale spíše to jde zhora hlasitě to syčí poměrně dost je to slyšet,jakmile se motor ohřeje a volnoběžny ventil přepne na volnoběh začne tiatr 400-1200 furt dokola...... a vždycky to kráásně zasyčí jako by se nadechl... Rukou jsem šátral v mistech kam dosáhnu a nic nefoukalo ,ale spaliny trošku citit jdou....
že by tento jinak superní motor važně blbnul skrze to sáni?? no je to možne
reagovať
matej.matys.71FB
počet príspevkov28
dátum registrácie06.04.2015
Streda 04.05.2016 15:09, než
Než jsem opravil děravou hadičku k ventilu odvětrávání kliky..tak to dělalo také po ohřátí ale omnohem meně,už je mi to jasné v momentě jak jsem ji opravil tak jde vzduch z odvětrávání pěkně jak má a navíc ještě ten falešný ...to bude nejspíš ono....asi se mi smějete ,že kdybych tu nepsal příběh o 150 dějství a da to do servisu jsem za vodou....bohužel nejsem...v Ostravě jsou tak pitomé servisy, že mam strach to někde dát...krom toho chci to mit blizko baráku ...Hlavně nesnašim dnešni modu co přejali od autorizáků že povědí to nejde to nejde vyměnit vyměnit vyměnit to musime koupit nove a to taky nove a všecko nove..at jdou do prdele a krachnou ! kdyby projevili trošku snahy vubec by mi nevadilo si kvalitní českou práci na svém voze adekvátně zaplatit !
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 04.05.2016 16:17, RE: než
matej.matys.71FB napísal:
Než jsem opravil děravou hadičku k ventilu odvětrávání kliky..tak to dělalo také po ohřátí ale omnohem meně,už je mi to jasné v momentě jak jsem ji opravil tak jde vzduch z odvětrávání pěkně jak má a navíc ještě ten falešný ...to bude nejspíš ono....asi se mi smějete ,že kdybych tu nepsal příběh o 150 dějství a da to do servisu jsem za vodou....bohužel nejsem...v Ostravě jsou tak pitomé servisy, že mam strach to někde dát...krom toho chci to mit blizko baráku ...Hlavně nesnašim dnešni modu co přejali od autorizáků že povědí to nejde to nejde vyměnit vyměnit vyměnit to musime koupit nove a to taky nove a všecko nove..at jdou do prdele a krachnou ! kdyby projevili trošku snahy vubec by mi nevadilo si kvalitní českou práci na svém voze adekvátně zaplatit !


Já se nesměju. Kolísání otáček a "chudá směs" jsou tak obecné závady, že můžeš vyměnit 1/2 auta než se na něco přijde. Sám s tím mám zkušenost, ale neměl jsem to tak dramatické. V mém případě jsem vyměnil zbytečně jen TPS za 700,- ,ale všechny ostatní věci měly význam a svůj malý podíl. Třeba rekonstrukce podtlakových větví odstranila jednak kolísání motoru a jednak snížila spotřebu oleje z 1l/4tkm minimálně na polovičku a byla jednou z příčin chudé směsi. Druhou příčinou bylo čerpadlo paliva, které se už od začátku projevovalo opravdu dlouhým startováním. Vyměněno a tím se to vyřešilo. Skoro 80 tkm jsem s tím čerpadlem najel, než se ECU všimla, že má malý tlak paliva, a to ještě skrz chudou směs, žádný kód pro vadné čerpadlo...
Takže vychytávat tyto mouchy je pracné, neboť u starých aut se dá už vyměnit skoro každý díl.

Nicméně o falešném vzduchu ve výfukovém potrubí jsem psal...
reagovať
matej.matys.71FB
počet príspevkov28
dátum registrácie06.04.2015
Piatok 09.09.2016 11:10, vůz který žije svým životem stále zlobí
tak přátelé po třech měsích stání u servisu (nespěchal jsem) jsme došli k tomuto závěru.

řešil jsem problém kdy na iagnostice to házelo různé nesmysly a a za studena motor krásně nastartoval po ohřátí skákaly otáčky nahoru dolů až po chcípnutí,pod plynem nádherná jízda s plým výkonem. V servise přehráli řidici jednotku a veškeré závady zmizely,zůstal jen váha vzduchu.Kterou vyměnili za nějakou VDO za 3200 kč.. najednou je pamět chyb prázdá motor nastartuje na brnknutí na sitičové otáčky a do minuty klesá klesá klesá až chcipne. :( Takže mi servis spravil auto doopačného stavu ,do ohřátí chcípá posléze však krásný hladký chod.zkušebně vyměnili prakticky vše každé čidlo také elektrikář mřil až na lambdu. ventil odvětrávani i hadičky mám nové stejně jako poták klapky,a senzor vačky. napadá mě,zda by mohla lambda po 30 sex přejít do regulačního režimu a pokud by byla martvá že by dávala špatnou směs pro studený motor?? To jediné jsme nijak netestovali !!!!.
po víkendu si auto beru nedodělané a budu řešit dále sám ... nicmeně se mi zdá že mi to na diagnostice předtim ukazovalo 0-020 mw myslím že je lambda v chudé směsi...AVŠAK tohle by zlobilo i za tepla.. nenapadá vás kde bude problém???. řeším to od února a nespravil auto do bezvadného stavu už třetí servis v pořadí druhý vůz odmitl vzít hned) krucinal jednoduchy motor co jinak s novou váhou šlape jak hodinky ale za studena pokud nedržím pod plynem se udusí...

PROČ

Zetec 1,25 55 kw

děkuji za úvahy... p.s. i čidlo vody se měnilo
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 09.09.2016 11:40, RE: vůz který žije svým životem stále zlobí
matej.matys.71FB napísal:
tak přátelé po třech měsích stání u servisu (nespěchal jsem) jsme došli k tomuto závěru.řešil jsem problém kdy na iagnostice to házelo různé nesmysly a a za studena motor krásně nastartoval po ohřátí skákaly otáčky nahoru dolů až po chcípnutí,pod plynem nádherná jízda s plým výkonem. V servise přehráli řidici jednotku a veškeré závady zmizely,zůstal jen váha vzduchu.Kterou vyměnili za nějakou VDO za 3200 kč.. najednou je pamět chyb prázdá motor nastartuje na brnknutí na sitičové otáčky a do minuty klesá klesá klesá až chcipne. :( Takže mi servis spravil auto doopačného stavu ,do ohřátí chcípá posléze však krásný hladký chod.zkušebně vyměnili prakticky vše každé čidlo také elektrikář mřil až na lambdu. ventil odvětrávani i hadičky mám nové stejně jako poták klapky,a senzor vačky. napadá mě,zda by mohla lambda po 30 sex přejít do regulačního režimu a pokud by byla martvá že by dávala špatnou směs pro studený motor?? To jediné jsme nijak netestovali !!!!.po víkendu si auto beru nedodělané a budu řešit dále sám ... nicmeně se mi zdá že mi to na diagnostice předtim ukazovalo 0-020 mw myslím že je lambda v chudé směsi...AVŠAK tohle by zlobilo i za tepla.. nenapadá vás kde bude problém???. řeším to od února a nespravil auto do bezvadného stavu už třetí servis v pořadí druhý vůz odmitl vzít hned) krucinal jednoduchy motor co jinak s novou váhou šlape jak hodinky ale za studena pokud nedržím pod plynem se udusí...PROČ Zetec 1,25 55 kw děkuji za úvahy... p.s. i čidlo vody se měnilo


No, podle hlav pomazaných lambda první minutu je mimo hru, takže pokud to chcípne po minutě, tak by to mohla být lambda. Já mám po 200 tkm nové všechny 3 a na chod to mělo vliv.
On možná i za tepla běží v chudé směsi, ale už se volnoběh udrží (má menší odpory).

Teď se koukám, že jsem lambdu tipoval hned v prvním příspěvku právě kvůli té minutě...
reagovať
matej.matys.71FB
počet príspevkov28
dátum registrácie06.04.2015
Piatok 09.09.2016 13:20, no
nejspíš máš pravdu strýc mi sežene dobrou lambdu za par kč takže to zkusím protže jinak jsem nahranej :)) jj přesně tak nastartuju studeny prochladny motor tak to na brnkntui startne a drží to sitičové otáčky a začne klesat až chcipne.. po nějakých 2,3 minutách když držíš plyn se to trošku ohřeje a už to drží za tepla je naprosto špičkový klidně běžící motor a lambda je jedina věc která se netipovala :D měl jsem mrtvou váhu tak to dělalo bordel jen se děsím toho proč je ted hned opačny problem :D předtim to za studena drželo !!! proto se bojim že to nemusi byt lambda :/ nevim no...budu dumat a dumat...ford si už nikdy nekoupim to je jisté už mě to nebavířešit ...pitomy maly motor a take problemy
kdyby to byla vaha měl bych to moc jednoduche... před přehranim jednotky sice nedržel motor teplý protože byla vadna jednotka a váha upe KO.. po přehratí a vyměně váhy tedka zas nedrží studeny krucinal
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Piatok 09.09.2016 14:41, Lambda
Moze to byt standardny problem. Auto si nevedelo davkovat palivo-> hadzalo ho do vyfuku->to mohlo zaniest, alebo poskodit lambdu. Takyto problem mavaju aj auta s vysokou spotrebou oleja. Dalsim priznakom je upchanie katalyzatora. Obcas to potom trosku treba potocit s teplym motorom, mozno to pomoze.
reagovať
1 2 3


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.