0
späť
 

diskuze k tématu: Ford C max ... jaký motor???

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla
Ghost
počet príspevkov6
dátum registrácie18.08.2017
Piatok 18.08.2017 10:24, Ford C max ... jaký motor???
Dobrý den ,

rád bych si pořídil C Maxe , mám představu r.v. cca 2005 , finančně max. 100tis . , ale nemohu se rozhodnout s jakým motorem .
Líbila by se mi verze 2,0 TDCI , ale nevím jak jsou na tom celkově Forďácké motory se spolehlivosti ( poruchovostí ) atd ...
Jezdím nejvíce ve městě , denně do práce cca 2,5 km od domu a jednou za čas na chatu cca 120km , říkám si jestli pro mě má nafta vůbec smysl ...

Rád bych znal názor někoho jiného a každou radu uvítám ...Díky předem
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 18.08.2017 10:36, Benzín :-)
Ahoj po městě a občas 100km, na to je ideál ben. motor. Navíc kupovat diesel za 100tis.kč, to je vstupenka do velkých investic.
Za mě určitě bych bral ben. motor, bohatě stačí osvědčený 1.6 Duratec, mám jej ve Focusu II facelift a jsem moc spokojený
reagovať
rejdic.25
počet príspevkov109
dátum registrácie20.08.2013
Piatok 18.08.2017 10:46, Benzín
Souhlas,pokud převážná část jízd budou couračky po městě a velmi krátké vzdálenosti ,je benzín vhodná volba.
reagovať
Ghost
počet príspevkov6
dátum registrácie18.08.2017
Piatok 18.08.2017 11:21, díky za reakci
ale mám drobet strach jestli 1,6 bude na C maxe stačit ... myslíš že ano ?
reagovať
Bez nicku
počet príspevkov4
dátum registrácie25.07.2017
Piatok 18.08.2017 11:44, RE: díky za reakci
Ghost napísal:
ale mám drobet strach jestli 1,6 bude na C maxe stačit ... myslíš že ano ?

Určitě bude, je to jen oteklý Focus
reagovať
Ghost
počet príspevkov6
dátum registrácie18.08.2017
Piatok 18.08.2017 12:23, c max
A když to vezmu ještě jinak ... focus combi nebo c max ? Pořád ještě drobet váhám i nad focusem ...
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Piatok 18.08.2017 13:58, ..... ..... ...... ......
to je asi fuk, c max je vyssi tak tam naskladas vic veci, focus zase bude diky lepsi aerodinamice min bastit, bral bych to co sezenes v lepsim stavu
motor ber 1.6 benzin
reagovať
Ghost
počet príspevkov6
dátum registrácie18.08.2017
Piatok 18.08.2017 14:11, c max / focus
díky za názor ... nemám s Fordem moc zkušenost ... teda vlastně jednu ano ... měl jsem escorta a nic tak shnilého jsem v životě neviděl
reagovať
JARDA3
počet príspevkov89
dátum registrácie15.01.2010
Sobota 19.08.2017 07:31, neviděl
tak se vyhni i focusu a fordu celkově.rezatý už se vyráběj
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Nedela 20.08.2017 07:48, RE: c max / focus
Ghost napísal:
díky za názor ... nemám s Fordem moc zkušenost ... teda vlastně jednu ano ... měl jsem escorta a nic tak shnilého jsem v životě neviděl


Ahoj, reznul Focus I, ale Focus II a zejména Facelift(2008+) už nerezne ani náhodou a naopak v benzínu velmi spolehlivé a robustní auto. Hlavně ta výbava - vždy 6xairbag, ESP, EDS, ASR, klima jako základ, to si v předražené ojetině Oct II můžeš jen nechat zdát
Fordy mají ještě výhodu, že automatická klima má jednodušší konstrukci a tak neodchází ani v kusech r.2005. To v koncernových autech často začnou odcházet motorky nebo mechanismus aut. klimy, oprava je velmi drahá i v neutor. servisech, protože se musí sundat celá palubka :-O
reagovať
Ghost
počet príspevkov6
dátum registrácie18.08.2017
Nedela 20.08.2017 11:54, C max vs Focus ...
BobanHTP : Děkuji za rady ... kouknu zda něco takového seženu. Většinou v inzerátech a bazarech vidím naftu ...
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 21.08.2017 17:22, Nafta 1.6 TDCi je poruchový
Ahoj, je to tak v inzerátech je hodně 1.6 TDCI od PSA myslím a to je bohužel ostuda Fordu stejně jako HTP nebo 1.gen TSI motorů od koncernu Prostě nebrat, mám kolegu v práci, co už dal do oprav takového motoru desítky tisíc..
Raději pár měsíců hledat ten benzín,než riskovat
reagovať
Ghost
počet príspevkov6
dátum registrácie18.08.2017
Pondelok 21.08.2017 18:02, Nafta 1.6 TDCi je poruchový
Díky za rady ... budu se tím řídit ... zase nějak akutně to nepotřebuji, takže můžu vybírat
reagovať
DalB
počet príspevkov1
dátum registrácie12.09.2017
Utorok 12.09.2017 11:35, Jaký motor?
Ahoj. Taky zvažuju koupi ojetého C-maxe tak bych se chtěl zeptat proč brát 1.6 benzín oproti 1.8 benzínu? Je 1.6 spolehlivější?
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 12.09.2017 12:29, Je to na zvážení :-)
Ahoj, na Fordím foru 1.8 nevykazuje nějaké větší problémy. Bude mít větší spotřebu o trochu, ale na oplátku dobře pojede i s naloženým vozem a zaplou klimou
Spíše je problém najít takový vůz s dobrou servisní historií a stavem, ale to vlastně platí pro všechny motory

reagovať
rejdic.25
počet príspevkov109
dátum registrácie20.08.2013
Utorok 12.09.2017 18:04, Je to na zvážení :-)
Nejčastější závadou u 1.8 jsou škrtící klapky sání, což se projevuje rozhoupaným volnoběhem a různým pocukáváním při jízdě v závislosti na počasí a okolní teplotě.Spotřeba u cmaxu,město v létě okolo 10l a v zimě o litr víc.Dálky jsou při běžné jízdě do 8l,zapnutá klima dělá + 0,5 - 0,8l navíc
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1247
dátum registrácie08.09.2009
Streda 13.09.2017 16:33, RE: c max / focus
Ghost napísal:
díky za názor ... nemám s Fordem moc zkušenost ... teda vlastně jednu ano ... měl jsem escorta a nic tak shnilého jsem v životě neviděl


Mohu li se vmísit: v rámci úmrtí v rodině jsem v srpnu zdědil Mondeo 1,8i r.v. 2006/X. Auto je původem z D a na tachometru mu svítí údaj 97.000km plus mínus. O tom,. zdali to pravda je, či nikoliv, nepolemizuji. otec jej kupoval v bazaru před asi 5 lety. Nyní s ním jezdí žena do práce a i já různě, kd je třeba , tedy městoi, hory, dlouhé štreky 120+120km do míésta bydliště otce, kde auto dosud "žilo". Takže mohu se celkem velmi relevantně vyjádřit ke spotřebě a celkovém provozu auta - od toho počátku srpna jsem s ním najel asi 4000km, možná o fous víc. Předně, dlouhodobá spotřeba po otci byla dle PP asi 8,4/100 s tím, že otec jedzil výlučně po městě (tak 99% tras), zbytek pak do nemocnice vzdálené 25+25km. Takže skoky. Já mám nyní spotřebu (resp. já a mnaželka dohromady), 6,6/100. Bydlím na šumpersku, takže o kopce nouze fakt není. Když jedu na tu delší trať a jedu dle povolených limitů, zcela s nadhledem mám spotřebu mezi 6,0-6,4 dle toho, jedu li sám, či ve dvou. Pokud jedu vyložene na spotřebu, tak jsem dosáhnul nejméně 5,6/100. Neověřuji, zdali údaj PP hodně "kecá", ale nájezd 750km na nádrž mi přijde jako odpovídající. Tolik ke spotřebě užrané 1,8i. K výkonu: motor 1,8i s 92kW je na mondeo této generace akorát. S autem se netrápí, ale kostky z dlažvy také netrhá. Výkon, který stojí za ús,ěv, tam sice není, nebo spíše tedy je ( v porovnání s kdejakým dýzlem), ale co úsměv rozhodně vykouzlí, je charakteristika motoru. DO 3500 rpm je to takový průměr. OVšem nad 4000 se v motoru něco staně a otáčky letí nahoru až k 6500, kde ho odsekne omezovač. A ty 2500 otáček opravdu za to stojí, holt japonská škola se nezpaře (moro byl vyváje ve spolupráci s Yamahou ave vysokých otáčkách s emu daří fakt dobře, ovšem i spotřebě). Čili tím chci říct, že pokud je třeba předjíždět v hustším provozu, je nutno řadit o dva stupně, motor dostat na ty 3500-4000rpm a není nejmenší problém. Olej nežere vůbec, kontroluji skoro stále, protože nevím, čím to, ale po výměně oleje, u které jsem byl osobně a sledoval počiny "svého" mechanika a po kontrole, že tam nalil jednak můj oleja jendka dané množsví, je měrka zaplněna olejem pouuz 2mm od spodní špičky (/nikoliv rysky-ta je asi 10mm nad špičkou). Toto jsem si ověřil dvakrát po dvou výměnách - jednu jsme dělali ještě s tátou a druhou nyní já sám - v obou případech to samé. Oleje tam je, hladina pod spodní ryskou, objem udaný dle výrobce. Nevím, zdali je tam měrka z jného motoru,. nbeo co, ale důležité je, že olej tam je a že opravdu neubývá. K elektrice: jednou se stalo, že se neodmekly PP dveře. Pak se to již netsalo. Neřeším, je to prostě tak. Po 11 letech vše absolutně funkční a to včetně klimy, která za éry vlastnictví otcem nebyla nikdy plněna a mrazí, a to dolsova, na rozdíl od řady jiných aut, kde abych vnitřek uchladil, musí běžet ventilátor na plný kule. Tady si fouká na 3 čárky a za chvíli musím přidávat, neb bych v autě zmrznul. Čelní sklo hřeje po celé ploše. Sedačky také, bohužel do poloviny letošního roku, co otcvoa přítelkyně loktem lehla na sedák, když se natahovala pro klíče a zřejmě porušila dečku. Jinak to fungovalo dodnes. Podovzek je špičkový - ve srovnání s řadou dnešních aut je to jiná liga - absolutně přesné řízení, odezva, průběh atd... Prostě nádhera či malý zázrak. (Koncerne, vrať výuční lius a zajdi se podívat ke stoletým fordům...) Tragedie jsou světla - nesvítí. Komofrt jízdy vynikající - vztaženo k autu 11 lez stareému. bederní podpora je tam, kde by ji člověk čekal (opět, koncerne, skoč se podívt do historie), volant, který sedí v ruce, ticho za jízdy příkladné, nad ty 3500-4000rpm hezký zvuk vytočeeného motoru (nikoliv jako třeba TSI - ty zní přímo odporně). Kufr bez komentáře (mám LB), parkovací čidla fungují po 11 letech původní (u Superba mi po 4 letech odešly všechny do posledního...) Koroze - neexistuje. Ano, do roku 2003/4 hnily spodky zadních dveří. Zde nikoliv. Na autě není pupínek, otec parkoval léta venku, na vrchovině, kde se dost solí (kde vlastně ne?) Auto znalo mytí jen u nás, když ještě byl schopen přijet ke mně na návštěvu. Vosk opět jen tehdy, když jsem to udělal já, ale lak je velmi dobrý, opět po 11 letech je řada aut, co ho mají v tragickém stavu. Zašlý, matný vyžilý - tady nikoliv. Zdůrazňuji, že jde o tmavomodrou metalízu a auto stojí venku.

Z toho, co jsem napsla, plyne, že ano v C-maxu s 1,8 by neměl být zásadní problém, filozofie Fordu je víceméně shodná.
Podotknu, že ve svém životě jsme osobně vlastnil Ford Sierra Cosworth, dále pak Fiestu 1,1i, Escorta 1,4i vejce, Pumu 92kW, aotec vlastnil Ficus 1,08TDDI, onohle Mondeo. Koroze byla jen na Escrotu, Fiestě a zejména tedy bohužel na Sieřře, ale té jsem to odpouštěl, byvše tenkrát mladý a zaslepený výkonem. Takež jak tu někdo psla, že fordy se vyrábějí rezaté, dnes už jaksi moc neplatí, pokdu nebyly zbořené, tak fakt od LP 2005-07 fakt nehnijí víc, než cokoliv jiného a to včetně německé klasiky Audi, BMW a MB.

A klidně do mě
reagovať
rejdic.25
počet príspevkov109
dátum registrácie20.08.2013
Streda 13.09.2017 17:46, RE: c max / focus
Je hodně málo aut ,které mají skutečnou spotřebu nižší než laboratorní.Konečně jsem takové našel.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 13.09.2017 21:54, RE: c max / focus
Zdeny60 napísal:
Ghost napísal:
díky za názor ... nemám s Fordem moc zkušenost ... teda vlastně jednu ano ... měl jsem escorta a nic tak shnilého jsem v životě neviděl
Mohu li se vmísit: v rámci úmrtí v rodině jsem v srpnu zdědil Mondeo 1,8i r.v. 2006/X. Auto je původem z D a na tachometru mu svítí údaj 97.000km plus mínus. O tom,. zdali to pravda je, či nikoliv, nepolemizuji. otec jej kupoval v bazaru před asi 5 lety. Nyní s ním jezdí žena do práce a i já různě, kd je třeba , tedy městoi, hory, dlouhé štreky 120+120km do míésta bydliště otce, kde auto dosud "žilo". Takže mohu se celkem velmi relevantně vyjádřit ke spotřebě a celkovém provozu auta - od toho počátku srpna jsem s ním najel asi 4000km, možná o fous víc. Předně, dlouhodobá spotřeba po otci byla dle PP asi 8,4/100 s tím, že otec jedzil výlučně po městě (tak 99% tras), zbytek pak do nemocnice vzdálené 25+25km. Takže skoky. Já mám nyní spotřebu (resp. já a mnaželka dohromady), 6,6/100. Bydlím na šumpersku, takže o kopce nouze fakt není. Když jedu na tu delší trať a jedu dle povolených limitů, zcela s nadhledem mám spotřebu mezi 6,0-6,4 dle toho, jedu li sám, či ve dvou. Pokud jedu vyložene na spotřebu, tak jsem dosáhnul nejméně 5,6/100. Neověřuji, zdali údaj PP hodně "kecá", ale nájezd 750km na nádrž mi přijde jako odpovídající. Tolik ke spotřebě užrané 1,8i. K výkonu: motor 1,8i s 92kW je na mondeo této generace akorát. S autem se netrápí, ale kostky z dlažvy také netrhá. Výkon, který stojí za ús,ěv, tam sice není, nebo spíše tedy je ( v porovnání s kdejakým dýzlem), ale co úsměv rozhodně vykouzlí, je charakteristika motoru. DO 3500 rpm je to takový průměr. OVšem nad 4000 se v motoru něco staně a otáčky letí nahoru až k 6500, kde ho odsekne omezovač. A ty 2500 otáček opravdu za to stojí, holt japonská škola se nezpaře (moro byl vyváje ve spolupráci s Yamahou ave vysokých otáčkách s emu daří fakt dobře, ovšem i spotřebě). Čili tím chci říct, že pokud je třeba předjíždět v hustším provozu, je nutno řadit o dva stupně, motor dostat na ty 3500-4000rpm a není nejmenší problém. Olej nežere vůbec, kontroluji skoro stále, protože nevím, čím to, ale po výměně oleje, u které jsem byl osobně a sledoval počiny "svého" mechanika a po kontrole, že tam nalil jednak můj oleja jendka dané množsví, je měrka zaplněna olejem pouuz 2mm od spodní špičky (/nikoliv rysky-ta je asi 10mm nad špičkou). Toto jsem si ověřil dvakrát po dvou výměnách - jednu jsme dělali ještě s tátou a druhou nyní já sám - v obou případech to samé. Oleje tam je, hladina pod spodní ryskou, objem udaný dle výrobce. Nevím, zdali je tam měrka z jného motoru,. nbeo co, ale důležité je, že olej tam je a že opravdu neubývá. K elektrice: jednou se stalo, že se neodmekly PP dveře. Pak se to již netsalo. Neřeším, je to prostě tak. Po 11 letech vše absolutně funkční a to včetně klimy, která za éry vlastnictví otcem nebyla nikdy plněna a mrazí, a to dolsova, na rozdíl od řady jiných aut, kde abych vnitřek uchladil, musí běžet ventilátor na plný kule. Tady si fouká na 3 čárky a za chvíli musím přidávat, neb bych v autě zmrznul. Čelní sklo hřeje po celé ploše. Sedačky také, bohužel do poloviny letošního roku, co otcvoa přítelkyně loktem lehla na sedák, když se natahovala pro klíče a zřejmě porušila dečku. Jinak to fungovalo dodnes. Podovzek je špičkový - ve srovnání s řadou dnešních aut je to jiná liga - absolutně přesné řízení, odezva, průběh atd... Prostě nádhera či malý zázrak. (Koncerne, vrať výuční lius a zajdi se podívat ke stoletým fordům...) Tragedie jsou světla - nesvítí. Komofrt jízdy vynikající - vztaženo k autu 11 lez stareému. bederní podpora je tam, kde by ji člověk čekal (opět, koncerne, skoč se podívt do historie), volant, který sedí v ruce, ticho za jízdy příkladné, nad ty 3500-4000rpm hezký zvuk vytočeeného motoru (nikoliv jako třeba TSI - ty zní přímo odporně). Kufr bez komentáře (mám LB), parkovací čidla fungují po 11 letech původní (u Superba mi po 4 letech odešly všechny do posledního...) Koroze - neexistuje. Ano, do roku 2003/4 hnily spodky zadních dveří. Zde nikoliv. Na autě není pupínek, otec parkoval léta venku, na vrchovině, kde se dost solí (kde vlastně ne?) Auto znalo mytí jen u nás, když ještě byl schopen přijet ke mně na návštěvu. Vosk opět jen tehdy, když jsem to udělal já, ale lak je velmi dobrý, opět po 11 letech je řada aut, co ho mají v tragickém stavu. Zašlý, matný vyžilý - tady nikoliv. Zdůrazňuji, že jde o tmavomodrou metalízu a auto stojí venku.Z toho, co jsem napsla, plyne, že ano v C-maxu s 1,8 by neměl být zásadní problém, filozofie Fordu je víceméně shodná.Podotknu, že ve svém životě jsme osobně vlastnil Ford Sierra Cosworth, dále pak Fiestu 1,1i, Escorta 1,4i vejce, Pumu 92kW, aotec vlastnil Ficus 1,08TDDI, onohle Mondeo. Koroze byla jen na Escrotu, Fiestě a zejména tedy bohužel na Sieřře, ale té jsem to odpouštěl, byvše tenkrát mladý a zaslepený výkonem. Takež jak tu někdo psla, že fordy se vyrábějí rezaté, dnes už jaksi moc neplatí, pokdu nebyly zbořené, tak fakt od LP 2005-07 fakt nehnijí víc, než cokoliv jiného a to včetně německé klasiky Audi, BMW a MB.A klidně do mě


Já víceméně mohu potvrdit, to co je zde napsané, ani to nebudu nijak moc korigovat, bohužel krom motoru to kvalitativně pro C-max nemusí mnoho znamenat. Mám o 5 let starší stejnou verzi s 2,5 litrem. Najeto 220 tkm a vzhledem ke kumulaci různých oprav kolem 200 tkm (lambdy, ložiska, kosti) bych tomu věřil. Spotřebu mám díky složení tras dlouhodobě mezi 8,6 a 8,8, což je litr pod výrobcem udávané hodnoty a fakt se neploužím (ale ani nejezdím palbu). Po 16-ti letech na autě funguje všechno krom jednoho směru zvedání sedadla (už mám i mosazné kolečko, jen najít čas, chuť a odvahu). Ano, pravdou je, že ji zásahem servisu odešel klimakompresor (přestal těsnit) - ten je nový, stejně jako palivové čerpadlo (začala vyskakovat chyba).
Když se dívám na nabídku, tak zjistím, že je pro mě pořád výhodnější za 15 vyměnit tlumiče (už to stojí za úvahu) a za 10 preventivní repas altra, protože ostatní věci nejsou tak akutní, odcházejí postupně a auto si nechat, protože kvalitnější auto se dnes nedá sehnat. Ano, mladší ano, ale to neznamená kvalitnější. Mám kamarády s různým stářím aut a tu se mění v záruce motor, tu se mění alternátor, tu se mění celý řídicí panel klimatizace, tamhle už nový vyměněný motor zase začíná brát olej.
Jediné, co mě na autě trápí, je hlučnější převodovka v některých jízdních režimech - popisoval jsem to v recenzích, ale jinak do něj vždycky rád přesednu ze služebních dehtových funglovek typu Octavia III 1.6 TDi.
Nechci dělat z nouze ctnost, ale fakticky je mi líto dát 250 tisíc, za něco, o čem nejsem přesvědčen, že bude výrazný kvalitativní posun vpřed. A 250 tisíc proto, že to považuju za vyhozený peníze, ale zároveň chci něco, co bude věkově a stavem aspoň trochu dávat smysl, jako náhrada za momentálně 16 let staré nadprůměrně fungující auto. A funglovka za 350 to nebude, proto raději levnější ojetina vyšších tříd, protože co si budeme vykládat, ta auta jsou jinak navržená.
V některém vlákně zaznělo, že na vrcholu automobilismu už jsme byli. S tím se naprosto ztotožňuji, nejlepší auta se stavěla na přelomu milénia, kdy bylo zvládnutý železo (motory), karoserie (zinkování), motormanagement (čistota spalin x spotřeba x chování motoru) a neblblo se s infotainmentem a konečně, nešetřilo se tolik na kvalitě. Tohle skončilo rokem 2008 až 2009 (byla tam nějaká setrvačnost od počátku recese 2007) a od té doby konkrétně já se plácám v tom, jaké auto si zvolit, když chci nějaký normální motor a ne oturbené 3 válcové litry nebo 4-válcové dvanáctistovky v autě s provozní hmotností atakující půl druhé tuny.
A samozřejmě, chrochtáci byly slepá větev vývoje, ale to už dnes všichni víme , takže o těch řeč nejde vůbec.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.