Ahoj,
boužel 1.6 Ecoboost je problémovým motorem, musel bys mírně došetřit na 1.5 Ecoboost, na něj již toli stížností není(ale raději bych se poptal na forech pro jistotu).
Za mě spolehlivý atmosférický motor 1.6 Ti-VCT 92kw není vůbec špatný!! Nemá přímý vstřik, nemá turbo, prostě Fordí klasika, která při dobré ůdržbě vydrží hodně dlouho bez závad.
Doporučuji výborný článek o CMAXu -
https://www.auto.cz/ojety-ford-c-max-grand-c-max-druha-generace-neuspela-zaslouzene-121739?kapitola=1Touran II má v benzínu problémové řady motoru 1.2/1.4 TSI EA111. Řada EA211, která naopak patří mezi ty nejspolehlivější malé turbomotory na trhu je dostupná od 2015 pro 1.4 TSI a o rok později pro 1.2 TSI.
Pro 1.4 TSI EA111 platí vyměnit rozvodovou sadu za tu nejnovější modifikovanou, měnit olej co rok a jezdit na kvalitní benzín s aditvem, stačí VIF Super. I tak bych hledal vůz s menším nájezdem a jasnou servisní historií a pořádně vůz otestoval, včetně diagnostiky a emisí.
Pro 1.2 TSI platí, že rozvody zlobí dokud se nedají předělat na ty širší. VW servis to dělá do 10 000kč. Tím se ale motor nezbaví tendencí ředit olej benzínem na příliš krátkých trasách, s tím je třeba počítat. Je to vše na zvážení holt
Za mě teda bych hledal C-MAX 1.6 Ti-VCT nebo 1.5 Ecoboost(přímý vstřik, opět nemá rád jen krátké trasy). U Touranu bych došetřil na motorizaci EA211, pak dle mého nemá konkurenci jako MPV
Na druhou stranu C-MAX má skvělý podvozek a bez dětí i takováto krabička umí řezat zatáčky jak Focus(skoro), takže zvážil bych to podle osobních preferencí