0
späť
 

diskuze k tématu: skrytá závada u auta z bazaru

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla
Pepan
počet príspevkov6
dátum registrácie24.08.2016
Streda 24.08.2016 13:01, skrytá závada u auta z bazaru
Zdravím, potřebuji poradit, před dvěma měsíci jsem koupil auto z bazaru s tím, že měnili turbo no a dnes mi auto přestalo táhnout díval se mi na to automechanik a řekl mi, že se jedná o skrytou závadu. (odešlo tubro příčinou špatného namontování ) Teď se dohaduji se bazarem kdo bude platit opravu či bazar nebo původní majitel auta? Mám když tak nárok auto vrátit a požadovat nazpět peníze když ani jedna strana nebude chtít zaplatit opravu? Děkuji za radu
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Streda 24.08.2016 13:10, RE: skrytá závada u auta z bazaru
Pepan napísal:
Zdravím, potřebuji poradit, před dvěma měsíci jsem koupil auto z bazaru s tím, že měnili turbo no a dnes mi auto přestalo táhnout díval se mi na to automechanik a řekl mi, že se jedná o skrytou závadu. (odešlo tubro příčinou špatného namontování ) Teď se dohaduji se bazarem kdo bude platit opravu či bazar nebo původní majitel auta? Mám když tak nárok auto vrátit a požadovat nazpět peníze když ani jedna strana nebude chtít zaplatit opravu? Děkuji za radu


Odpovězte si na otázku: Bylo možné takový zásah odhalit "s vynaložením přiměřeného úsilí"? Pokud ano, nejedná se o skrytou vadu. Taktéž se podívejte do předávacího protokolu, kde nejspíše najdete, že díly motoru jsou opotřebené a vyžadují kontrolu nebo výměnu, jak to má většina bazarů ve smlouvách. Opravu si pravděpodobně zaplatíte sám. V okamžiku, kdy ji provedete, nemáte na její úhradu už nárok - soudně se můžete domáhat nápravy, nicméně po tu dobu nesmíte auto vůbec používat. Vrácení vozu, je-li vada odstranitelná, vám neprojde (nicméně nejprve byste musel opravdu prokázat onu "skrytost" vady).
reagovať
Pepan
počet príspevkov6
dátum registrácie24.08.2016
Streda 24.08.2016 13:28, ....
citácia:
Odpovězte si na otázku: Bylo možné takový zásah odhalit "s vynaložením přiměřeného úsilí"? Pokud ano, nejedná se o skrytou vadu. Taktéž se podívejte do předávacího protokolu, kde nejspíše najdete, že díly motoru jsou opotřebené a vyžadují kontrolu nebo výměnu, jak to má většina bazarů ve smlouvách. Opravu si pravděpodobně zaplatíte sám. V okamžiku, kdy ji provedete, nemáte na její úhradu už nárok - soudně se můžete domáhat nápravy, nicméně po tu dobu nesmíte auto vůbec používat. Vrácení vozu, je-li vada odstranitelná, vám neprojde (nicméně nejprve byste musel opravdu prokázat onu "skrytost" vady).


No v protokolu nic takového nemám je tam jasně zaškrtnuto měněno před rokem. Mechanik mi řekl, že nevyměnili turbo tak jak měli, že chybu udělali oni
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Streda 24.08.2016 18:25, RE: skrytá závada u auta z bazaru
Pepan napísal:
Zdravím, potřebuji poradit, před dvěma měsíci jsem koupil auto z bazaru s tím, že měnili turbo no a dnes mi auto přestalo táhnout díval se mi na to automechanik a řekl mi, že se jedná o skrytou závadu. (odešlo tubro příčinou špatného namontování ) Teď se dohaduji se bazarem kdo bude platit opravu či bazar nebo původní majitel auta? Mám když tak nárok auto vrátit a požadovat nazpět peníze když ani jedna strana nebude chtít zaplatit opravu? Děkuji za radu


možná to nechápu,ale vy jste si koupil auto v bazaru,a hned vám na tom vyměnili turbo? nebo ste si kupoval auto na kterém vyměnil bazar turbo než jej dal do prodeje?
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 25.08.2016 05:47, RE:
Pepan napísal:
No v protokolu nic takového nemám je tam jasně zaškrtnuto měněno před rokem. Mechanik mi řekl, že nevyměnili turbo tak jak měli, že chybu udělali oni


Tak tady do hry vstoupí další aspekty - 1) jak staré je to auto, kolik má najeto a jaká je jeho hodnota (pokud se nebavíme o zánovním autě, tak vyměnit u starého auta staré turbo za nějaké taky starší nebo repasované = nemusí na to být "plná záruka", jedná se o opotřebení, ne o vadu; 2) to, že je turbo vyměněno špatně bylo možné poznat s vynaložením onoho přiměřeného úsilí? 3) Bazar je prodejce nebo jen zprostředkovatel prodeje? Vyřešit se to případně musí s původním majitelem. Každopádně do té doby auto nemůžete opravit (takovou opravu byste už nedostal zaplacenou) a neměl byste ho ani používat. Jde-li vadu odstranit, můžete zkusit uhádat slevu z kupní ceny nebo onu opravu.
reagovať
Pepan
počet príspevkov6
dátum registrácie24.08.2016
Štvrtok 25.08.2016 08:52, .....
citácia:
možná to nechápu,ale vy jste si koupil auto v bazaru,a hned vám na tom vyměnili turbo? nebo ste si kupoval auto na kterém vyměnil bazar turbo než jej dal do prodeje?


Původní majitelovi měnili turbo takto: dal to do servisu Ford a prvně mu tam dali repliku turba najel cca 3 000 km a turbo odešlo tak mu měnili znova turbo a už tam dali originál turbo a teď se na něj najelo 30 000 km a turbo opět odešlo. Měněno před rokem, Ford dal záruku na práci pouze 6 měsíců, ale turbo má záruku 2 roky..
reagovať
Pepan
počet príspevkov6
dátum registrácie24.08.2016
Štvrtok 25.08.2016 08:58, ...
citácia:
Tak tady do hry vstoupí další aspekty - 1) jak staré je to auto, kolik má najeto a jaká je jeho hodnota (pokud se nebavíme o zánovním autě, tak vyměnit u starého auta staré turbo za nějaké taky starší nebo repasované = nemusí na to být "plná záruka", jedná se o opotřebení, ne o vadu; 2) to, že je turbo vyměněno špatně bylo možné poznat s vynaložením onoho přiměřeného úsilí? 3) Bazar je prodejce nebo jen zprostředkovatel prodeje? Vyřešit se to případně musí s původním majitelem. Každopádně do té doby auto nemůžete opravit (takovou opravu byste už nedostal zaplacenou) a neměl byste ho ani používat. Jde-li vadu odstranit, můžete zkusit uhádat slevu z kupní ceny nebo onu opravu.


Auto má najeto 170 000 km v hodnotě 90 000 Kč, automechanik na to jen koukl a řekl, že turbo bylo měněno asi tím způsobem, že ho vyndali a dali nové, ale vše okolo co se má udělat neudělali ( vyměnit hadice, které vedou k turbu, nový filtr a nový olej) z toho důvodu prý došlo opět ke selhání. Auto mi zatím stojí doma nepoužívám ho a řeším s bazarem dohady
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 25.08.2016 10:06, RE:
Pepan napísal:
Auto má najeto 170 000 km v hodnotě 90 000 Kč, automechanik na to jen koukl a řekl, že turbo bylo měněno asi tím způsobem, že ho vyndali a dali nové, ale vše okolo co se má udělat neudělali ( vyměnit hadice, které vedou k turbu, nový filtr a nový olej) z toho důvodu prý došlo opět ke selhání. Auto mi zatím stojí doma nepoužívám ho a řeším s bazarem dohady


Odpověděl jste si sám, není to vada, ale opotřebení. Turbo je v podstatě spotřební materiál, nemá garantovanou životnost, není to jako zatajení vytopené elektroinstalace. Můžete maximálně u Fordu zkusit reklamovat díl, ale pokud je poškozen vinou práce a ta je už po záruce, navíc auto najelo 30 tisíc, bude to marné.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Štvrtok 25.08.2016 10:14, RE:
Pepan napísal:
Auto má najeto 170 000 km v hodnotě 90 000 Kč, automechanik na to jen koukl a řekl, že turbo bylo měněno asi tím způsobem, že ho vyndali a dali nové, ale vše okolo co se má udělat neudělali ( vyměnit hadice, které vedou k turbu, nový filtr a nový olej) z toho důvodu prý došlo opět ke selhání. Auto mi zatím stojí doma nepoužívám ho a řeším s bazarem dohady


Asi bych začal tím, že je velmi nepravděpodobné, aby auto v hodnotě 90 tKč mělo najeto 170 tkm. Dále je nepravděpodobné, aby hadice a okolí turba byly po 170 tkm v tak dezolátním stavu, že by potřebovaly výměnu.
V tomto případě bych postupoval tak, že bych se pokusil si nechat vytáhnout skutečný nájezd vozu a ne stav tachometru a po dobrání se pravdy zvážil následující kroky. Tady to totiž opět vypadá na skalního fandu nafty, který si na 10 let provozu koupil naftu, aby s ní jezdil 17 tkm/rok.
Odhaduji nájezd na 2-násobek, což by "omluvilo" současné problémy a pak bych šel auto do bazaru regulerně vrátit, jako pokus o podvod, protože cena odpovídala "stavu tachometru" a ne skutečnému nájezdu.
reagovať
free78
počet príspevkov300
dátum registrácie19.09.2008
Štvrtok 25.08.2016 10:28, tušení
Pokud se mění jedno turbo za druhým a ony odchází, tak je zjevně neřešená příčina. Např. by mohly být zakarbonované nějaké kanálky na přívod mazacího oleje. Ale to je jen příklad. Prostě něco je špatně a proto se to auto dostalo do bazaru.
Až zjistíte, že na tom stočeném autě nic nevyreklamujete a budete si domlouvat další opravu výslovně na toto upozorněte, že je to již několikáté turbo a že stále odchází, že je opravdu potřeba najít příčinu a ne to jen zase vyměnit.
Turbo bych něchal repasovat. To je dnes otázka několika tisíc. Tak příjemné šetření s tím dýzlem
reagovať
bitner
počet príspevkov216
dátum registrácie19.06.2012
Štvrtok 25.08.2016 22:02, RE: tušení
free78 napísal:
. Prostě něco je špatně a proto se to auto dostalo do bazaru.


Tesat do kamene!

reagovať
Valnoha
počet príspevkov322
dátum registrácie03.01.2011
Piatok 26.08.2016 07:57, ja bych to zkusil
Já bych tu reklamaci zkusil. Bude to stát trošku času a možná nějakou kačku aby ti právník napsal nějakej dopis který bude mít hlavu a patu nebo se ti vysmějou hned ve dveřích.
Jako příklad uvedu. Před 2 lety jsem prodával 530i e39, najeto 260tkm. Dával jsem tam přední i zadní vrtané Zimermann kotouče( také díl podlehájící opotřebení). Novému majiteli se ve 275tkm zkroutily. Dal to na reklamaci a uspěl.
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Piatok 26.08.2016 21:38, RE: ja bych to zkusil
Valnoha napísal:
Já bych tu reklamaci zkusil. Bude to stát trošku času a možná nějakou kačku aby ti právník napsal nějakej dopis který bude mít hlavu a patu nebo se ti vysmějou hned ve dveřích.Jako příklad uvedu. Před 2 lety jsem prodával 530i e39, najeto 260tkm. Dával jsem tam přední i zadní vrtané Zimermann kotouče( také díl podlehájící opotřebení). Novému majiteli se ve 275tkm zkroutily. Dal to na reklamaci a uspěl.


turbo je spotřební díl stejný jak brzdové destičky..prostě každý jej sjede za různy čas..Když někdo bude se jen prudce rozjíždět po křižovatákách a turbo bude stále spínat a nikdy jej ani nenechá vychladnout,tak pak může odejít už po 20-30 tisících km...nadměrným opotřebením.osobně znám auta,co už maj přes 400 000km a stále maj původní turbo a tlaky jsou stále +/- jak nové....
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.